شناسهٔ خبر: 50299730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اقامت گردشگران در استان سمنان افزایش می‌یابد

گروه استان‌ها- استاندار سمنان با بیان اینکه استان سمنان باید به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل شود گفت: به دنبال افزایش مدت اقامت گردشگران در استان سمنان هستیم.

صاحب‌خبر -

سید محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، با اشاره به ظرفیت‌های مهم گردشگری موجود در استان سمنان اظهار داشت: گردشگری یکی از محورهای توسعه استان سمنان در کنار صنعت، معدن و کشاورزی است.

وی با بیان اینکه سالانه میلیون‌ها مسافر و گردشگر از استان سمنان به مقصد دیگر استان‌های کشور عبور می‌کنند افزود: نباید استان سمنان معبر گردشگری باشد؛ بلکه باید به دنبال این باشیم که این استان به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: نباید مسافران در دکه‌های بین‌راهی استان سمنان تنها فلاسک چای خود را پر کرده و به سفر خود ادامه دهند؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی مناسب به دنبال این باشیم که مدت اقامت مسافران در استان سمنان افزایش یابد.

هاشمی عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی متناسب با سلیقه‌های متنوع در استان سمنان یکی از راه‌هایی است که باید دنبال شود.

وی افزود: در کنار آن باید جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان برای عموم مردم معرفی شده و برای شرکت‌های گردشگری و توریستی نیز باید برنامه‌ریزی کرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه توجه توأمان به صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری برنامه‌های مهمی است که باید در استان سمنان دنبال شود اضافه کرد: امروز گردشگری به یک صنعت مهم و پول‌ساز برای شهروندان تبدیل شده و توجه به این بخش می‌تواند محرک اقتصاد استان سمنان باشد.

انتهای پیام/363/ح

نظر شما