شناسهٔ خبر: 50290112 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمبودی در تولید مرغ وجود ندارد/ مرغ با چه قیمتی به دست مصرف‌کننده می‌رسد؟

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت:در حال حاضر در تامین نهاده و همچنین تولید و توزیع مرغ مشکلی وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طلایی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر تنظیم بازار و نظارت بر قیمت تصریح کرد: در حوزه مرغ اکنون به منظور تنظیم بازار، ذخایر مرغ منجمد با کیفیت، در شرایط مناسبی قرار دارد.

او ادامه داد: به هر میزان که بیمارستان ها و اصناف، مرغ نیاز داشته باشند بصورت عمده در اختیارشان قرار داده می شود و در تامین و توزیع مرغ کمبودی وجود ندارد.

طلایی در خصوص قیمت مرغ گفت: نرخ مرغ منجمد برای عرضه در عمده فروشی ۲۹ هزار تومان و برای مصرف کننده خرد ۳۱ هزار تومان نرخ گذاری شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: مسائل تولید و بازار روزانه رصد می شود. طبق دستور جلسه تنظیم بازار باید ۱۵ تا ۲۰ درصد تولید مرغ افزایش می یافت.

او ادامه داد: تولید یک فرمول خاصی ندارد به طور متوسط ۶۵۰۰ تن  مصرف روزانه مرغ است که در همین حدود هم تولید داریم و کمبود بازار را هم از طریق عرضه مرغ منجمد  جبران می کنیم.

این مقام مسئول گفت: در شهریور و مهر همه نهاده‌های مرغداران مرغ تخم گذار و گوشتی و صنعتی تامین شده است و تا پایان مهر ماه هیچ مشکلی در تامین و توزیع نهاده‌ها نداشته ایم.

مدیرعامل شرکت پشتیبایی امور دام با اشاره به توزیع ۲ هزار تن مرغ منجمد در بازار علاوه بر توزیع حدود ۶ هزار مرغ گرم تاکید کرد: همه تلاش ما این است که ثبات قیمت‌ها را در حوزه مرغ و تخم مرغ تا پایان سال داشته باشیم.

او تصریح کرد: نزدیک به ۱۸ میلیون تخم مرغ نطفه دار وارد کرده ایم که باعث می‌شود تا آذر ماه تولید ما ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

کالا باید به وفور در بازار موجود باشد

در ادامه برنامه مجتبایی دبیر کل اتاق اصناف ایران نیز در این خصوص گفت: اقداماتی را که وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت برای افزایش تولید، انجام می‌دهند ما هم احساس می‌کنیم، اما هنوز این اقدامات تاثیر کامل نداشته و کافی نیست و تفاوت قیمت‌ها هم به علت همین کمبودهاست.

مجتبایی گفت: سرانه مصرف مرغ ۸۵ گرم در روز است یعنی ۷۲۰۰ تن برای جمعیت ایران در روز  باید تولید شود اکنون حدود ۶ هزار تن در روز  تامین می‌شود که نشان می‌دهد هنوز تولید به اندازه نیاز کشور نیست.

دبیر کل اتاق اصناف ایران تاکید کرد: با تشدید بازرسی و جریمه مشکل حل نمی‌شود بلکه کالا باید به اندزه و وفور تولید و تامین شود. دولت باید از تولید و توزیع با تامین به موقع نهاده‌ها و ارز  پشتیبانی کند.

مجتبایی بیان کرد: اصل منطقی مدیریت بازار ،داشتن اقدام برای کل زنجیره ارزش کالا است که ابتدایی ترین عنصر تامین به موقع کالا در بازار محسوب می شود.

او افزود: در جلسه امروز تنظیم بازار بر تولید و پشتیبانی و تقویت هر چه بیشتر سمت عرضه تاکید شد تا نگرانی از بازار نداشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما