شناسهٔ خبر: 50289673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار بر پیگیری تامین واگن قطار شهری قم تاکید کرد

قم ـ ایرنا ـ استاندار قم، بر ضرورت پیگیری تامین واگن قطار شهری قم برای راه‌اندازی خط یک متروی شهر قم تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست  روز چهارشنبه در جلسه شورای سازمان قطار شهری قم، ضمن قدردانی از مسئولان استان قم برای توسعه قطار شهری افزود: اگرچه طرح فاز نخست قطار شهری قم مطابق برنامه پیشرفت نکرده، اما پیگیری‌های لازم انجام شده است تا این طرح در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته برای تامین واگن های قطار شهری قم با شهردار تهران خاطرنشان کرد: باید در چند روز آتی نسبت به پیگیری تخصیص واگن ها اقدام شود.

وی کسب حمایت دولت جدید از طرح متروی قم در راستای تامین اعتبارات لازم را نیز ضروری دانست و بیان کرد: باید این موضوع از مسئولان ملی به ویژه معاون اول محترم رییس جمهوری پیگیری شود.

عملیات اجرایی ساخت خط یک متروی شهر قم در نیمه دوم سال ۱۳۸۸ با اعتباری بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شد، راه‌اندازی خط متروی قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان شهید مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی می‌شود.

   

ضرورت پیگیری مسئولان برای تامین زیرساخت‌های شهرستان‌های جعفرآباد و کهک

استاندار قم، با بیان اینکه تاسیس ۲ شهرستان جدید کهک و جعفرآباد گامی بزرگ در توسعه استان قم بود، گفت: مسئولان استان برای تامین زیرساخت های شهرستان های تازه تاسیس پیگیری جدی کنند.

سرمست در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر کهک، با اشاره به تاسیس ۲ شهرستان در استان قم خاطرنشان کرد: این اتفاق گامی بزرگ برای توسعه استان قم بوده است.

وی با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۰ شهرستان های جدیدالتاسیس قم تصریح کرد: با این وجود پیگیر جذب اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت های این شهرستان ها هستیم.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته از مقامات ملی برای تعریض مسیر قم ـ کهک اظهار داشت: مسئولان استان در بودجه ۱۴۰۱ باید پیگیر تخصیص این اعتبارات باشند.

سرمست بحث تامین درمانگاه شبانه روزی شهر کهک در شرایط کرونایی را نیز خواستار شد و بیان کرد: زیرساخت های این شهرستان باید هر چه سریع‌تر تامین شوند.

طبق مصوبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری هیات دولت، بخش‌های جعفرآباد و کهک در استان قم به ‌شهرستان ارتقا پیدا کردند.

شهر جعفریه، مرکز شهرستان جعفرآباد در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد؛ این شهرستان از ۲ بخش مرکزی و قاهان تشکیل شده ‌است.

همچنین شهر کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم حدود ۳۰ کیلومتر است و این شهرستان از ۲ بخش مرکزی و فردو تشکیل شده ‌است.

استان قم در حال حاضر دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کهک و سه شهر سلفچگان، دستجرد و قنوات است.

نظر شما