شناسهٔ خبر: 50304859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان:

ساخت چهارخطه کوهدشت - خرم‌آباد ۹۰ درصد پیشرفت دارد

ابراهیم شریفی

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ساخت چهارخطه کوهدشت - خرم‌آباد ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

وحید کرم الهی اظهار کرد: این مسیر یکی از چهار خطه های منتهی به مرکز استان است که از شهرستان چگنی می گذرد و عملیات اجرایی آن سال ۸۴ از محل اعتبارات استانی آغاز شده است.

وی ادامه داد: این پروژه سال ۸۹ از محل اعتبارات ملی تامین اعتبار شده و تا سال ۹۶ حدود ۳۴ کیلومتر آن به همراه پل بزرگ کشکان ساخته شده است که مرکز و برخی روستاهای شهرستان چگنی نیز از آن منتفع شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان طول کلی این محور را ۸۷ کیلومتر برشمرد و خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۴ کیلومتر از مسیر به بهره برداری رسیده که حدود ۴۰ کیلومتر از این میزان طی سال ۹۶ تا امسال تکمیل و بهره برداری شده است.

کرم الهی اضافه کرد: از ۱۳ کیلومتر باقیمانده، هشت کیلومتر در محدوده شهرستان خرم آباد و پنج کیلومتر در محدوده شهرستان کوهدشت تحت عنوان واریانت چنار واقع شده که بعد از انتخاب پیمانکار جدید و تحویل زمین در فروردین ماه سال ۹۹ از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است و حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اجرای کامل ۲.۵ کیلومتر ابنیه فنی ابتدای این مسیر بیان کرد: قسمت باقیمانده محور از سمت خرم آباد بطول هشت کیلومتر و تحت پیمان شرکت آبادراهان پارس با مبلغ قرارداد ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: عملیات اجرای طرح در این محدوده به دلیل وجود معارضان محلی و دولتی تا بهار امسال با کندی در حال انجام بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و تغییر نقشه مسیر در حال حاضر سرعت اجرای قابل قبول و پیشرفت فیزیکی حدود ۴۵ درصد دارد.

کرم الهی اظهار کرد: پیمانکاران و مشاوران طرح چهارخطه کوهدشت - خرم‌آباد با وجود ۶۰ میلیارد تومان مطالبات معوق، همچنان در حال ادامه اجرای طرح هستند.

وی پیشرفت کلی چهار خطه کوهدشت - خرم آباد را ۹۰ درصد عنوان کرد و ادامه داد: باوجود تنگناهای اعتباری و مشکلات معارضان، دولت فعالیت های مطلوبی جهت ارتقای ایمنی این مسیر انجام داده و طرح چهارخطه کردن محور رو به اتمام است.

انتهای پیام

نظر شما