شناسهٔ خبر: 50291413 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در التنف سوریه

منابع خبری از وقوع چندین انفجار در پایگاه نظامی اشغالگران آمریکایی در منطقه مرزی التنف سوریه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، منابع خبری از وقوع چندین انفجار در پایگاه نظامی اشغالگران آمریکایی در منطقه مرزی التنف سوریه خبر دادند.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر شاخه گروه اخوان مسلمین مخالف دولت سوریه اعلام کرد، پنج پهپاد (هواپیما‌های بدون سرنشین) از سمت عراق و سوریه این پایگاه را مورد حمله قرار دادند.

منطقه التنف در مثلث مرزی سوریه با اردن و عراق واقع است که هم اکنون در اشغال نیرو‌های نظامی آمریکا قرار دارد.

گفتنی است؛ در پی تجاوز هوایی ۲۲ مهر ماه رژیم صهیونیستی به خاک سوریه که جنگنده های این رژیم از فراز منطقه التنف تحت اشغال آمریکا، منطقه تدمر را با موشک هدف قرار دادند، فرماندهی اتاق عملیات مشترک متحدان سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مواضعی که در تجاوز جنگنده‌های اسرائیلی به تدمر هدف قرار گرفت، مراکز خدماتی و محل تجمع جوانان بود. در نتیجه این حمله شماری از برادران مجاهد به شهادت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند و اگر تدابیر لازم اندیشده نمی‌شد، شمار شهدا بسیار بیشتر می‌شد.

در ادامه این بیانیه آمده بود: مأموریت و حضور قانونی ما در سوریه همیشه برای کمک به دولت سوریه و زیر نظر دولت سوریه برای مقابله با تروریست‌ها و طرح تکفیری‌ها و در صدر آن‌ها داعش بوده است. در طول این سال‌ها ما چندین بار مورد تجاوز دشمن اسرائیلی- آمریکایی قرار گرفته ایم. این تجاوزات، تلاشی آشکار برای کشاندن ما به جنگ‌های حاشیه‌ای بوده که هیچگاه در جدول اولویت‌های حضور ما در سوریه جایی نداشته است.

اتاق عملیات متحدان سوریه افزود: صهیونیست‌ها مدعی شده اند در حمله به تدمر تسلیحات دقیق و تجهیزات حساسی را هدف قرار داده اند که برای رژیم غاصب آنان خطرآفرین بوده است. پس از این تجاوز که از آسمان اردن و منطقه التنف سوریه تحت اشغال آمریکا صورت گرفت، تصمیم گرفته ایم به آن پاسخ دهیم. ما این تصمیم را به خونخواهی شهدا و گرفتن انتقام مجروحان اتخاذ کرده ایم و پاسخ به این تجاوز بسیار سخت خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما