شناسهٔ خبر: 50326162 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

جشنواره رسانه و عدالت، راهبردی فرهنگی برای پیشگیری از وقوع جرم و توسعه مطالبه گری در جامعه است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: جشنواره رسانه و عدالت به عنوان راهبردی فرهنگی در راستای پیشگیری از وقوع جرم، توسعه مطالبه گری قانونی، هوشمندانه و توسعه تعاملات قضایی و رسانه‌ای است.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از جشنواره رسانه و عدالت به عنوان راهبردی فرهنگی در راستای پیشگیری از وقوع جرم، توسعه مطالبه گری قانونی و هوشمندانه و توسعه تعاملات قضایی و رسانه‌ای یاد کرد و بیان داشت: برگزاری سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت می‌تواند زمینه‌ای را فراهم آورد که این جشنواره ابتکاری در سال‌های بعد به صورت گسترده‌تر و با محوریت مطالبه گری رسانه‌ای از دستگاه قضایی برگزار شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: استان کرمان با بهره مندی از ظرفیت‌های گسترده رسانه‌ای می‌تواند تحولات بزرگی را در عرصه قضایی و رسانه‌ای محقق سازد و برگزاری سومین جشنواره رسانه و عدالت نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

وی حساس سازی بیشتر رسانه‌ها به موضوعات اجتماعی و قضایی، توسعه دانش حقوقی جامعه و پیشگیری از وقوع جرم را رهاورد توسعه تعاملات قضایی و رسانه‌ای برشمرد و ادامه داد: در تمامی ادوار تاریخ، رسانه و قلم جزء جدایی ناپذیر از زندگی اجتماعی بوده و تحولات بزرگی بر این مبنا شکل گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تاکید کرد: موضوع اثربخشی رسانه‌ها به حدی بوده که جنگ‌های نوین امروز با استفاده از ابزار قدرتمند رسانه انجام می‌شود و از این رو است که توان رسانه‌ای کشور‌ها را می‌توان از مولفه‌های اقتدار ملی آن‌ها دانست.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی که بر مبنای اصول اصلی انقلاب یعنی "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی " توانسته ضربه‌های سنگینی را بر پیکره استعمار وارد کند و قوه قضاییه نیز به عنوان یکی از مهمترین ارکان حاکمیت که توانسته در مبارزه با فساد اقدامات جهادی را به انجام برساند، امروز در مرکز توجه و تهاجم حملات رسانه‌ای دشمنان قرار دارند و از این رو است که توسعه توان رسانه‌ای کشور در مقابله با تهاجمات دشمنان امری ضروری و انکارناپذیر است.

وی قدر شناسی از فرهیختگان و اندیشه ورزانی که در عرصه اطلاع رسانی در سطوح مختلف بین الملی، ملی و استانی دلسوزانه قلم می‌زنند را از دیگر ابعاد سومین جشنواره رسانه و عدالت برشمرد و اظهارداشت: اصحاب رسانه در استان کرمان بسیار نجیب و همراه با دستگاه قضایی هستند و باید تلاش‌های آن‌ها قدر دانسته شود.
 
 
انتهای پیام/

نظر شما