شناسهٔ خبر: 50313983 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کانون پرورش فکری، "اسطوره من" را به یادِ حاج قاسم ...

اقتصاد ایران: نتایج دو بخش فیلم کوتاه و سینمایی بلند پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان کانون پرورش فکری همراه با بخشی به نام «اسطوره من» اعلام شد.

صاحب‌خبر -
- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از انتشار فراخوان و دریافت 1199 اثر از 560 نفر، تعداد 348 اثر سینمایی بلند، 252 نمایشنامه، 226 فیلم کوتاه و 172 اثر پویانمایی دریافت شد. پس از بررسی آثار در مرحله اول از سوی هیات انتخاب 42 اثر در بخش سینمایی بلند، 19 اثر در بخش نمایشنامه، 41 اثر در بخش فیلم کوتاه و 19 اثر در بخش پویانمایی به مرحله دوم راه یافتند.

دبیرخانه این مسابقه که از سوی اداره کل سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود پیشتر اسامی برگزیدگان نهایی دو بخش پویانمایی و نمایشنامه را اعلام کرده بود.

بر همین اساس در بخش فیلم کوتاه و بر اساس داوری گروه داوران متشکل از «بیژن میرباقری» کارگردان و نویسنده فیلم‌های سینمایی و کوتاه، «رقیه توکلی» نویسنده و کارگردان فیلم‌های سینمایی، مدرس و مدیر گروه رشته سینما و عکاسی در دانشگاه و «سعید پوراسماعیلی» مدرس فیلم‌برداری و عکاسی، کارگردان فیلم کوتاه داستانی و مستند، به ترتیب نفرات برگزیده این بخش را معرفی کردند.

بر این اساس در بخش «فیلم کوتاه» فرزانه شبانی با اثر «دوقلوهای مهربان» از تهران، فرشاد رضایی و نگار عباس‌پور با اثر «تردست» از تهران و گیتی باقری با اثر «مرد حلبی» از قزوین رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود ساختند و دو اثر «دوچرخه» از تهران نوشته مریم الهامیان و «من علی سنتوری‌ام» از تهران نوشته نسرین محمدپور مورد تقدیر قرار گرفت.

آثار بخش «سینمایی بلند» این مسابقه نیز از سوی زنده‌یاد «فرشته طائرپور» کارگردان، تهیه‌کننده سینما، مجری طرح و فیلمنامه‌نویس، «غلامرضا رمضانی» کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تدوینگر حوزه کودکان و نوجوانان، «ایرج طهماسب» کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، مجری تلویزیون، هنرپیشه و عروسک‌گردان، «ابراهیم فروزش‌» کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس و «مهدی جعفری» کارگردان، مدیر فیلمبرداری و مستندساز مورد داوری قرار گرفت.

این گروه به ترتیب مصطفی حاجی‌قاسمی با اثر «آلپای» از تهران، بیتا فلاحی با اثر «عبدو» از تهران و منیره صالحی با اثر «به‌نام پدر» از یزد را به‌عنوان نفرات اول تا سوم این بخش معرفی کردند.

همچنین احمد فیضی با اثر «لعلو» از تهران و فرشاد رضایی و نگار عباس‌پور با اثر «چشم فرنگی» از تهران مورد تقدیر ویژه گروه داوری قرار گرفتند.

این مسابقه با هدف شناسایی و تبادل دستاوردهای حوزه‏ فیلمنامه و نمایشنامه‌نویسی ایران و ایجاد فرصت ارتباطات و تبادل تجربه در زمینه‌های مختلف هنر سینما و تئاتر کودک و نوجوان در سطح ملی برگزار شد.

به همین منظور از تمامی فعالان سینما و تئاتر ایران، پیشکسوتان، جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دعوت شد تا با حضور در این رویداد فرهنگی و هنری هر یک نقشی برای حمایت از تولیدات کودک و نوجوان کشورمان ایفا کنند.

این مسابقه در سه قالب تألیفی به منظور ارائه آثار خلاق در زمینه‏‌های سینما و تئاتر مرتبط با مخاطبان کودک و نوجوان‏ و تلاشی در راستای ارتقای این حوزه‌ تخصصی، اقتباسی با تاکید بر اقتباس از آثار چاپ شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و قالب ویژه (اسطوره من- همچون پدر، مهربان- شهید سردار قاسم سلیمانی) با توجه به شخصیت والای سردار قاسم سلیمانی و با نگاه پدری مهربان برای نوجوانان ایران، برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما