شناسهٔ خبر: 50305394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

ممنوعیت تردد مسافری در مرز چذابه همچنان به قوت خود باقی است

ایرنا

فرماندار دشت آزادگان گفت: ممنوعیت تردد مسافری در مرز بین المللی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز همچنان باقی است و با وجود فروکش کردن کرونا ، مجوز جدیدی برای تردد گردشگران عراقی و زائران عتبات عالیات صادر نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، حمید سیلاوی با بیان اینکه از ۲ سال گذشته ناآرامی های سیاسی و همه گیری ویروس کرونا باعث توقف تردد اتباع ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق شده است افزود: بازگشایی مرزهای مسافری چذابه و شلمچه به تصمیم مسئولان عالی رتبه ۲ کشور بستگی دارد.

وی گفت: ورود اتباع عراقی که همسر ایرانی داشته باشند و یا  بیماران عراقی که از قبل برای بستری در بیمارستان های استان نوبت باشند به همراه تست منفی کرونا که در پایانه مسافری چذابه انجام می‌شود بلامانع است.

فرماندار دشت آزادگان در ادامه با بیان اینکه عزیمت قانونی زائران اربعین حسینی به شهرهای مقدس عراق از ۲ سال گذشته از مرز چذابه به علت مخاطرات ناشی از کرونا ممنوع بوده است ابراز امیدواری کرد با مهار و کنترل ویروس کرونا ، امکان تردد اتباع ۲ کشور از مرز چذابه فراهم شود.

 

فعال بودن مرز تجاری چذابه


فرماندار دشت آزادگان گفت:صادرات کالا به عراق از طریق پایانه تجاری چذابه با توافق ۲ کشور همچنان ادامه دارد.

سیلاوی با بیان اینکه در تلاش برای قانونمند کردن بیشتر صادرات کالا ، تنوع کالاهای صادراتی و برداشتن برخی موانع هستیم افزود:بارانداز بازارچه مرزی چذابه بر عهده شهرداری بستان است و به دلیل اینکه خدمات مناسبی به صاحبان کالا نمی‌دهد در صدد هستیم یک شرکت خصوصی را جایگزین

شهرداری بستان کنیم تا خدمات بهتر و روان تری را به صاحبان کالا ارائه کند.

وی همچنین از تداوم ممنوعیت برخی کالاهای صادراتی از جمله آبزیان پرورشی خوزستان به عراق از مرز چذابه خبر داد و ابراز امیدواری کرد با رایزنی های انجام شده مسیر صادراتی این کالا هموار شود.

مرزهای زمینی چذابه وشلمچه و مرز دریایی خرمشهر از تیرماه ۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق برای صادرات کالا به عراق و در مهرماه همان سال برای عزیمت زائران عتبات عالیات بازگشایی شد.

برچسب‌ها:

نظر شما