شناسهٔ خبر: 50289654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

۴۵ هکتار محصول بادام زمینی در لرستان کشت شد

خرم‌آباد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طی سال جاری ۴۵ هکتار به کشت محصول بادام زمینی در استان اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اسفندیار حسنی مقدم در بازدید از برداشت محصول بادام زمینی شهرستان دورود گفت: یکی از مشکلات کشاورزان برای تولید محصول و امرار معاش عدم تنوع در محصولات تولیدی و کاهش عملکرد در واحد سطح گندم و جو و تنش‌های معمول در منطقه است.

وی ادامه داد: افزایش خشکسالی‌ها، تغییرات اقلیمی، افزایش درجه حرارت، کاهش بارندگی‌ها، کمبود منابع آب و در نتیجه کاهش حاصلخیزی و فرسایش خاک طلب می‌کند که به دنبال کشت محصولات جایگزین باشیم که نیاز آبی کمتری داشته و از تولید واحد سطح بیشتری برخوردار باشند و بتواند درآمد اقتصادی بیشتری عاید کشاورزان کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: در همین راستا سال گذشته در شهرستان دورود ۱۱ هکتار بادام زمینی کشت شد و از هر هکتار مقدار پنج تن محصول برداشت شد و هر هکتار حدود ۱۵۰ میلیون تومان نصیب بهره بردار کرد.

حسنی مقدم تصریح کرد: در سال جاری نیز ۴۵ هکتار به کشت این محصول اختصاص یافت و با توجه به اینکه به روش تیب آبیاری می‌شود نیاز آبی آن بسیار کمتر از برنج است، از طرفی بادام زمینی از تیره نخود و لوبیا است که باعث تثبیت ازت در خاک شده و حاصلخیزی خاک را به دنبال دارد.

وی گفت: کشت بادام زمینی با استقبال کشاورزان منطقه روبرو شده و در سال‌های آتی شاهد افزایش کشت این محصول در سطح استان خواهیم بود.

نظر شما