شناسهٔ خبر: 50290469 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

دیدار وزرای کشور ایران و ترکیه/ امضای یادداشت تفاهم همکاری در حوزه‌های امنیتی و انتظامی

رکنا: وزیر کشور در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی عنصر مخرب در روابط کشورهای منطقه هستند؛ گفت: ایران و ترکیه منافع فراوانی در گسترش همکاری به خصوص در حوزه های مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان یافته و ساماندهی مهاجرت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، احمد وحیدی وزیر کشور در دیدار با سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه و هیات همراه وی در تهران با بیان اینکه ایران و ترکیه از روابط بسیار قوی و عمیقی برخوردارند؛ گفت: در دیدار با وزیر کشور دوست و برادر ترکیه مباحث بسیار خوبی در حوزه های مختلف همکاری بحث و گفت و گو شد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه آمادگی خوبی در هر دو کشور برای گسترش روابط در همه حوزه ها وجود دارد؛ تصریح کرد: موضوعات مشترک متعددی نظیر مبارزه با تروریسم،  مبارزه با جرائم بین المللی، مبارزه با قاچاق سلاح، تبادلات مرزی و توسعه آن و همچنین توسعه همکاری های مشترک در زمینه مهاجرت مورد علاقه دو کشور است که در نشست امروز بر گسترش همکاری در این عرصه ها بطور جدی تاکید شد.

وحیدی در ادامه توضیحات خود، با بیان اینکه در نشست امروز مباحث مهمی همچون نقش مخرب  آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و مشکلات فراوانی که این رژیم ها برای ملت های منطقه به خصوص افغانستان ایجاد کرده اند؛ مورد بحث و گفت و گوهای جدی قرار گرفت؛ خاطر نشان کرد: عزم دو کشور برای توسعه روابط راهبردی جزم است و انشاءا... افق های جدیدی از همکاری مشترک در همه حوزه ها میان دو کشور ایران و ترکیه شکل خواهد گرفت.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امضای یادداشت تفاهم همکاری مشترک دو وزارت کشور در حوزه‌های امنیتی و انتظامی شروع خوبی برای تعمیق هر چه بیشتر روابط با ترکیه خواهد بود.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه نیز در پایان دیدار امروز با وحیدی گفت: در نشست با وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، گفت‌وگوهای بسیار مهمی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در حوزه مبارزه با گروه‌های تروریستی همکاری و برنامه مشترکی میان دو کشور وجود دارد. اراده مشترک میان دو کشور وجود دارد و امروز یک بار دیگر اراده و عزم مان را  در مقابله با تروریسم نشان دادیم.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • فیلم بازسازی صحنه قتل پسربچه بستان آبادی /  قاتل امیرعلی به صحنه بازگشت

    فیلم بازسازی صحنه قتل پسربچه بستان آبادی / قاتل امیرعلی به صحنه بازگشت

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما