شناسهٔ خبر: 50307899 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

سمیر جعجع بابت حوادث بیروت احضار شد

منابع لبنانی گفتند که رئیس حزب القوات اللبنانیه به خاطر حوادث بیروت احضار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان»، منابع خبری لبنان از احضار سمیر جعجع رئیس حزب القوات اللبنانیه به خاطر حوادث بیروت خبر دادند.

شبکه خبری الجدید گزارش داد که جعجع درباره رخدادهای «الطیونه» واقع در بیروت احضار شده است. منابع آگاه گفتند که در پی اعترافات افراد بازداشتی، جعجع احضار شده است.

به گفته این منابع، گفته می‌شود که رؤسای دیگری نیز به خاطر این پرونده احضار شده‌اند که از نظر سیاسی، به اندازه جعجع اهمیت دارند.

منابع مذکور تصریح کرد، جعجع احضار شده است تا توضیحاتش شنیده شود و تا زمانی که حکم قضائی در این زمینه صادر نشده است، می‌تواند حاضر نشود.

به گفته این منابع، اگر جعجع بتواند دلیل موجهی برای عدم حضور بیاورد و قاضی نیز دلیل وی را قابل قبول تشخیص دهد، می‌تواند در جلسه مذکور حاضر نشود.

سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود حزب القوات را بزرگترین تهدید برای مسیحی‌های لبنان خواند و گفت، هدف این حزب کشاندن لبنان به جنگ داخلی است.

هفته گذشته در تیراندازی تک‌تیراندازان به سمت هوادران حزب‌الله و جنبش «امل» در الطیونه بیروت هفت نفر شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند. برآوردها نشان می‌دهد که این کمین از پیش طراحی شده بوده و یکی از مسؤولان حزب القوات یک روز قبل از حادثه در منطقه حاضر شده  و بر آمادگی‌ها برای کمین نظارت کرده بود.

در همین ارتباط، «فیصل کرامی» نماینده پارلمان لبنان از فراکسیون «اللقاء التشاوری» در واکنش به اتفاقات اخیر بیروت گفت، علیرغم تلاش‌های برخی‌ها برای معرفی جعجع به عنوان یک دولتمرد، حادثه الطیونه چهره واقعی وی را آشکار کرد.

کرامی  گفت: این همان سمیر جعجع واقعی است؛ جنایتکار، قاتل و تک‌تیراندازی که از فرصت‌ها برای دستاوردها سیاسی استفاده می‌کند و لو به قیمت ریختن خون. یک قاتل و جنایتکار شایسته عفو نیست و جعجع مسؤول وضعیتی است که اکنون در لبنان دچار آن هستیم.

وی در پایان ضمن اعلام اینکه به دستگاه قضایی و ارتش لبنان اطمینان دارد، خواستار تحقیقات سریع و شفاف شد./ فارس

نظر شما