شناسهٔ خبر: 50297149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

باغداران و کشاورزان استان سمنان برای سرمای چند روزه آماده باشند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به هشدار زرد هواشناسی گفت: باغداران و کشاورزان طبق پیش‌بینی هواشناسی در مناطق کوهستانی با سرمای هوا غافلگیر نشوند و اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای موج سرمای این روز‌ها مدنظرداشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی خداداد مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان  گفت : طی فعالیت سامانه جوی که عصر دیروز چهارشنبه وارد استان سمنان شد و تا ظهر شنبه ادامه دارد، دمای هوای استان بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و در ارتفاعات برف می‌بارد.

او با اشاره به احتمال کولاک و بارش‌ها در هشدار هواشناسی افزود: اطلاعیه و هشدار‌های هواشناسی برای کلیه دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات‌رسان فرستاده شد و آمادگی لازم برای محور‌های کوهستانی که ممکن است ترددکنندگان درآن‌ها با بارندگی و کاهش سطح دید دچار غافلگیری شوند وجود دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: راهداری‌ها و پایگاه‌های امداد جاده‌ای آمادگی لازم را برای خدمت‌رسانی در مناطق سخت‌گذر و مرتفع دارند و در روز‌های عادی این آمادگی تقویت می‌شود.

هواشناسی استان سمنان روز‌های گذشته، پایان هفته‌ای سرد با کاهش دمای هوا تا صفر و در ارتفاعات تا زیرصفر درجه سانتیگراد پیش‌بینی کرد.

در گزارش هواشناسی با اشاره به تقویت فعالیت سامانه جوی طی روز‌های چهارشنبه تا جمعه در استان سمنان آمده است: در ارتفاعات کولاک، بارش باران و برف، در بیشتر نقاط استان وزش باد شدید و گرد و خاک به همراه سوز و سرما دور از انتظار نیست.

انتهای پیام / ن 

نظر شما