شناسهٔ خبر: 50314093 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

آمار عجیب پنالتی‌های آبی‌ها

استقلال و ۲۵ پنالتی از دست رفته!

ورزش سه نوشت: وریا غفوری در دیدار برابر هوادار، بیست و پنجمین پنالتی از دست رفته استقلال در تاریخ لیگ برتر را به ثبت رساند.

صاحب‌خبر -

استقلال در حالی موفق شد با یک گل از سد هوادار عبور کند که آبی پوشان در این دیدار صاحب یک ضربه پنالتی شدند و وریا غفوری ابتدا آن را به گل تبدیل کرد اما پس از تصمیم عجیب کوپال ناظمی مبنی بر تکرار این ضربه، مسلم حق شناس سنگربان هوادار موفق شد این پنالتی را مهار کند.

پنالتی از دست رفته وریا، یکصدمین پنالتی بود که استقلال در تاریخ رقابت های لیگ برتر به دست می آورد. آبی پوشان در طول ۲۰ دوره گذشته از این رقابت ها، ۹۹ بار موفق به کسب ضربه پنالتی شده بودند که پنالتی وریا برابر هوادار پنالتی شماره ۱۰۰ استقلال بود که برای آنها خوش یمن نبود و از دست رفت.

نکته مهم درخصوص این آمار پنالتی ها این است که استقلالی ها از این ۱۰۰ مورد، ۲۵ بار ضربات خود را از دست داده اند که آمار خوبی محسوب نمی شود. وریا غفوری با از دست دادن ۴ ضربه پنالتی، در میان بازیکنانی قرار دارد که بیشترین پنالتی های استقلال را خراب کرده اند. کاپیتان آبی ها در کنار امید ابراهیمی و پشت سر آرش برهانی قرار داد که او ۵ بار پنالتی های تیمش را به هدر داده است.

نکته جالب درخصوص این ۱۰۰ پنالتی، رکورد منحصر بفرد محمد نوازی هافبک سابق آبی هاست. نوازی در لیگ برتر پشت ۱۱ ضربه پنالتی استقلال ایستاده و با رکورد ۱۰۰ درصد موفقیت، تمامی ۱۱ ضربه اش را به گل تبدیل کرده است.

اما در رتبه بندی پنالتی زنان موفق استقلال، امید ابراهیمی در صدر حضور دارد. او موفق شد ۱۳ بار برای آبی پوشان از روی نقطه پنالتی گلزنی کند. پس از او محمد نوازی با ۱۱ مرتبه و همچنین برهانی، غفوری، عنایتی و نکونام با ۶ بار گلزنی از روی نقطه پنالتی، در میان پنالتی زنان موفق استقلال حضور دارند.

نکته مهم دیگر اینکه در میان پنالتی گیرهای استقلال، فرهاد مجیدی سرمربی کنونی آبی ها در صدر قرار دارد. مجیدی ۱۰ بار در لیگ برتر برای تیمش پنالتی گرفت و در این زمینه رکورددار است. سیاوش اکبرپور و مهدی قایدی نیز ۷ بار برای استقلال پنالتی کسب کرده اند و در رتبه دوم مشترک قرار دارند.

۲۵۷ ۴۱

نظر شما