شناسهٔ خبر: 50291825 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جنبه اجرایی قوانین حوزه ایثارگری بسیار پایین است/ ۶ هزار ایثارگر فاقد مسکن هستند

آصفری گفت: مجموع قوانینی که در طول یازده دوره مجلس به تصویب رسیده بسیار زیاد است، اما جنبه‌های اجرایی آن بسیار پایین بوده است.

صاحب‌خبر -

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، درخصوص اقدامات مجلس در حوزه ایثارگری و توجه به خانواده شهدا و ایثارگران، اظهار داشت: مجموع قوانینی که در طول یازده دوره مجلس به تصویب رسیده بسیار زیاد است اما جنبه‌های اجرایی آن بسیار پایین بوده است.

وی با اشاره به اینکه مؤید عدم اجرای قانون در حوزه ایثارگری این است که غالب خانواده‌های ایثارگر مهم‌ترین دغدغه‌شان، اشتغال فرزندانشان است، بیان کرد: علاوه بر این در حال حاضر در کشور شش هزار ایثارگر وجود دارد که فاقد مسکن هستند و مشکل جدی در تأمین مسکن دارند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس افزود: موضوع قابل تأمل این‌که با وجود تصویب قوانین مختلف در حوزه ایثارگری، ۱۹ هزار ایثارگر در کشور حضور دارند که شرایط گذران زندگی برای آن‌ها بسیار سخت است.

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته ما در مجلس فعلی حقوق آن‌ها را اضافه کردیم ولی این موضوع کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد. مجلس در این دوره این نگاه را دارد تا جنبه اجرایی قوانین حوزه ایثارگری را از طریق سؤال، تحقیق و تفحص فعال کند؛ به‌عنوان نمونه در بحث قانون جذب و تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگر برخی از دستگاه‌ها همچون شهرداری‌ها تمکین نمی‌کنند که به‌طور جدی پیگیر اجرای قانون هستیم.

آصفری با اشاره به این مطلب که مجلس در مسائل فرهنگی و آموزشی در حوزه ایثارگری باید مباحث مهمی را دنبال کند، گفت: متأسفانه امروز دانشگاه‌های ما آن‌چنان که باید به دفاع‌ مقدس و فرهنگ آن توجهی ندارند و نهایت توجه به آن در قالب دو واحد درسی است که آن هم چندان به آن اهمیت داده نمی‌شود.

وی در پایان با اشاره به این‌که دفاع مقدس می‌بایست در تمام سطوح آموزشی از مدرسه تا دانشگاه به آن پرداخته شود و جامعه با آن آگاه شود، بیان کرد: مردم باید بدانند که آرامشی که امروز شاهد آن هستیم نتیجه ایثارگری و مجاهدت رزمندگان در دوران دفاع مقدس است و صدا و سیما در راستای فرهنگ‌سازی در این خصوص باید بیشتر فعال باشد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما