شناسهٔ خبر: 50300520 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انجام 5 کار قبل از راه‌اندازی کسب‌وکار

این روزها راه‌اندازی یک کسب و کار، فرایندی سهل و ممتنع به نظر می‌رسد. تقریبا همه افراد ایده‌ای دارند که ممکن است به یک کسب و کار موفق منتهی شود. همه چیز در ذهن آسان است اما وقتی زمان پیاده کردن می‌رسد، کار سخت‌تر از آنی می‌شود که به نظر می‌آمد.

صاحب‌خبر -

در حقیقت زمان شروع کسب‌وکار لحظه هیجان‌انگیزی در زندگی هر فرد است. با این حال، راه‌اندازی یک استارتاپ نیز ممکن است با عدم قطعیت همراه باشد. اگر به آمارهای جدیدکسب‌وکار نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که احتمال موفقیت کسب‌وکارتان در 5سال آینده نگران‌کننده است. توجه کنید که این هشداری است به شما تا با احتیاط پیش بروید و گام‌های درستی بردارید، البته به این معنی نیست که رؤیای کارآفرینی خود را به دست فراموشی بسپارید.

با این اوصاف، اقداماتی که هنگام آماده‌شدن برای ورود به عرصه تجارت انجام می‌دهید، به‌اندازه همان اقداماتی مهم است که پس از شروع به کار باید انجام بدهید. در اینجا، 5مورد الزامی که حتما قبل از ادامه کار خود باید انجام دهید، عبارتند از:

۱.‌ خود را با مهارت‌های تجاری تجهیز کنید

در حالی‌که داشتن یک ایده تجاری عالی و همچنین علاقه به کارآفرینی بهترین نقطه آغاز به کار است، اما فراموش نکنید برای اجرای موفق یک استارتاپ به بیش از این موارد نیازدارید.

به‌خاطر داشته باشید که هنگام شروع کار، استخدام نقش‌های مختلف مورد نیاز برای سرپا نگه‌داشتن کسب‌وکارتان چه‌بسا تا حد زیادی چالش‌برانگیز باشد. وظیفه شماست که با نقش‌ها و عملکردشان آشنا باشید و بخشی از وظایف نقش‌ها را خودتان بر عهده بگیرید تا در ابتدای کار و استخدام نیروهای جدید مطمئن شوید که مسیر اهدافتان همان‌طور که انتظار دارید، پیش می‌رود.

خوشبختانه دوره‌های مرتبط بسیاری در حوزه کسب‌وکار وجود دارد که می‌توانید صلاحیت، توانایی و دانش لازم را کسب کنید و آنها را ارتقا دهید. جنبه خوب این دوره‌ها مجازی‌بودنشان است.

۲. احراز هویت سازوکار حقوقی

مشخص‌کردن نحوه ثبت حقوقی مؤسسه خود مرحله مهمی در راه‌اندازی استارتاپ شما‌ست. در حالی‌که می‌توانید ساختار قانونی کسب‌وکارتان را تغییر دهید، احتمالا مجبورید زمان زیادی را نیز صرف انجام این کار کنید. بنابراین قطعا ‌‌باید پیش از شروع کار ابتدا احراز هویت کنید.

ساختارهای تجاری زیادی برای انتخاب وجود دارد و هر‌کدام دارای امتیازات، الزامات و محدودیت‌های خاص خود هستند. اگر با این موارد آشنایی کافی ندارید، یک حسابدار یا وکیل تجاری قادر است در این زمینه یاری رساند و مشخصات هر یک از آنها را برایتان توضیح دهد تا بهترین سازوکار را برای رشته کاری خود انتخاب کنید.

۳. امور مالی را مدیریت کنید

راه‌اندازی یک کسب‌وکار بدون کنترل امور مالی و هزینه‌ها تبعات فاجعه‌باری در پی خواهد داشت. این امر به‌ویژه هنگامی صدق می‌کند که قصد دارید منابع مالی کسب‌وکارتان را به‌طور شخصی تأمین کنید.

در این صورت، شما باید حساب خالص دارایی خود، بدهی کارت اعتباری، پس‌اندازهایتان و به‌عبارت بهتر موجودی خود را بررسی کنید. حتی ممکن است مجبور شوید روی نمره اعتباری خود کار کنید. غیر از این موارد نیز حتما فهرستی از هزینه‌های زندگی داشته باشید. ‌یادتان باشد کسب‌وکارتان احتمالا حدود 6 تا 12‌ماه سودآوری ندارد. برای اینکه به مشکل مالی برنخورید، بهتر است هزینه‌های ماهانه خود را تا یک سال کنار بگذارید.

۴. درباره رقابت در بازار تحقیق کنید

تحقیق در زمینه رقابت کسب‌وکار نباید به ‌طور تمام‌وکمال درباره کپی‌کردن کسب‌وکار موجود در بازار باشد. برای پیشبرد یک استراتژی تجاری موفق باید آگاه باشید که رقبای شما چه چیزی ارائه می‌دهند و سپس سعی کنید موارد متمایزکننده‌ای برای پیشرفت قطعی بیابید.

از قیمت‌ها غافل نشوید و راهی برای قیمت‌گذاری رقابتی محصولات خود و در عین حال سودآور‌بودنشان بیابید.

۵. یک ترکیب بازاریابی را شناسایی کنید

بقای کسب‌وکار به‌ندرت بدون بازاریابی خوب دوام می‌آورد و بیشتر برای مشاغل جدیدی است که مشتری جدید ثابت دارند. توجه کنید بازار عرصه شغلی‌تان تا حد زیادی بر ظاهر بازاریابی شما تأثیرگذار است. مطالعه و تحقیق درباره بازار به شما کمک می‌کند چشم‌انداز درستی در این زمینه به شما ارائه دهد که  مشتریتان کیست، چگونه آنها را بیابید و به کدام نظرات‌تان به بهترین شکل پاسخ می‌دهند.

با در نظر‌گرفتن این داده‌ها وقت آن است که ابتکارات بازاریابی خود را به شیوه‌ای هدفمندتر طراحی کنید. بازاریابی دیجیتالی همیشه گزینه شگرفی برای راه‌اندازی استارتاپی جدید و نیز راهکار مقرون‌به‌صرفه‌ای است‌ و به‌سرعت در اختیار و دسترس عموم قرار می‌گیرد و بستر گردآوری اطلاعات مشتریان برای اطلاع از سایر تصمیمات تجاری فراهم می‌شود.

مسیرنهایی

شروع تردیدآمیز و نامطمئن مساوی است باکسب‌وکاری بی‌ثبات.

این موارد به شما کمک می‌کند تا سازوکار کسب‌وکارتان را برای ایجاد مشاغل خود محکم بنا کنید. پس با دقت روی فهرست موارد ضروری راه‌اندازی و تمام جنبه‌های دیگر کسب‌وکارتان تمرکز کنید. زیرا این امر متضمن موفقیت استارتاپتان است.

نظر شما