شناسهٔ خبر: 50289035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

جامعه بدون جهاد ذليل و حقير است/ دوره نورانی دفاع مقدس باعث افتخار جوانان است

معاون سياسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جامعه بدون جهاد ذليل و حقير است، گفت: دوره نورانی دفاع مقدس باعث افتخار جوانان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس در زنجان، سردار «يدالله جوانی» در مراسم اجلاسيه يادواره ٤٠٠ شهيد شهرستان ابهر كه در راستای كنگره سه هزار و ٥٣٥ شهيد استان زنجان با بيان اينكه بيش از چهار دهه از آغاز جنگ تحميلی می‌گذرد، اظهار داشت: نام و ياد شهدا پس از گذشت همواره ماندگار و جاوید است.

معاون سياسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بيان اينكه خداوند متعال به شهدا عزت دنيوی و اخروی عطا کرده است، افزود: امروز جوانان اين مرز و بوم با كار، تلاش و همت والای شبانه‌روزی با برگزاری چنين محافل و یادواره‌هایی ياد و خاطره شهدا را گرامی می‌دارد.

وی با بيان اينكه جامعه اسلامی اگر بخواهد دارای عزت و سربلندی، هويت انسانی - اسلامی باشد، باید عنصر جهاد همواره در آن ثابت و پايدار باشد، گفت: جامعه بدون جهاد ذليل و حقير است چرا كه دشمنان، زورگويان و مستكبران در اين جامعه در صدد تضعيف، تحريف و تخريب دين بوده و می‌خواهند چنين جامعه‌ای را تحت سیطره خود در بیاورند.

سردار جوانی با اشاره به اينكه شهدا لباس رزم به تن كرده و با جهاد در مقابل دشمنان ايستادند، بيان داشت: رزمندگان دفاع مقدس سبب عزتمندی، سربلندی و سرافرازی كشور شدند.

مسؤول سياسی سپاه پاسداران با بيان اينكه روز ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ صدام، با توهم جنگ شش‌روزه تا پیروزی، جنگ علیه ایران را آغاز کرد، افزود: غافل از اينكه جوانان با غيرت و شجاعت خود به فرمان ولی خود لبيک گفته و اجازه نخواهند داد دشمن ذره‌ای از خاک كشور را تصرف كند.

سردار جوانی با بيان اينكه امام خمينی (ره) ماهيت جنگ را به درستی به مردم تبیین کرده و دفاع را مردمی كرد، اظهار کرد: كمک آمريكا، انگليس، شوروی و ... به صدام در جنگ تحميلی به دليل پايين كشيدن پرچم اسلام بود كه با عنايت خداوند متعال با شكست مواجه شد.

معاون سياسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینكه در يادواره شهدا، اين شهدا هستند كه ميزبانند و ما ميهمان هستیم، گفت: از شهدا بخواهيم كه ياری‌گر و شفاعت کننده ما در دنيا و آخرت باشند.

وی با اشاره به اينكه مقام معظم رهبری همواره در طول سخنان گهربار خود نكاتی پيرامون دفاع مقدس بر ملت ایران متذكر شده‌اند، يادآور شد: به فرموده رهبری جنگ يك گنج است و باید از آن مراقبت كرد.

سردار جوانی با تاكيد بر اينكه دوران دفاع مقدس سرمايه بی‌نظير و بی‌بديل است، گفت: چرا كه اين دوران انباشته از درس‌ها و آموزه‌هایی است كه اگر اين ملت براي هميشه تاريخ بخواهد سربلند باشد، همواره بايد از دوران دفاع مقدس درس بگيرد.

معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دوره نورانی دفاع مقدس باعث افتخار جوانان است، تصریح کرد: دشمن با تحریف می‌خواهد نگاه‌ها به دفاع مقدس تغییر پیدا کند و تاریخ هم این را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه حملات اخیر و کشتار شیعیان در خانه خدا نیز جنایت‌هایی است که بر اثر جهل و نادانی انجام می‌شود، اضافه کرد: این افراد با این تصور که با اقدامات جنایتکارانه خود به بهشت می‌روند و با این کار خود می‌خواهند شیعه را کافر و مشرک معرفی کنند.

سردار جوانی با اشاره به اینکه امروز جوانان در کنار حس، حال و شور عاشورایی در محفل شهیدان باید همواره معارف دفاع مقدس را مورد توجه قرار دهند، ادامه داد: تمدن‌سازی انقلاب و رسیدن به حیات طیبه در بیانیه گام دوم تفسیر شده است.

وی گفت: امروز دشمن با استفاده از جهل و نادانی برخی کشورهای منطقه، گروهی افراطی، جاهل و نادان را به خدمت گرفته که برای آمریکا، انگلیس و صهیونیست کار می‌کنند.

سردار جوانی با اشاره به اینکه آمریکا و صهیونیست و کشورهای مرتجع، سیلی اصلی را از ایران خورده‌اند، تصریح کرد: امروز ایران در امنیت و آرامش قرار دارد و از شهیدان خود تجلیل می‌کند چون عزت و عظمت به ملت داده‌اند.

معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تنها یک راه برای حفظ عزت و عظمت خود در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داریم و آن راهی است که شهدا رفتند، گفت: رهبر انقلاب نیز همواره تاکید کرده‌اند که باید راه شهیدان را ادامه دهیم.

وی گفت: دشمن با انواع شیوه‌ها و روش‌ها و بسیج امکانات و فضای مجازی و اجیر کردن مزدوران می‌خواهد نسبت به اسلام، امام، رهبری، بسیج، سپاه و ارزش‌ها بدبینی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما