شناسهٔ خبر: 50309695 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

در هفته آخر مهرماه ۱۴۰۰

چهار مادر و پدر شهید و سه جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت، چهار مادر شهید و سه جانباز آسمانی شدند و به فرزندان و و یاران خود پیوستند. در هفته‌ای که گذشت، چهار مادر شهید و سه جانباز آسمانی شدند و به فرزندان و و یاران خود پیوستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایکنا، در هفته‌ای که گذشت؛ معصومه زمانی مادر گرامی شهیدان مسعود و مسلم بهروز از شهدای شهرستان استهبان در سن ۸۴ سالگی بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

شهیدان مسعود و مسلم بهروز سال ۱۳۶۷ و سال ۱۳۶۱ در منطقه شلمچه به شهادت رسیدند.

مادر شهیدان علیرضا و محمدرضا داورزنی

خیرالنساء داورزنی مادر شهیدان والامقام علیرضا و محمدرضا داورزنی نیز در سن 79 سالگی به علت بیماری و پس از سال‌ها دوری از فرزندان افتخارآفرینش آسمانی شد و به شهیدانش پیوست.

برادران شهید محمدرضا و علیرضا داورزنی به ترتیب سال‌های 1343 و 1346 در داورزن چشم به جهان گشودند و سال 1365 در مهران به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

مادر شهیدان ابراهیم و جلیل خورسند

رقیه عاری مادر شهیدان والامقام ابراهیم و جلیل خورسند از شهدای شهرستان شیراز در سن ۹۶ سالگی بر اثر کهولت سن و ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

شهیدان جلیل و ابراهیم خورسند به ترتیب ۸ فروردین و ۲۳ تیرماه سال ۱۳۶۱ در مناطق رقابیه و کوشک به شهادت رسیدند.

پدر شهیدان عباس و اکبر رکنی

محمد رکنی پدر بزرگوار شهیدان معزز عباس و اکبر رکنی دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان برومندش شتافت.

شهید عباس رکنی سال 1342، در روستای کشكوئيه از توابع شهرستان رفسنجان به دنيا آمد و سال 1359 در چابهار هنگام درگيری با اشرار بر اثر اصابت گلوله به سر، به شهادت رسید.

شهید اکبر رکنی سال 1345، در روستای کشكوئيه از توابع شهرستان رفسنجان به دنيا آمد و سال 1361، در خرمشهر بر اثر اصابت تركش به سر به مقام شهادت نائل شد.

جانباز گرانقدر 70 درصد محمد محمدی

جانباز گرانقدر 70 درصد محمد محمدی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج مجروحیت بر اثر شدت جراحات و ایست قلبی در 24 مهرماه در سن 52 سالگی به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

جانباز شهید محمد محمدی در سال 1348 در تربت حیدریه چشم به جهان گشود و سال 1361 در منطقه سومار از ناحیه جمجمه و پای راست مجروح و به مقام جانبازی نائل آمد.

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد محمد خمبری

محمد خمبری جانباز گرانقدر ۷۰ درصد دوران دفاع‌مقدس از شهرستان کلاله استان گلستان، پس از سال‌ها تحمل درد و رنج مجروحیت به یاران شهیدش پیوست.

جانباز شهید محمد خمبری در تاریخ 12 اردیبهشت 1330 دیده به جهان گشود و در تاریخ 13 آذر 1365 بر اثر اصابت ترکش از ناحیه چشم، شکم و دست راست مجروح و به مقام جانبازی نائل شد.

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد سردار حسین صفری

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد سردار حسین صفری، رئیس هیات مدیره شبکه ملی ایثارگران به یاران شهیدش پیوست.

جانباز گرانقدر ۷۰ درصد سردار شهید حاج حسین صفری مشاور امور ایثارگران فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشاور امور ایثارگران رئیس سازمان برنامه و بودجه از اعضای تاثیرگذار و دغدغه‌مند شبکه ملی ایثارگران بود که جز خدمت به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران به موضوع دیگری نمی‌اندیشید و بسیاری از مشکلات بزرگ جامعه‌ ایثارگری کشور را پیگیری و مرتفع کرد.

سردار حسین صفری سال 1340 در تهران متولد شد و سال 1360 در بازی‌دراز از ناحیه دو چشم و دو پا به افتخار درجه جانبازی نائل آمد.

انتهای پیام

نظر شما