شناسهٔ خبر: 50320425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رهاورد سفر وزیر ورزش و جوانان به استان مرکزی:

ورزش مرکزی روی ریل توسعه، افتتاح ۱۳ طرح با اعتبار ۶۵۲ میلیارد ریال

اراک - ایرنا - استان مرکزی واقع در قلب ایران اسلامی در روزهای ۲۹ و ۳۰ مهرماه جاری میزبان سفر وزیر ورزش و جوانان و هیات همراه بود که سجادی با حضور ۲ روزه خود ضمن بازدید و دیدارهای متنوع با اقشار مختلف و ورزشکاران، ۱۳ طرح عمرانی ورزشی با سرمایه‌گذاری بیش از ۶۵۲ میلیارد ریال را افتتاح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و ورزشی در شهرستان‌های مختلف استان مرکزی دستمایه ارزشمندی در بهبود زیرساخت‌های ورزش این خطه است و با راه‌اندازی این مجموعه‌ها فضای کیفی و استانداردی برای رشته‌های مختلف ورزشی مهیا می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان(  ۲۹ و ۳۰ مهرماه جاری ) در سفری ۲ روزه به استان مرکزی ضمن آشنایی با ظرفیت‌های ورزشی خاص هر شهرستان استان در نشست‌های مختلف با جوانان و سمن‌ها شرکت.

سید حمید سجادی در معیت معاونان وزارتخانه طرح‌های مختلف ورزشی را در جای جای این استان افتتاح کرد تا طعم شیرین عدالت اجتماعی در حوزه ورزش و جوانان بیشتر بیشتر به چشم بیاید.

ورزش و تحرک جسمانی کلید سلامت روحی و بدنی و پویایی و نشاط جامعه است که فرهنگ مشارک‌جویی، صبر، همبستگی و تعاون و جوانمردی را در لایه‌های اجتماعی تقویت می‌کند و حضور وزیر ورزش و هیات همراه در چند ماه آغازین فعالیت دولت سیزدهم بیانگر آن است که تیم جدید دولت یکی از راهبردهای کلان خود را در محوریت بهبود سلامت و نشاط مردم قرار داده و باید این رهاوردها را به فال نیک گرفت.

حضور میدانی و ارتباط مستقیم وزیر ورزش و جوانان با بدنه جامعه در استان‌های مختلف سرمایه گرانسنگی است که در عرصه پاسخگویی به مطالبات مردمی، لمس فرصت‌ها و چالش‌ها، به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و برنامه‌ها بین کابینه دولت و مردم ایجاد می‌شود و بی شک استان مرکزی از این فرصت ۲ روزه برای همخوانی با ادبیات توسعه‌ محور دولت و ارایه شرایط کنونی ورزش و جوانان این خطه بیشترین بهره را برد تا در ادامه راه ضمن تقویت انگیزه اهالی ورزش و جوانان، اهدافی ترسیم شود که برآیند آن تندرستی و رشد جامعه ورزشی در سطوح ورزش همگانی، قهرمانی و بهبود شاخص‌های حوزه جوانان باشد.

آنطور که سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان گفته براساس اهداف دولتِ مردمی ورزش در حوزه همگانی و سایر حوزه‌ها توسعه خواهد یافت.

استان مرکزی نه تنها در عرصه مشاهیر و مفاخر، صنعت و کشاورزی سرآمد و برجسته است بلکه ظرفیت‌های انسانی ارزشمندی را در حوزه ورزش دارد که بسیاری از این ستارگان با عناوین مدال‌آور ملی و بین‌المللی هر سال درخشش دارند و نیاز است با توجه به ظرفیت موجود زیرساخت‌های لازم به‌منظور باروری استعدادها در حوزه زنان و مردان ورزشکار دریار آفتاب مهیا شود.

ورزش مرکزی روی ریل توسعه، افتتاح ۱۳ طرح با اعتبار ۶۵۲ میلیارد ریال

نگاهی به سیمای ورزش استان مرکزی 

استان مرکزی با وسعت بیش از ۲۹ هزار کیلومتر مربع و حدود ۱.۸۷ درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده و با ۱۲ شهرستان جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر دارد که شناخت ماهیت جمعیتی و تغییرات این بخش به عنوان مهمترین مولفه برای تصمیم‌سازان حوزه جوانان و ورزش باید مدنظر باشد.

استان مرکزی در دهه‌های اخیر تحولاتی را در تغییر سن جمعیت و سنگین شدن کفه ترازوی سنی به سمت میانسالی و پیری تجربه کرده به طوری که از سوی مقامات کشوری به عنوان سومین استان پیر کشور شناخته شده و این تحولات به صورت مستقیم با سیاستگذاری‌های حوزه ورزش و جوانان در ارتباط است و اهمیت توجه به تقویت زیرساخت‌های ورزش عمومی در سطوح سنی مختلف به‌ویژه برای سالمندان میانسالان را در کنار توجه به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و امکانات مطلوب برای ورزش جوان‌ترها گوشزد می‌کند.

بر اساس نمایه آماری ثبت احوال، اکنون بیش از ۶۰ درصد از جمعیت استان مرکزی در سنین فعالیت (۱۵ تا ۶۴ سال) هستند که باید برای بهره‌مندی حداکثری از فرصت این پنجره جمعیتی، راهبردی هدفمند را در حوزه ورزش و تحرک جسمانی برای هر گروه سنی متناسب با شرایطشان تعریف و اجرایی کرد و شاید این مسئله مهمترین موضوعی است که باید در جریان سفر وزیر ورزش و جوانان به استان مرکزی مدنظر قرار گیرد.

برای ترسیم نقشه راه هدفمند نیاز است که سیمایی کلی از داشته‌های ورزش و جوانان ارایه شود تا بر بستر آن با استفاده از ایده‌های خلاق برای ورزش گروه‌های سنی جامعه و افق ورزش قهرمانی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی شود.

سرانه فضاهای ورزشی از شاخص‌های مهم برای شناخت کالبدی حوزه وزرش و دستمایه در برنامه‌ریزی محسوب می‌شود که در این راستا می‌توان گفت که سرانه فضاهای پوشیده و روباز استان مرکزی امسال به ترتیب ۳۱ و ۶۴ درصد بوده است درحالی‌که این شاخص برای سال ۹۶ در حوزه سرانه فضاهای سرپوشیده ۲۲ و فضاهای روباز ۵۹ درصد ثبت شده است.

سرانه فضاهای سرپوشیده ورزشی استان در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ به ترتیب ۲۹ ،۲۹ و ۳۱ صدم درصد بوده و سرانه فضاهای روباز ورزشی این خطه در سال‌های اشاره شده به ترتیب ۶۰،۶۳ و ۶۴ صدم درصد اعلام شده است که اگرچه روند رشد را نشان می‌دهد اما با توجه به نیازها و شرایط جمعیتی استان باید مولفه‌هایی تعریف شود تا سرعت امور در این بخش شتاب بگیرد.

شمار اماکن ورزشی استان مرکزی در سال جاری ۹۲۶ باب است که این شاخص در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ به ترتیب با اعداد ۸۷۵، ۸۷۹، ۹۰۱ و ۹۱۳ روند رو به رشدی را در افزایش سالن‌ها و اماکن ورزشی نشان می‌دهد اما هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب و استانداردها راه زیادی در پیش است.

در سال ۹۶ بر اساس آمار موجود، ۱۱۶ طرح نیمه تمام ورزشی در استان مرکزی وجود داشته که شمار این طرح‌ها در سال ۹۷ معادل ۹۸ طرح، سال ۹۸ معادل ۷۷ طرح و سال ۹۹ معادل ۶۹ طرح بوده و کاهش معنادار این طرح‌های نیمه تمام نشان از پیگیری مناسب در تامین اعتبار بوده اما باید پرونده مابقی طرح‌ها نیز در بازه زمانی کوتاه بسته شود تا مردم بتوانند از مزایای تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها برخوردار شوند.

شمار طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی استان در سال جاری معادل ۶۵ طرح است که امید می‌رود با حضور وزیر ورزش و جوانان و هیات همراه، منابع مالی مناسبی به استان مرکزی تخصیص شود تا شرایط مطلوب برای بستن پرونده این طرح‌های  نیمه کاره مهیا شود.

ورزش مرکزی روی ریل توسعه، افتتاح ۱۳ طرح با اعتبار ۶۵۲ میلیارد ریال

ورزش همگانی و روستایی استان مرکزی

بر اساس آمار موجود ۳۶۸ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی در یک‌هزار و ۳۵۰ روستای دارای سکنه زندگی می‌کنند که حدود ۲۶.۱ درصد از کل جمعیت دیار آفتاب را شامل می‌شوند.

با توجه به تنیدگی برنامه‌ریزی توسعه در شاخص‌های مختلف، بهره‌مندی ساکنان روستایی از رفاه و امکانات مختلف در حوزه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سلامت و ورزش از محورهای انگیزشی در ماندگاری جمعیت روستایی و جلوگیری از روند پرشتاب مهاجرت به شهرها است.

از طرفی جمعیت روستایی ماموریت نیروی مولد را در حوزه اقتصادی و تولید محصولات کشاورزی و لبنی دارند و برای نشاط و رونق زیست روستایی باید ضمن  فعال‌سازی زمینه‌های کسب و کار جدید برای اقشار جوان روستا، امکانات مناسب ورزشی و تحرک جسمانی تقویت شود، از این رو حوزه برنامه‌ریزی و اجرایی ورزش همگانی و روستایی اهمیت مضاعفی دارد.

شاخص‌های آماری در فواصل سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که ۲۳۸ خانه‌ ورزش روستایی در استان مرکزی ایجاد شده و ۵۰ باب آن امسال به جرگه خدمات دهی این حوزه پیوسته است.

در این بازه زمانی ۲۸ درصد از جمعیت روستایی استان مرکزی در امور و فعالیت‌های ورزشی مشارکت‌جو بودند و در مجموع چهار هزار ۱۱۸ برنامه و مسابقه ورزشی روستایی که در این خطه برگزار شده، ۴۲۱ هزار و ۵۶۰ نفر شرکت داشتند و در این مدت ۶۶۴ همایش ورزشی روستایی و ۸۴ دوره آموزش تخصصی در مناطق روستانشین استان برگزار شده یک مورد نیز میزبانی جام خوشه‌چین منطقه ۵ کشور در این استان بوده است.

در چهار سال اخیر ۱۱ ورزشکار روستایی استان به تیم‌های ملی کشور دعوت شده‌اند که بیانگر وجود ظرفیت بالای ورزشی است و ۲۰ همایش صبح و نشاط با پخش مستیم شبکه ۳ سیما از روستاهای استان مرکزی بوده است.

 سرانه ورزش روستایی این خطه در چهار سال اخیر به ۹۰ درصد رسیده و در این مدت ۱۹ زمین چمن در مناطق روستانشین استان ایجاد شد.

میزبانی جام نوروزی روستایی، بهره‌مندی ۲۹ روستا از ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی، برپایی ۱۰۲ دوره عمومی آموزش و پرورش، برگزاری ۵۵۴ همایش ورزش روستایی از دیگر دستاوردهای این حوزه در سال‌های اخیر بوده است.

استان مرکزی ۱۲۵ داور فعال ورزشی در حوزه روستایی دارد که تمرکز تربیت مربی و داور و پرورش ورزش حرفه‌ای در مناطق کمتر برخوردار استان نیازی اساسی است.

ورزش مرکزی روی ریل توسعه، افتتاح ۱۳ طرح با اعتبار ۶۵۲ میلیارد ریال

لزوم مسئولیت پذیری اجتماعی صنایع در حمایت از ورزش قهرمانی استان مرکزی

استان مرکزی با نمایه صنعتی و کشاورزی شناخته شده و استقرار صنایع مادرتخصصی بزرگ و تامین بخش مهمی از مایحتاج غذایی کشور از این خطه، نشان می‌دهد که وزن این استان در درآمد سرانه ملی اثرگذاری بالا دارد اما، با وجود این ظرفیت کمتر حمایت هدفمند صنایع شهیر این خطه از ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانی به چشم می‌خورد و نیاز است که این نقیصه در راستای افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی رفع شود.

استان مرکزی در مجموع ۸۰ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که در چهار سال اخیر بسیاری از آنان در فعالیت‌های حرفه‌ای و قهرمانی ملی و بین‌المللی حضور داشته و سهم خود را در این حوزه ثبت کرده‌اند.

از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ در مجموع یک‌ هزار و ۴۲۶ مسابقه استانی، و میزبانی ۳۳۲ مسابقه قهرمانی کشور و ۳۹۹ رقابت لیگ و باشگاه‌های کشور در استان مرکزی جریان داشته و در مجموع یک‌هزار و ۵۱۴ ورزشکار این استان در رشته‌های مختلف و در قالب تیم در مسابقات قهرمانی کشور حضور یافته‌اند.

در چهار سال اخیر ۶۸ عنوان انفرادی در مسابقات آنلاین کشوری از استان مرکزی کسب شده و ۲۰۴ عنوان تیمی نیز از آنِ این خطه شده است.

از سال ۹۶ تاکنون یک‌هزار و ۹۷ ورزشکار استان به تیم‌های ملی دعوت شده‌اند و شمار نفرات اعزامی به مسابقات آسیاسی ۱۱۸۸ نفر، ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی ۱۲۸ نفر، اعزام شدگان به مسابقات ورزشی بین‌المللی ۴۶۸ نفر بوده که نتیجه این فعالیت‌ها کسب ۷۸ عنوان آسیایی،۶۸ عنوان جهانی، و ۱۵۰ عنوان بین‌المللی بوده است.

طی این سال‌ها همچنین ۷۴ تیم استان در لیگ‌های فعال کشوری حضور داشته‌اند و در این مدت شمار تیم‌های حاضر در لیگ‌های یک، ۲ و سه کشور ۲۰۲۰ تیم بوده است.

برگزاری ۱۸۵ کلاش آموزشی و ۲۳۳ طرح نخبه‌یابی در هیات‌های ورزشی از داشته‌های استان در سالهای اخیر فعالیت این حوزه است.

استان مرکزی ۶۷ هزار و ۷۲۱ مربی فعال و ۳۹ هزار و ۳۲۴ داور فعال دارد و شمار باشگاه‌های ورزشی دارای مجوز از کمیسیون ماده ۵ اداره کل ورزش و جوانان این استان نیز ۵۲۵ مورد است.

این استان ۵۱ هیات ورزشی فعال دارد و شمار هیات‌های ورزشی شهرستانی آن ۳۵۵ مورد است.

شمار مربیان دعوت شده به تیم‌های ملی کشور نیز در سال‌های اخیر از استان مرکزی ۵۷ نفر بوده و ۳۲ مربی نیز به عنوان مربی فعال تیم‌های ملی از این استان هستند.

ورزش مرکزی روی ریل توسعه، افتتاح ۱۳ طرح با اعتبار ۶۵۲ میلیارد ریال

 بانوان استان مرکزی در آئینه ورزش قهرمانی

ورزش بانوان استان مرکزی در سال‌های اخیر در میادین داخلی و بین‌المللی خوش درخشیده و قهرمانان رشته‌های گوناگون سوای کسب مدال‌های رنگین و تلاش خستگی ناپذیر؛ مطالباتی دارند.

۱۲ هزار ورزشکار زن سازمان‌یافته در استان مرکزی وجود دارد که بخشی از این ورزشکاران در عرصه قهرمانی و حرفه‌ای پابه پای مردان با تکیه بر استعداد و پشتکار همواره در میادین داخل و خارج از کشور افتخار آفرین بوده‌اند اما چالش‌ها و مشکلات جدی نیز در این عرصه وجود دارد.

شمار مربیان فعال رشته‌های ورزشی زنان در استان مرکزی اکنون ۱۰ هزار و ۴۰۲ نفر و آمار داوران ۶ هزار و ۵۶۵ نفر است.

از سال ۹۲ تاکنون، ۲۷۱ ورزشکار زن استان به اردوهای تیم ملی دعوت شده‌اند و در این مدت در مجموع ورزشکار ۱۰۹ عضو تیم‌های ملی بوده و آمار داوران و مربیان زن اعزامی به رویدادهای ورزشی آسیایی، جهانی و بین‌المللی به ترتیب ۱۳ و ۱۸ تفر بوده است.

آمار داوران زن اعزامی به رویدادهای ورزشی لیگ‌ها و قهرمانی کشور از استان مرکزی ۱۱۸ نفر بوده که این مسئله بخشی از توانمندی زنان ورزشکار استان را نشان می‌دهد.

شمار ورزشکاران زن سازمان یافته حوزه قهرمانی، روستایی و همگانی استان مرکزی از سال ۹۶ تا ۹۹ به ترتیب  ۱۰۱ هزار و ۷۹۷،۲۸ هزار و ۸۶۱ و ۹ هزار و ۴۸۷ ورزشکار بوده است.

تیم‌های حاضر بانوان استان در لیگ‌های کشوری ۲۶ مورد، مربیان رده‌های ملی ۱۰ نفر، مربیان و داوران  فعال در ورزش روستایی به ترتیب ۷۲ و  ۱۷۰ است و شمار خانه‌های ورزش روستایی بانوان ۲۲۵مورد و شمار طرح‌های ملی ویژه بانوان استان ۹ طرح است.

آنچه به عنوان نیاز در حوزه ورزش بانوان خودنمایی می‌کند کمرنگ بودن حضور اسپانسرهای قوی است و اغلب ورزشکاران قهرمانی و حرفه‌ای زن استان برای تداوم برنامه‌ها ناچارند که با هزینه شخصی و مشکلات عدیده به پیش بروند که این مسئله باید با راهکاری موثر ترمیم شده و حمایت صحیح در شکوفایی استعدادهای استان صورت بگیرد.

ورزش مرکزی روی ریل توسعه، افتتاح ۱۳ طرح با اعتبار ۶۵۲ میلیارد ریال

رهاورد سفر وزیر ورزش و جوانان به ساوه، دلیجان و محلات

در جریان سفر ۲ روزه وزیر ورزش و جوانان به استان مرکزی ۱۳ طرح عمرانی این حوزه با مجموع اعتبارات ۶۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بهره‌برداری شد.

سید حمید سجادی در بدو ورود به استان مرکزی ابتدا به ساوه سفر کرد و پس از ادای احترام به مقام والای شهدا در بارگاه امامزاده سید اسحاق از زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی فجر ساوه (بنام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی) بازدید کرد.

بنیامین شکوه فر معاون وزیر ورزش و جوانان نیز سالن ورزشی طبقاتی شهدای زرندیه را در شهر مامونیه افتتاح کرد.
این طرح ورزشی در یک ساختمان سه طبقه بنا شده که مشتمل بر سوئیت اقامتی ویژه ورزشکاران و مربیان، سالن ورزشی رشته‌های رزمی و ورزش‌های همگانی همچون تنیس روی میز و فوتبال دستی و بخش اداری است.
بنا بر اعلام مسئولان ورزش و جوانان شهرستان زرندیه؛ این مجموعه ورزشی ۸۰۰ مترمربع مساحت دارد و برای تکمیل آن ۳۵ میلیارد ریال از منابع ملی و استانی هزینه شده است.

ورزش مرکزی روی ریل توسعه، افتتاح ۱۳ طرح با اعتبار ۶۵۲ میلیارد ریال

وزیر ورزش و جوانان سپس به دلیجان رفت و از باشگاه سوارکاری آریا و مجموعه‌های ورزشی هفتم تیر و آزادی این شهرستان نیز بازدید کرد.

در جریان سفر سجادی به دلیجان، لیگ فوتسال یادبود شهدای ورزشکار این شهرستان نیز  آغاز و از لباس‌های فرم داوری فوتسال نیز رونمایی شد.

وزیر ورزش و جوانان در آیین آغاز عملیات اجرایی ۳ طرح عمرانی و ورزشی شامل عملیات اجرایی مسکن ۳۲ واحدی خیرساز محرومان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نیم‌ور، زمین چمن مصنوعی و سالن پرورش اندام خیر ساز باقرآباد نیم‌ورِ محلات نیز حضور یافت.

اعتبار پیش‌بینی شده برای طرح‌های مسکن خیرساز محرومان نیم‌ور ۲۴۰ میلیارد ریال، زمین چمن مصنوعی خیرساز باقرآباد ۶۰ میلیارد ریال و سالن پرورش اندام خیرساز منطقه باقرآباد نیز ۵۰ میلیارد ریال است.

سجادی، تالار ورزشی یک هزار نفری شهید سلیمانی شهرستان محلات را به متراژ سه هزار متر مربع افتتاح کرد که بنابر اعلام مسئولان ساخت این تالار مسابقات ورزشی، با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی انجام شده است.

برنامه پایانی سفر وزیر ورزش و جوانان به شهرستان محلات، شرکت در آیین یادواره شهدای ورزشکار شهرستان دلیجان بود.

ورزش مرکزی روی ریل توسعه، افتتاح ۱۳ طرح با اعتبار ۶۵۲ میلیارد ریال

سمن‌های استان مرکزی و ناگفته‌های حوزه جوانان

۹۵ سمن فعال در حوزه جوانان استان مرکزی فعالیت دارند که در برآیند صورت گرفته از برنامه‌های این حوزه مشکلات و پیشنهادات بخش مشارکت‌های اجتماعی این قشر جمعیتی در استان مرکزی به شرح زیر است:

رغبت پائین سمن‌های جوانان استان برای گرفتن شناسنامه ملی و حقوقی، نبود دفتر برای فعالیت مجزای سمن‌های جوانان در استان، عدم فعالیت و کنترل، نظارت و ساماندهی خانه‌های جوان بر اساس شایسته‌سالاری برای سمن‌ها، هماهنگی کمرنگ سمن‌های جوانان استان‌ها با مجمع ملی سمن‌ها، نبود هماهنگی سمن‌های ورزشی با هیات‌های ورزشی در استان و شهرستان‌ها، ارایه نشدن خدمات رفاهی برای سمن‌های جوانان در حوزه بیمه، امریه و اعطای تسهیلات از برجسته‌ترین مسایلی است که لازم است در جمع بندی سفر وزیر ورزش و جوانان به آن‌ها پرداخته شود و راهکاری کارشناسی به‌منظور حل معضلات و شتاب بخشی به امور ارایه شود.

برنامه پایانی سفر روز نخست وزیر ورزش و جوانان و معاونان وزیر، تنها ساعتی مانده به بامداد روز جمعه در جمع سمن‌ها، تشکل‌های حوزه جوانان و فعالان جهادی استان مرکزی در اراک بود.

سجادی در جمع جوانان به شاخصه‌های جوانان انقلابی اشاره‌ای داشت و افزود: راهبرد اصلی محوری وزارتخانه در دولت سیزدهم، پیاده‌کردن اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

 البته سجادی این نکته را هم گوشزد کرد که وزارت ورزش و جوانان به‌ منظور تحقق موضوعات مهم بیانیه گام دوم انقلاب، با تمام قوا پای کار است.

نمایندگان تعدادی از تشکل‌های جوانان و گروه‌های جهادی نیز در این نشست برخی دغدغه‌ها و مطالبات خود را در حضور عالی‌ترین مقام اجرایی ورزش کشور و معاونان وزارتخانه مطرح کردند.

ورزش مرکزی روی ریل توسعه، افتتاح ۱۳ طرح با اعتبار ۶۵۲ میلیارد ریال

وحید یامین پور سرپرست معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست با جوانان صحبت هایی داشت.

او توضیح داد: استان مرکزی با موافقت معاونت امور جوانان وزارت متبوع، قابلیت تبدیل به قطب فعالیت‌های فرهنگی سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور را دارد.

یامین به این نکته هم اشاره کرد که جنس فرهنگی سازمان های مردم نهاد استان مرکزی یک موضوع اثبات شده است و به نظر می‌رسد استان ظرفیت قابل دفاعی در این خصوص دارد.
وی با اشاره به اهمیت نقش سمن‌های امور جوانان به عنوان بازوی یاری رسان در پیشبرد اهداف وزارتخانه ابراز داشت: در آینده‌ای نزدیک مجددا به صورت مستقل با فعالان این عرصه دیداری خواهیم داشت و در جهت تسهیل فعالیت آنان به بررسی مطالبات و محدودیت‌های آنان می‌پردازیم.
همچنین معاونت توسعه بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست به نکاتی اشاره کرد از جمله اینکه اقدامات لازم در راستای شناسایی و پیگیری مطالبات زنان ورزشکار استان در سطح ملی، باشگاهی و فعالان این حوزه و مربیان انجام می‌شود.
" مریم کاظمی" افزود: ظرفیت مسئولان ورزشی، نایب رئیس و فعالان رشته‌های بانوان، اصلاح ساختار و جایگاه معاونان بانوان در روزهای آتی دنبال و گام‌های  موثری در راستای ارتقای سطح فعالیت بانوان برداشته می‌شود.

ورزش مرکزی روی ریل توسعه، افتتاح ۱۳ طرح با اعتبار ۶۵۲ میلیارد ریال

سفر به اراک و خمین و نوید وزیر ورزش در راستای راهبردهای حمایتگر دولت سیزدهم

وزیر ورزش و جوانان روز جمعه ۳۰ مهرماه در جریان دومین روز سفر خود میهمان مردم اراک و خمین بود و در نخستین برنامه خود به جمع مردم اراک در همایش پیاده‌روی خانوادگی رفت.

سید حمید سجادی در این همایش؛ از عزم دولت سیزدهم در حمایت از توسعه ورزش همگانی سخن گفت و تاکید کرد که باید نشاط و امید را دوباره به خانواده‌ها بازگردانیم که لازمه آن شروع دوباره فعالیت‌های ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و لزوم واکسیناسیون است.

وزیر ورزش و جوانان توضیح داد: دولت سیزدهم برای حمایت هدفمند از توسعه امکانات، تزریق منابع مالی و شتاب‌بخشیِ تکمیل طرح‌های ورزشی کشور پای کار است.

سجادی همچنین در آئین نامگذاری سالن تیراندازی سردار شهید مجید سعیدی مجموعه پنجم مرداد اراک، از خانواده این شهید والامقام با حضور جمعی از مسئولان استان مرکزی قدردانی کرد.

ورزش مرکزی روی ریل توسعه، افتتاح ۱۳ طرح با اعتبار ۶۵۲ میلیارد ریال

وزیر ورزش و جوانان پیش از عزیمت به خمین در حاشیه آئین بهره‌برداری از پیست تارتان شهدای پنجم مرداد اراک به این نکته اشاره‌ای داشت که دولتِ مردمی برای حمایت هدفمند از توسعه امکانات، تزریق منابع مالی و شتاب‌بخشیِ تکمیل طرح‌های ورزشی کشور پای کار است.

سجادی در حالی که با خبرنگاران سخن می‌گفت، به راهبردی مهم اشاره کرد و افزود: جوان‌یاری و جوان‌باوری از مولفه‌های اساسی گام دوم انقلاب اسلامی است و حوزه ورزش کشور با تکیه بر باروری ظرفیت‌های جوانان در پیشبرد ماموریت‌هایش حرکت می‌کند.

ادامه سفر وزیر ورزش و جوانان با حضور در زادگاه امام راحل در خمین ادامه یافت و در نخستین برنامه، مجتمع فرهنگی، ورزشی خورشید با متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال را افتتاح کرد.

ورزش مرکزی روی ریل توسعه، افتتاح ۱۳ طرح با اعتبار ۶۵۲ میلیارد ریال

سجادی در آیین افتتاح این مجتمع فرهنگی به تعطیلی ۶ هزار اماکن ورزشی در دوران کرونا اشاره کرد و اذعان داشت: شیوع ویروس کرونا در ۲۰ ماه اخیر فعالیت ۶ هزار مکان ورزشی کشور را تعطیل کرد و خسارات جدی در این حوزه بر جا گذاشت.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: پس از تکمیل پوشش واکسیناسیون کرونا، استخرها و سالن‌های ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مباحث آموزشی پیشگیرانه کرونا بازگشایی می‌شوند.

همچنین بنیامین شکوه‌فر معاون امور حقوقی مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان به قورچی باشی و جوادیه خمین رفت تا ۲ طرح ورزشی روستایی را افتتاح کند.

عملیات اجرایی سالن ورزشی جوادیه خمین از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و با زیربنای یک‌هزار و ۳۱۵ متر مربع و تخصیص  اعتبار ملی - استانی به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال تکمیل شده است.

زمین چمن مصنوعی شهر قورچی باشی نیز با پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به متراژ یک‌هزار و ۲۰۰ متر مربع احداث شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در حاشیه افتتاح این طرح‌ها این مطلب را گفت که نگرش دولت سیزدهم در تمام حوزه‌ها از جمله ورزش و جوانان این است که برای هر برنامه و تصمیم، پیوست عدالت اجتماعی در نظر گرفته شود.

وی توضیح داد: عموم مدال آوران، المپیکی‌ها و قهرمانان ورزش از مناطق محروم کشور هستند و وظیفه وزارت ورزش و جوانان استفاده از ابزارهایی برای استعدادیابی در این مناطق است.

دیگر معاون وزیر ورزش در امور بانوان نیز در آخرین روز سفر مقامات عالی وزارتخانه به استان مرکزی، نشستی با بانوان ورزشکار، نخبه و مدیران و قهرمانان ورزشی داشت و گفت: بانوان ورزشکار با اتکا به مهارت بالا و پرورش استعدادهای ورزشی در رقابت‌های ملی و بین‌المللی می‌درخشند که این مهم سرمایه با ارزشی برای ایران اسلامی است.

ورزش مرکزی روی ریل توسعه، افتتاح ۱۳ طرح با اعتبار ۶۵۲ میلیارد ریال

«مریم کاظمی‌پور» به این نکته اشاره کرد که بانوان ورزشکار همواره در جریان فعالیت حرفه‌ای و قهرمانی با کمبود امکانات و اعتبارات مواجه بوده‌اند اما، این معضلات هرگز سد راهشان نبوده و در میادین ورزشی ملی و بین‌المللی سرآمد و مطرح بوده‌اند..

به گفته معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، استان مرکزی باید در حوزه ورزش بانوان در شته‌های پایه و مادر همچون شنا، دومیدانی و آمادگی جسمانی سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان نیز در ادامه سفر خود به دیدار آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی رفت و از رویکرد دولت سیزدهم در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب سخن گفت.

ورزش مرکزی روی ریل توسعه، افتتاح ۱۳ طرح با اعتبار ۶۵۲ میلیارد ریال

سجادی سپس به دیار امیرکبیر بزرگ ( هزاوه) رفت و در جشنواره ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی این روستا شرکت کرد.

پایان بخش برنامه سفر سجادی به استان مرکزی، عزیمت به تفرش بود که در نشستی مسائل و مشکلات حوزه ورزش و جوانان این شهرستان با حضور مسئولان بررسی شد.

نظر شما