شناسهٔ خبر: 50323228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس:

جذب سرمایه‌گذار مهمترین مطالبه از استاندار جدید آذربایجان‌شرقی است

تبریز - ایرنا - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب سرمایه‌گذار مهمترین و اصلی‌ترین مطالبه مردم و نمایندگان مجلس از استاندار جدیدآذربایجان‌شرقی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شنبه ایرنا، روح‌الله متفکرآزاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جایگاه ژئوپلیتیک آذربایجان‌شرقی در مرزهای شمال‌غربی کشور بسیار حائز اهمیت است، افزود: بهره‌گیری حداکثری از چنین موقعیتی نیازمند ارتباط‌گیری مؤثر با کشورهای همسایه جمهوری آذربایجان و ارمنستان و استفاده از ظرفیت منطقه قفقاز برای فعالیت‌های تجاری، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر ژئوپلیتیک و منابع متعدد آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های مختلف، جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی متناسب با این ظرفیت‌ها جزو اولویت‌هایی است که باید مد نظر استاندار جدید قرار گرفته و منجر به توسعه استان شود.

متفکرآزاد ادامه داد: توسعه همه‌جانبه آذربایجان شرقی به ویژه در بخش اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار با توجه به ظرفیت‌ها و شأن استان باید جزو اولویت‌های اصلی مجموعه استانداری در دوره جدید باشد.

وی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی به لحاظ منابع و زیرساخت در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، صنعتی، معدنی دارای جایگاه خاصی است که می‌طلبد از سوی مجموعه استانداری برای بهره‌گیری هر چه بهینه‌تر از این بسترها برنامه‌ریزی مدون و پیگیری جهت حصول به نتیجه صورت گیرد.

متفکرآزاد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی  و تأمین زیرساخت چنین فعالیت‌هایی از سوی دولت و مدیریت اجرایی استان را از اهم این اولویت‌ها برشمرد و گفت: توسعه معیشت فعالان حوزه فرهنگ، تعمیق فرهنگ ایرانی اسلامی در کنار توجه به فرهنگ اصیل بومی و توسعه گردشگری در حوزه‌های سلامت، تاریخی و گردشگری اکولوژیک یا طبیعت‌گردی با توجه به وجود ظرفیت‌هایی چون جنگل‌های ارسباران باید در کنار موضوعات اقتصادی مورد توجه مدیریت جدید اجرایی استان باشد.

نظر شما