شناسهٔ خبر: 50290277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیش از 76درصد مردم چاروسا واکسینه شدند/انتقاد از وعده های بدون عمل بعضی مسئولین استان در نشست ها

در نشست شورای اداری چاروسا از قول های بدون عمل مسئولین در مناطق محروم انتقاد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا(سیدحسن آرمند)، نشست شورای اداری چاروسا با حضور اعضای این شورا در محل بخشداری چاروسا برگزار شد.

سیدشرمت الله داربام بخشدار چاروسا در این نشست با تبریک هفته وحدت به ایام 13 آبان اشاره و عنوان کرد: هرساله ملت ایران با برپایی راهپیمایی ۱۳ آبان در راستای تقویت روحیه استکبار ستیزی حرکت می کنند و جنایات و بدعهدی های آمریکا را تبیین می کنند.

بخشدار چاروسا بیان کرد: در ۱۳ آبان امسال بار دیگر غیرت و خشم انقلابی به مدد این ملت خواهد آمد که موجب همبستگی بیشتر آنان در مقابل استکبارگران می شود.

وی با بیان اینکه اولویت امروز همکاری و تعامل عموم برای واکسینه شدن مردم است تاکید کرد: همه مردم و مسئولین به خصوص کارمندان ادارات نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند تا جامعه نسبت به این بیماری روز به روز بهتر شود، و امور صنفی نسبت به واکسن کرونا برای بازاریان پیگیری و هر بازاری که کارت واکسن نداشته باشد نسبت به پلمپ مغازه آن اقدام کنید  و همچنین نسبت به کار نانوایی ها نظارت بیشتری شود چرا که بعضی از نانوایی ها از نان آن با کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند.

داربام با بیان اینکه دوگانگی در بسیاری از ادارات بسیار مشهود است یادآور شد: وقتی به محیط بسیاری از ادارات رجوع می کنیم متوجه می شویم که دوگانگی شدیدی در این ادارات وجود دارد که کارمندان با رئیس کار نمی کنند یا کارشکنی می کنند که این برای یک اداره قابل قبول نیست و مدیر باید تلاش کند تا وحدت بین کارکنان را تقویت و در بسیاری از ادارات دو کارمند یک اداره بر علیه هم حرف می زنند که این زیبنده نیست، و در بسیاری جاها نیاز است که مدیران مردم را در امورات مختلف به خصوص مشکلات قانع کنند.

بخشدار چاروسا از آسفالت 20 کیلومتر راه روستایی تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: با همکاری راهداری و حمل و نقل استان و شهرستان 20 کیلومتر راه روستایی به مناقصه رفته و تاپایان سال انجام خواهد گرفت، همچنین بسیاری از مدیران ادارات دهیاران را تخریب می کنند که این بسیار ناپسند است که دهیاری که با حداقل حقوق کار مردم را پیگیری می کند تخریب کنیم و به جای تخریب باید همکاری و از آنها بخواهیم تعامل داشته باشند، شهرداری و شورای اسلامی شهر نسبت به تهیه یک خودرو تخلیه چاه فاضلاب که نیازمند دو منطقه چاروسا و دیشموک است اقدام کند.

رئیس شورای اداری چاروسا ادامه داد: دهیاران آماده همکاری با تمامی مسئولین هستند اما این همکاری باید دو طرفه باشد و همه همکاری کنند، همچنین آب فاضلاب هماهنگی بین آبداران به وجود آورد چرا که این ناهماهنگی بین ادارات سبب بسیاری از مشکلات می شود.

حجت الاسلام صادق انصاری پور هم در این نشست با تبریک هفته وحدت و هفته تربیت بدنی به مراسم یوم الله 13 آبان اشاره و خواستار حضور باشکوه مردم در برنامه های این مناسبت شد و خاطرنشان کرد:  ۱۳ آبان نشانه یکی بودن ما در مقابله با آمریکا و اعلام وحدت در حمایت از اسلام، انقلاب، نظام و ولایت است.

رئیس حوزه قضایی چاروسا به وضعیت واکسینه شدن مردم در سطح بخش اشاره و با تقدیر از تلاش کادر درمان و مرکز درمانی قلعه رئیسی عنوان کرد: کارکنان دادگستری چاروسا به صورت صددرصد واکسینه شدند و بقیه کارکنان ادارات باید این اقدام الگو بگیرند و هرچه سریع تر اقدام کنند و باید یک مصوبه در این نشست انجام گیرد که خدمات رسانی در ادارات به شرطی باشد که فرد دارای کارت واکسن باشد و کسی که کارت واکسن نداشته باشد از انجام خدمات سرباز بزنند تا شاهد صدرصدی منطقه از تزریق واکسن باشیم.

وی با بیان اینکه پاسخگویی درست به ارباب رجوع وظیفه یک مسئول نظام اسلامی است و در بسیاری از ادارات مشاهده می شود که نسبت به پاسخگویی به مردم نگرانی های وجود دارد و اگر موردی مشاهده شود قطعا برخورد خواهیم کرد ادامه داد: بسیاری مردم این شهر نسبت به موتور سیکلت و خودروهایی که در سطح شهر اقدام به سروصدا و سبب آزار و اذیت مردم می شدند نگرانی های داشتند که با همکاری نیروی انتظامی بسیاری از آنها جمع آوری شدند و اگر موردی مشاهده شود مجددا با آنها برخورد و جمع آوری می شوند.

انصاری پور با تذکر نسبت به مسئولین که ترک پست می کنند بیان کرد: مواردی مشاهده می شود که بعضی مسئولین و دهیاران ترک پست می کنند و آماری به دست آوردیم که بعضی دهیاران نسبت به کارکرد 60 درصد کار اجرایی اقدام نمی کند و از هفته آینده به تمام روستاها سفر می کنم و خواستار آمار برای پیگیری 60 درصد کار اجرایی از سوی دهیاران هستم که آمار نشان می دهد بعضی از دهیاران در این زمینه کوتاهی های انجام می دهند و این موجب نشود دیدگاهی در خصوص دهیاران صورت بگیرد این صحبت در خصوص بعضی دهیاران است که باید همه 60 درصد کار اجرایی را اولویت قرار دهند و در این زمینه باید شفافیت صورت بگیرد.

رئیس دادگستری چاروسا صدور استعلام از دادگاه برای بانک ها را قانونی ندانست و گفت: اگر یک پروژه در سطح بخش غیرفعال است یک نفر نیست این پروژه را فعال و پیگیری کند، پروژه ای همچون ورزشگاه و گلزار شهدای گمنام چند مدتی تعطیل است و باید مسئولین مربوطه به خود بیایند تا پروژه مجدد فعال گردد نباید فضای بیخیالی برای مشکلات مردم به وجود بیاید، که نمونه آن در گذشته قراردادی بین شهرداری و راهداری برای روکش آسفالت ورودی قلعه رئیسی از دیشموک انعقاد شد اما متاسفانه هنوز قرارداد انجام نگرفت و باید شورای شهر و شهردار به این موضوع توجه کنند، شورای شهر باید این موضوع پیگیری کنند چرا آن قرارداد به فراموشی سپرده شود.

رئیس دادگستری چاروسا با انتقاد از بعضی مسئولین در فضای مجازی تاکید کرد: پاسخگویی بعضی مسئولین در فضای مجازی اصلا قابل دفاع نیست و در شان یک مسئول نیست و وظیفه ما این است که قلممان را به درستی برداریم بعضی مسئولین وضعیت های را که در فضای مجازی می گذارند در حد و شان یک مسئول نیست و این یک پاسخگویی مناسب برای بیان انتقادات و جواب گویی مردم نیست و باید مسئول خود را در حد یک مسئول نظام اسلامی قرار دهد.

وی وجود اداره دامپزشکی در چاروسا را بسیار مهم دانست و با بیان اینکه جای تامل است که منطقه ای که شغل بسیاری از مردم آن دامداری است اما دامپزشکی در آن مستقر نیست و در ادامه به مشکلات قسمت سرمازه قلعه رئیسی اشاره و گفت: آسفالت سرمازه باید اولویت مسئولین قرار بگیرد چرا که بسیاری از مدارس سطح شهر در این قسمت شهر است و باید به آن توجه شود تا مشکلات مردم این منطقه برطرف شود، در خصوص وضعیت تلفن همراه پیگیری شد و قول های داده شد که امیدواریم مخابرات استان ورود و نسبت به برطرف شدن آن اقدام کنند.

انصاری پور به سفر مدیران عامل برق و آب و بیان مشکلات مردم در مسجد سرمازه اشاره و گفت: لازم می دانم از قول ها و وعده های معتمدی مدیرعامل برق استان و عملی شدن این قول ها و وعده ها تشکر کنم اما  از وعده های که مهندس برخه مدیرعامل آب استان دادند اما تاکنون عملی نشدند گلایه داریم چرا که در آن نشست در خصوص هواشکن، حفاظ ترانس ها، نگهبان منبع آب قول دادند اما تقریبا هیچ کدامش عملی نشد و جای نگرانی دارد و لاقل به مردم پاسخ دهد چرا نتوانست عملی کند و جای نگرانی است که مسئول بین مردم حضور پیدا می کند و قول های داده می شود و بعد از مدتی هیچ یک از قولهای خود را عملی نمی کند که قطع این نگرانی و سبب بی اعتمادی بین مردم می شود.

وی با بیان اینکه صدای آبداران قرار بود دیگر بالا نیاید اما می بینیم حتی صدای آبداران به گوش رئیس جمهور هم رسید.

 

محمدرسول برزگر رئیس مرکز درمانی قلعه رئیسی هم در این نشست با تاکید بر واکسینه نمودن عموم مردم و اهمیت تزریق واکسن تصریح کرد: همه در زمینه واکسینه نمودن جامعه تلاش و همکاری کنند و امروز بحرانی در سطح کشور و جهان وجود دارد که باید برای این امر تنها یک نهاد را موظف ندانیم و همه باید تلاش کنند، و در این زمینه در بخش چاروسا قریب به 76 درصد مردم واکسینه شدند که تقریبا معلمان بالای 96 درصد واکسینه شدند که آمار بسیار خوبی است و تعدادی مانده که امیدواریم در روزهای آینده حضور پیدا کنند.

رئیس مرکز درمانی با بیان اینکه بیشترین آمار که در روزهای گذشته به کرونا مبتلا شدند گروه های سنی بین 12 تا 25سال است تاکید کرد: مدرسه شهید نورالدینی توانست به صورت 100درصد واکسن تزریق کند و همین گروه دانش آموزان و دانشجویان بیشترین گروه های هستند که به این بیماری مبتلا شدند و کمتر مراجعه می کنند و امیدواریم این افراد با جان خود و دیگران بازی نکنند و برای تزریق واکسن اقدام کنند.

برزگر با انتقاد شدید از کارکنانی که در ادارات ماسک نمی زنند و نسبت به تزریق واکسن اقدامی نکردند یادآور شد: شهرداری و شورای شهر برای جمع آوری و مکان زباله باید اقدام کند و باید تذکر دهیم که قصابی ها و مرغداری ها بسیار نگران کننده است.

مجید اطمینان رئیس شورای شهر قلعه رئیسی با بیان اینکه آماده همکاری برای برطرف شدن مشکلات و تعامل برای عموم مردم هستیم تاکید کرد: برای آسفالت قسمت های مختلف شهر به خصوص سرمازه کارهای صورت گرفت که امیدواریم در روزهای آینده عملیات اجرایی آغاز شود و همچنین با پیگیری های صورت گرفته ایستگاه تقویت خط تلفن و افزایش مدار تلفن همراه با مدیرعامل مخابرات انجام گرفته که امیدواریم محقق و صورت بگیرد.

رئیس شورای شهر قلعه رئیسی بیان کرد: با همکاری مدیرعامل برق و نماینده شهرستان های کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی برای خط دو مداره مسیر برق از دهدشت تا قلعه رئیسی کارهای خوبی صورت گرفت که امیدواریم محقق شود.

که این صحبت های رئیس شورای شهر با واکنش بخشدار چاروسا همراه بود و از ایشان خواست در زمینه مشکلات شهر مشکلاتی همچون جداول شهر و آسفالت معابر شهر اظهارنظر کنند و مشکلاتی همچون جاده های روستایی، برق و تلفن مسئولین دیگری دارد که باید پیگیری کنند.

اسلام نصیری رئیس اداره برق چاروسا هم در این نشست با بیان اینکه دو مداره کردن خط برق دهدشت تا قلعه رئیسی نیازمند اعتبار زیادی است که تا عملیات اجرایی هیچ کس نباید قولی دهد که توقعاتی ایجاد کند و در ادامه گفت: 135 روستا در سطح بخش داریم که قریب به 34 دهیاری دارند و ما علاوه بر دهیاری ها باید به بقیه روستاها هم برسیم پس اگر دهیاری با اداره برق همکاری می کند نباید آن را وظیفه بلکه باید تعامل نام آن را گذاشت.

 

 

 

رئیس آموزش و پرورش چاروسا هم در این نشست با گرامیداشت 13 آبان و هفته وحدت از عموم خواست تا در برنامه این ایام شرکت کنند و اگر در زمینه بیماری کرونا مشکلی نبود این مراسم با حضور دانش آموزان برگزار خواهد شد و در ادامه بیان کرد: در سال 1358 نیز در روز 13 آبان برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب رقم خورد و آن هم اشغال سفارت آمریکا و یا تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود و این امر نشان‌دهنده این است که در آستانه انقلاب اسلامی نوجوانان ما هم نگاه ضداستکباری و ضد رژیم پهلوی خود را داشته‌اند و در این راه هزینه‌های زیادی از جمله جان خود را پرداخت کرده‌اند.

محمد شکوهی با تقدیر از تلاش کادر درمان و مرکز درمانی برای واکسینه کردن عموم مردم و دانش آموزان و معلمان گفت: قریب به 99درصد دانش آموزان و آمار خوبی که از سوی معلمان در زمینه واکسینه نمون صورت گرفت اقدامی خوب و باید بقیه هم استقبال کنند تا روز به روز شاهد از بین رفتن این بیماری باشیم و باید بقیه معلمان هم در اسرع وقت حضور پیدا کنند و اگر موردی پیدا شود که از این موضوع سرباز بزند قطعا برخورد خواهیم کرد.

وی خواستار برگزاری مکرر جلسات شورای اداری شد و با بیان اینکه این نشست ها می تواند بهتر تعامل بین مسئولین به وجود آورد گفت: جلوی دبیرستان شهید دانشخواه در سالهای گذشته از سوی شهرداری و شورای شهر خاکبرداری شد که امروز خطرات بسیاری دارد و به نهادهای ذی ربط اطلاعات کامل دادیم و اگر مشکلی به وجود آید مقصر آن شورای شهر و شهرداری است که باید زودتر اقدامی انجام دهند.

هادی شهبازی مسئول امورصنفی چاروسا هم در این نشست با گرامیداشت 13 آبان نبود خودرو تخلیه چاه در سطح شهر را یک مشکل اساسی دانست و یادآور شد: شهرداری و شورای شهر برای این موضوع باید فکری کنند چرا که مردم برای این مشکل گلایه های زیادی دارند و بسیاری از این خودرو قیمت های هنگفتی می گیرند که نگران کننده است.

رسایی مسئول کتابخانه هم در این نشست با گرامیداشت 13 آبان کتابخانه را یک نهاد فرهنگی دانست و عنوان کرد: کتابخانه یک نهاد فرهنگی است و آماده کمک برای فرهنگ سازی برای تزریق واکسن در سطح منطقه هستیم و همچنین برای ایام 13 آبان آماده همکاری و برنامه های مختلفی در این زمینه برگزار خواهد شد و همچنین جشنواره رضویی را خواهیم داشت که نیازمند همکاری و تعامل همه ادارات هستیم.

جاوید نماینده دهیاران بخش هم در این نشست با انتقاد شدید از بعضی ادارات و سرباز زدن از مشکلات مردم گفت: از رئیس دادگستری و بخشدار می خواهیم که از مدیران ادارات بخواهد که عملکرد سه ماه خود را در نشست شورای اداری بیان کنند تا ببینیم چه کاری انجام می دهند و غیبت بعضی مدیران در نشست ها کاملا مشهود است و اما بعضی مدیران کم کاری خود را به پای دهیاران حساب می کنند به عنوان مثال ارباب رجوع مراجعه می کند و مدیر اداره اعلام می کند که مسئول این کار دهیار است در صورتی که دهیار در دست خود چیزی ندارد.

دهیار روستای المور بیان کرد: دهیاران هیچ گونه پشتوانه ای ندارند و بعضی از این بدون پشتوانه بودن سوء استفاده می کننده و واقعا مظلوم واقع می شوند و از لحاظ مالی بیشتری قشری هستند که مشکل ساز هستند و ضعیفند 

نیک مهر رئیس کمیته امداد چاروسا هم در این نشست با گرامیداشت 13 آبان و هفته وحدت تصریح کرد: از کسانی که انتقاد می کنند تشکر می کنیم و دهیاران را یار خود در روستاها می دانیم و ارباب رجوع های زیادی کمیته امداد دارد که این حضور زیاد مردم نیازمند همکاری عموم ادارات و دهیاران هستیم و در بسیار نقاط اگر نشناسیم حداقل به دهیار روستاها نظر می خواهیم.

رئیس کمیته امداد چاروسا با بیان اینکه امسال و سال آینده انقلاب مسکن در چاروسا داریم بیان کرد: مسکن در روستاها وضعیت خوبی ندارد و از همه دهیاران و ادارات ذی ربط می خواهیم که همکاری کنند تا بتوانیم از این ظرفیت بهترین بهره را ببریم اما در این زمینه بسیاری دهیاری ها هنوز آمار ارائه ندادند و اصلا اطلاع ندارند و در بسیاری روستاها به کلی ساخت مسکن نداریم و این نگران کننده است.

رئیس آب فاضلاب  چاروسا هم در این نشست با بیان اینکه بسیاری از خدمات در آب فاضلاب وظیفه پیمانکار است و متاسفانه کاری انجام نمی دهند و در زمینه آبداران باز این کار به عهده پیمانکار است و ما به عنوان کارفرما به آنها دستور کار می دهیم و باید پیمانکار نسبت به تهیه لباس، حقوق و بقیه موارد اقدام کند و ما هم می خواهیم که پیمانکاران تعامل و کمک کنند تا مشکل آب رسوتاها و سطح شهر و همچنین مشکل آبداران برطرف شود.

انتهای پیام/82021

نظر شما