شناسهٔ خبر: 50325970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۱ مرکز جامع سلامت‌ منتخب‌ کرونا در خراسان رضوی فعال است

مشهد- ایرنا- مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴۱ مرکز جامع سلامت منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعال است که از این تعداد ۲۲ مرکز در مشهد در حال خدمات رسانی به مراجعان است.

صاحب‌خبر -

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به نقل از دکتر حسن درخشان گزارش داد: از کل مراکز فعال، چهار مرکز خدمت رسانی در سطح یک و به صورت ۲۴ ساعته به بیماران کرونا خدمات رسانی می کنند.

وی واکسیناسیون و غربالگری را مهمترین راهبرد نظام سلامت ذکر و بیان کرد: بر همین اساس تمرکز فعالیت بر روی واکسیناسیون است و خدمات درمانی سطح یک به بیماران احتمالی کرونا ارائه می‌شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: وضعیت مشهد همواره شکننده است و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند منجر به شدت گرفتن بیماری کووید ۱۹ در جامعه شود.

وی ادامه داد: همیشه دو هفته پس از تجمعات انسانی و بی‌توجهی نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی شیوع بیماری مسری شدت می‌گیرد. 

دکتر درخشان گفت: همه تلاش حوزه بهداشت بر واکسینه کردن جمعیت بیشتری از جامعه است تا در صورت بروز اوجگیری شیوع بیماری همه‌گیر تعداد بیماران و جانباختگان آن کاهشی چشمگیر داشته باشد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۸۴۴ هزار و ۵۸۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۲۴ هزار و ۹۲۸ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین پنج میلیون ۳۸۸ هزار و ۴۹۶ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

هم‌اینک ۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۶ شهرستان در شرایط نارنجی و ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. ۱۰۵ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

همچنین تاکنون ۵۰ میلیون و ۳۶ هزار و ۴۱۶ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و ۲۷ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۹۳۴ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۷۷ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۵۰ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۴۳ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۶۰۶ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۹۴۷ هزار و ۸۰۷  نفر را گرفته است. ۲۲۰ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۳۱۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۴۶ میلیون ۱۷۴ هزار ۵۴۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۷۵۳ هزار و ۷۴۷ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه هشتم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

نظر شما