شناسهٔ خبر: 50325504 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار سابق آذربایجان شرقی:

صادرات از آذربایجان شرقی ۵۰ درصد افزایش یافته است

استاندار سابق آذربایجان شرقی گفت: صادرات از آذربایجان شرقی بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورمحمدی صبح شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان شرقی در تبریز گفت: من از آقای وزیر کشور سپاسگزارم که علی‌رغم سنگینی کار در مراسم تودیع و معارفه‌ها حاضر می‌شوند البته وزیر دولت کرامت باید هم اینگونه باشد، در یکی از مراسمات اخیر هم انتظار داشتیم اگر وزیر نمی‌تواند حداقل معاونش در این مراسم حضور داشته باشد.

وی در ادامه افزود: از آقای رئیسی تشکر می‌کنیم که یک سنت حسنه را با موافقت وزیر کشور انجام دادند و احکام استانداران را شخصاً امضا می‌کنند که از جهات مختلف مهم است یعنی همه دستگاه‌های دولت باید در راستای استانداری حرکت کنند هرچند استانداران زیرمجموعه وزیر کشور هستند اما وقتی رئیس جمهور حکم می‌دهند، باید همه دستگاه‌های استان همراهی کنند.

وی افزود: امیدوارم استانداران نیز یک روز بتوانند مانند رئیس جمهور مدیران کل خود را انتخاب کنند.

پور محمدی بیان داشت: فرمایشات رئیس جمهور در اردبیل در خصوص راه اهن اردبیل شنیدم که فرمودند چرا راه آهن اردبیل دو دهه طول کشیده است؟ در تبریز هم اینگونه بوده است که البته به دلیل منافع پیمانکاران و مشاوران بود.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه آذربایجان شرقی یکی از استان‌های امن کشور است، افزود: دوران پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم در دوران ما همه بلایا اتفاق افتاد بجز بارش سنگ البته در این مدت صادرات استان بیش از ۵۰ درصد افزایش داشت و هیچ واحد تولیدی به گل ننشست. ۴ سد افتتاح کردیم و برخی از سدها با ۹۸ درصد ابتر ماند، آمدند گفتند ۱۷۰ میلیارد می‌دهند اما ۲۰ میلیارد دادند. راه آهنی که به جد طلسم شده بود را توانستیم به ایستگاه خاوران بیاوریم.

وی ادامه داد: ادعا می‌کنم یکی از سالم‌ترین انتخابات‌ها برگزار شد سندهای آمایش و تدبیر و توسعه را راه اندازی کردیم ما کارهایی را انجام و گزارش را در اختیار عزیزان قراردادیم و یک سری کارها هم انجام نشد. در وضعیت اقتصاد که قمر در عقرب است، بیش از ۲۰۰ واحد شروع به فعالیت کردند نرخ بیکاری از ۱۰/۴ به ۷/۴ درصد رسیده است

استاندار سابق آذربایجان شرقی با بیان اینکه صمیمانه از ته دل به آقای خرم تبریک عرض می‌کنم، اذعان داشت: استان ما به برکت وجود عزیزان یکی از امن ترین استان‌ها است و خرم شیفته خدمت و عاشق ولایت است و ما در خدمت ایشان خواهیم بود.

پور محمدی با اشاره به تاکید به اینکه در دوره مدیریت ما اتفاقات زیادی افتاد؛ افزود: اگر همه ما چون پروانه دور امام جمعه تبریز می‌گردیم، رمزی دارد یک نمونه از آن، مدیریت ایشان قبل از حوادث آبان ۹۸ بودند که واقعاً امام جمعه در حق همه پدری کردند.

پور محمدی ادامه داد: از مردم که ولی نعمت هستند، تشکر می‌کنم که در مراسم شهادت سردار سلیمانی سنگ تمام گذاشتند به طوری که مقام معظم رهبری هم در دیدار با خانواده شهید سلیمانی از تبریز به نیکی یاد کرد؛ آذربایجان جان ایران است و ایران جان آذربایجان و نباید با دید دیگری به است استان نگاه شود، ایران وطنی تر از آذربایجانی‌ها، همین مردم آذربایجان هستند.

وی در پایان تصریح کرد: از همه اصحاب رسانه، بازاریان، کارمندان، کارگران، فعالان صنعتی و همه مردم تشکر کرده و تاکید می‌کنم تمام اقدامات انجام شده بر اساس قانون بوده است و اگر ناخواسته حقی از کسی ضایع کرده‌ایم طلب حلالیت دارم.

انتهای پیام/پ

نظر شما