شناسهٔ خبر: 50290258 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه شیراز و شرکت‌های دانش‌بنیان فارس

تفاهم نامه همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز و پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک برای توسعه علم وفناوری، امضاء و مبادله شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مجتبی زبرجد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز بیان کرد: این تفاهم‌نامه با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک برای توسعه علم وفناوری و کمک به توسعه زیست‌بوم کسب‌وکار‌های نوآورانه ودانش‌بنیان در فارس منعقد شده است.

او، تقویت و توسعه همکاری‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی مشترک به ویژه شناسایی نیرو‌های نخبه و تیم‌ها و هسته‌های فناور و دانش‌بنیان را از مهم‌ترین موضوعات این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

زبرجد افزود: همکاری در جذب منابع حمایتی از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، برگزاری رویداد‌های مشترک با موضوعات مهارت افزایی، همکاری در زمینه کشف و معرفی تیم‌ها و شرکت‌های مستعد برای استقرار در پردیس دانش‌بنیان، انجام پروژه‌های مشترک با محوریت شرکت‌های پردیس و تیم‌های فناور دانشگاه و تعاملات زیرساختی آموزشی در زیست‌بوم دانش‌بنیان استان از اقداماتی‌ست که در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه با محوریت مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه اجرایی می‌شود.

رئیس پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان فارس نیز در این مراسم اظهار دکرد: شتاب بخشیدن به جریان تحقیقات و نوآوری، عدم انحصارطلبی در تحقیقات و نوآوری، جذب ذهن‌های برتر و همچنین هم‌افزایی ظرفیت‌ها و امکانات از اهداف تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه شیراز است.

مظفر والی خاظرنشان کرد: برگزاری تور‌های صنعتی، اولویت‌دهی برای تخصیص منابع حمایتی صندوق‌های همکار پردیس به گروه‌های فناور و شرکت‌های معرفی شده دانشگاه شیراز، همکاری در زمینه ایجاد زمینه اشتغال برای شرکت‌ها و تیم‌ها و در اولویت قرار دادن شرکت‌های معرفی شده از سمت دانشگاه شیراز برای بهره‌برداری از منابع و خدمات پردیس، از جمله مواردی است که در قالب این تفاهم‌نامه اجرایی می‌شود.

براساس این گزارش، پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس، نخستین پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان کشور است که سال۱۳۹۲ با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در شرکت صنایع الکترونیک شیراز (صاشیراز) افتتاح شد.

انتهای پیام/

نظر شما