شناسهٔ خبر: 50289609 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پایگاه اورژانس جاده‌ای صفا در محور قزوین-رشت کلنگ‌زنی شد

پایگاه اورژانس جاده‌ای صفا به همت مجمع خیرین سلامت و خانوادهٔ یکی از خیرین قزوینی در محور قزوین-رشت، جنب شهرک دانش کلنگ‌‌زنی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عصر امروز پایگاه اورژانس جاده‌ای صفا در محور قزوین-رشت، جنب شهرک دانش، با حضور مسؤولان استانی و خیرین استان کلنگ‌زنی شد.

سهیل سلطانی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین در آئین کلنگ‌زنی این پایگاه اورژانس اظهار کرد: به همت مجمع خیرین سلامت و خانوادهٔ خیر مرحوم سید ابوالفضل تقوی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین پروژهٔ احداث پایگاه جاده‌ای صفا آغاز شد؛ این پایگاه جاده‌ای می‌تواند در حوزهٔ امدادرسانی جاده‌ای و شهری به مردم خدمات ارائه دهد، هم‌چنین با ساخت و تجهیز این ساختمان، کمک‌رسانی نیروها ایمن‌تر و راحت‌تر خواهد ‌شد.

وی ادامه داد: حداقل اعتبار موردنیاز برای این پروژه 1 میلیارد و 500 میلیون تومان است که در زمینی به مساحت 210 مترمربع احداث خواهد شد.

این مسؤول عنوان کرد: حدود یک میلیارد تومان جهت اختصاص تجهیزات به این پایگاه موردنیاز است و هزینهٔ آمبولانس و سایر تجهیزات نیز ۴ میلیارد تومان است.

در ادامهٔ این مراسم، پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان این‌که همکاری بین‌بخشی یکی از راه‌های توسعهٔ استان است، بیان کرد: با توجه به شرایط و جنس فعالیت نیروهای اورژانس، در حوزهٔ فوریت‌های پزشکی نیاز داریم این نیروها در فضایی ایمن استقرار داشته باشند تا بتوانند با آمادگی بیشتری مأموریت خود را انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: نیاز بود کلنگ‌زنی پایگاه اورژانس جاده‌ای صفا انجام شود؛ زیرا فضای اورژانس برای فعالیت نیروها غیرایمن بود.

نامدار یادآور شد: در حوزهٔ نظام سلامت اتفاقات خوبی از جمله افتتاح و کلنگ‌زنی پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و شهری رخ داده که محصول مشارکت جمعی دستگاه‌ها، نهادها و خیرین گرامی بوده است.

این مسؤول در پایان تأکید کرد: همراهی و همدلی موجود در استان برگرفته از آموزه‌های دینی و اخلاقی است؛ کمک شهرداری جهت اهدای زمین، پیگیری مجمع خیرین و همت خانوادهٔ خیر محترم قزوینی تجلی این همدلی و همراهی بود که به نحو احسن در این پروژه محقق شد.

انتهای پیام/

نظر شما