شناسهٔ خبر: 50290191 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران

بازگشایی حضوری مدارس وابسته به اقناع سازی همه ارکان مدرسه است

بهروز هاشمی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در نشست تخصصی روسای ادارات آموزش متوسطه دوره اول قطب ۳و ۵ کشوری دراردوگاه شهید منتظری شهرستان شهریار از شروع تدریجی آموزش ترکیبی از نیمه آبان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، هاشمی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان در نشست تخصصی روسای ادارات آموزش متوسطه دوره اول قطب  3 و 5 کشوری که با حضور مسگر زاده مدیر کل آموزش دوره اول متوسطه وزرات آموزش و پرورش ودر اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار گردید از برنامه ریزی برای  بازگشایی حضوری و تدریجی با فرایند اقناع سازی اولیا دانش آموازن خبر داد.

بهروزهاشمی ضمن اشاره به میانگین تراکم دانش آموزی 33 دراستان اظهار داشت: هفت درصد دانش آموزان کشور در شهرستانهای استان تهران مشغول تحصیل و میانگین فضای آموزشی در این استان کمتر از3 مترمربع می باشد که باعث شده تا مدارس دونوبته در استان بخش عمده ای از مدارس را تشکیل دهند.

وی افزود :افزایش20 هزاردانش آموزاتباع درسال جدیدغیرقابل پیش بینی بود لذا مناطق درتامین فضای ونیروی انسانی دچار مشکل جدی بودند که با هماهنگی انجام شده این مشکلات تسهیل و تلاش برای برطرف کردن کامل آن ادامه دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به جمعیت دانش آموزی 170 هزارنفری در شهریار بعنوان پر جمعیت ترین منطقه دانش آموزی کشور اضافه کرد : شهرستانهای استان تهران قریب یک میلیون و 100 هزار دانش آموز دارد که این  حجم از دانش آموز مشکلات ویژه ای را به اقتضا تراکم جمعیتی ایجاد کرده است.

هاشمی اضافه کرد: با در نظر گرفتن شرایط متوسط اقتصادی جمعیت شهرستانهای استان تهران و مقایسه آمار مدارس غیر دولتی ، فشار ثبت نام در مدارس دولتی مضاعف شده است.

وی با اشاره به هزار وصد مدرسه داری مجوز بازگشایی تا کنون عنوان کرد :اصلی ترین محور موفقیت بازگشایی تدریجی اقناع سازی والدین و همه ارکان مدرسه است.

 این مقام مسئول گفت : ما تمام تلاش  خود را برای بازگشایی حضوری و تدریجی مدارس بکار گرفته ایم و امیدواریم از نیمه آبان با رعایت کامل امنیت دانش آموزان و معلمان به این پیش بینی دست یابیم.

نظر شما