شناسهٔ خبر: 50291495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۴۰ ایستگاه برداشت آب شرب در یزد احداث می‌شود

اقتصاد ایران: یزد- ۴۰ ایستگاه برداشت آب شرب در راستای افزایش آب با کیفیت و پایدار در مناطق مختلف شهر یزد احداث می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست بررسی مسئله تامین آب شهر یزد در مجلس، با توجه به شرایط بحرانی تامین و توزیع آب و عدم وجود آب باکیفیت و پایدار در شهر یزد، طرح احداث ایستگاه های برداشت آب شیرین مورد تصویب قرار گرفت.

در این نشست مقرر شد، ضمن موافقت این طرح در شرکت مهندسی آبفای کشور، سه حلقه از چاه های موجود در شهر یزد با دبی میانگین ۲۵ لیتر در ثانیه که دارای کیفیت نامطلوب و هدایت الکتریکی بیش از ۳ هزار میکروموس بر سانتیمتر مربع است را با نصب و راه اندازی آب شیرین کن و ساخت ۴۰ نقطه ایستگاه برداشت وارد مدار بهره برداری کند.

در این نشست همچنین مصوب شد از طریق آبفای کشور به سازمان مدیریت بحران اعلام شود تا اعتبار مورد نیاز با برآورد ۷۰۰ میلیارد ریال به منظور ساخت ابنیه، خرید و نصب سه دستگاه آب شیرین کن، خرید سه دستگاه خودرو و ساخت ۲۰ ایستگاه برداشت (فاز اول) از محل بند م ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت برای اجرای این طرح حیاتی و اضطراری قبل از شروع فصل گرما تامین و ابلاغ شود.

لازم به ذکر است، با اجرای این پروژه در فاز اول، ۲۰ ایستگاه برداشت احداث که آب تصفیه شده توسط دستگاه های آب شیرین کن با کیفیت مطلوب و هدایت الکتریکی ۳۰۰ میکروموس بر سانتیمتر مربع با سه دستگاه خودرو آبرسان توزیع می شود و جمعیت بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر از نعمت آب شیرین در شرایط اضطراری بهره مند می شوند.

نشست بررسی تامین آب شرب استان یزد ، با حضور جوکار، رئیس کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان یزد، نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، کشفی معاونت راهبری ونظارت بربهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور و مدیرعامل آبفای استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

برچسب‌ها:

نظر شما