شناسهٔ خبر: 50290463 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

واکنش مقام آلمانی به ادعاهای تل آویو:

بدنبال راهکار دیپلماتیک در برابر ایران هستیم

مقام ارشد وزارت خارجه آلمان در واکنش به برخی ادعاهای مقامات صهیونیستی، بر اولویت دیپلماسی در تعامل با ایران تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، همزمان با طرح برخی ادعاها از سوی مقامات صهیونیستی علیه ایران، یک مقام ارشد وزارت خارجه آلمان بر ضرورت ادامه راهکارهای دیپلماتیک در قبال ایران تأکید کرده است.

در همین ارتباط، «کریستوفر برگر»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان به ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داده و گفت: «ما این اظهارات را در نظر داریم، ولی ما دنبال راهکار دیپلماتیک هستیم.»

کریستوفر برگر در عین حال تاکید کرد اینکه ایران سریعاً به گفت‌وگوهای هسته‌ای در وین بازگردد، بسیار مهم است.

از سوی دیگر، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران قرار است در پایان سفرش به کشورهای حاشیه خلیج فارس، در روزهای پایانی این هفته برای رایزنی درباره برجام به کشورهای اروپایی سفر کند.

بر اساس اعلام پایگاه خبری آکسیوس، منابع آگاه در این باره اعلام کردند که نماینده ویژه آمریکا در امور ایران جمعه در پاریس با دیپلمات‌های ارشد فرانسه، آلمان و انگلیس دیدار خواهد کرد.

گفتگو درباره بن بست در مذاکرات هسته‌ای با ایران محور رایزنی‌های «رابرت مالی» در پاریس گزارش شده است.

در حالی که اعضای غربی برجام در حال فشار بر تهران برای بازگشت به میز مذاکرات هستند، منابع اسرائیلی از اختصاص بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری کابینه رژیم صهیونیستی برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران صحبت می‌کنند.

دو روز پس از آنکه ایران اعلام کرد که مذاکرات هسته‌ای پنج شنبه همین هفته در بروکسل از سرگرفته می‌شود، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل فاش کرد تل‌آویو ۱.۵ میلیارد دلار به تقویت قابلیت حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران اختصاص داده است. این خبر را منابع رسمی در تل‌آویو تأیید نکرده‌اند، ولی گفته شده تل‌آویو آن را صرف بهبود هواپیماها، گردآوری اطلاعات با ماهواره و تسلیحات خاص می‌کند.

دو روز پیش از این هم، خبرگزاری فرانسه از قول یک مقام امنیتی در تل‌آویو گزارش کرده بود که «ایران به تولید مواد لازم برای سلاح هسته‌ای از هر زمان نزدیک‌تر است، اما هنور دو سال تا یک بمب اتمی فاصله دارد و ما خود را آماده تمام گزینه‌ها و سناریوها از جمله عملیات نظامی می‌کنیم.»

نظر شما