شناسهٔ خبر: 50302792 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

استارت پرسپولیس با فولاد | از سکته ریاض به ICU اهواز

پرسپولیس فردا در نخستین بازی فصل جدید به مصاف فولاد می‌رود آیا ضربان قرمزها برمی‌گردد؟

صاحب‌خبر -

سرخ‌پوشان پایتخت فردا از ساعت ۱۸ در ورزشگاه خانگی فولاد به مصاف این تیم می‌روند.
تغییرات پرسپولیس

ترکیب اصلی پرسپولیس در بازی فردا احتمالا با تغییراتی نسبت به بازی با الهلال شکل خواهد گرفت. خط حمله سرخپوشان دوباره از مهاجمان تخصصی تشکیل می‌شود و وحید امیری به جای خودش برمی‌گردد. اگرچه وحید بعد از بازی‌های فشرده ملی و باشگاهی نیاز به استراحت هم دارد و شاید برای این بازی در ترکیب اولیه پرسپولیس قرار نداشته باشد. در دفاع راست پیش از این گفته شده بود یحیی در لیگ برتر از مهدی شیری استفاده می‌کند و در آسیا از سیامک نعمتی. معمای هافبک دفاعی هم با مصدومیت کمال کامیابی‌نیا و نمایش عجیب رضا اسدی مقابل الهلال همچنان باقی خواهد بود. پرسپولیس بعد از جدایی ۳ بازیکن اصلی و آمدن چهره‌های جدید هنوز بالانس نشده و طی هفته‌های آینده با بازی‌های مداوم شکل جدیدش را پیدا خواهد کرد.
تغییرات فولاد

فولاد خوزستان یکی از تیم‌هایی بود که بیشترین تغییرات را در فاصله ۲ فصل داشت. تیم نکونام در نقل‌وانتقالات اول از همه خود نکونام را از دست داد! بعد هم از جمع بازیکنان اصلی این تیم محسن فروزان، زبیر نیک‌نفس، عارف آغاسی و فرشاد احمدزاده جدا شدند و بازیکن قابل توجهی به جای آنها جذب نشده است. در شروع لیگ بیست‌ویکم، فولاد تیم مرموزی است که نمی‌توان حدس زد با نشاندن عبدالله ویسی به جای نکونام چه جایگاهی را در فصل جدید نشانه گرفته است. فولاد فصل گذشته ششم شد اما با قهرمانی در جام‌حذفی سهمیه آسیا را برای دومین سال متوالی گرفت.
هر که برد قهرمان شد

در تاریخ ۲۰ ساله لیگ برتر، ۲ تیم فولاد و پرسپولیس ۳ بار در هفته اول با هم روبه‌رو شده‌اند و این چهارمین رویارویی آنها در نخستین بازی است. در ۳ مصاف قبلی هر تیم یک‌بار پیروز شده و یک‌بار هم نتیجه مساوی رقم خورده است. جالب اینکه پیروزی هر یک از تیم‌ها با قهرمانی آنها در پایان فصل همراه شده است. فولاد در نخستین هفته از لیگ چهارم پرسپولیس را ۳ بریک برد و در همان فصل به نخستین قهرمانی‌اش در لیگ برتر رسید. پرسپولیس هم در نخستین هفته از لیگ هفدهم با گل‌های وحید امیری و شجاع خلیل‌زاده ۲ بر صفر فولاد را برد و در پایان فصل به قهرمانی رسید. پرسپولیس فقط ۲ بار در هفته اول لیگ شکست خورده که یکی از آنها مقابل همین فولاد بوده است. فولاد هم با ۸ شکست در هفته اول لیگ، بیشتر از هر تیم دیگری لیگ برتر را با باخت شروع کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما