شناسهٔ خبر: 50288338 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان اوقاف در دیدار قائم مقام وزیر اوقاف عمان:

خدمت‌رسانی به مسلمین جهان را وظیفه خود می‌دانیم

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار با قائم مقام وزیر اوقاف و امور دینی عمان گفت: ما پیشرفت‌های علمی را طبق نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کل مسلمانان می‌دانیم و وظیفه خودمان می‌دانیم تا به کل عالم اسلام و مسلمین جهان خدمت‌رسانی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، قائم مقام وزیر اوقاف و امور دینی عمان امروز -چهارشنبه ۲۸ مهرماه- پس از دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی با حضور در نمایشگاه «دستاوردهای نهاد وقف» از تمامی غرفه‌های این نمایشگاه و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شده از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه، بازدید کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه این بازدید و در گفت‌وگو با قائم مقام وزیر اوقاف و امور دینی عمان با بیان اینکه از هر نوع ارتباط بین سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری ایران و وزارت اوقاف و امور دینی عمان استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: ما پیشرفت‌های علمی را طبق نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کل مسلمانان می‌دانیم و وظیفه خودمان می‌دانیم تا به کل عالم اسلام و مسلمین جهان خدمت‌رسانی کنیم.

وی با اشاره به وجود قانون مدون برای اوقاف در ایران، تصریح کرد: ما در سازمان اوقاف و امور خیریه مرکز اسنادی داریم که در آنجا تمام اسناد وقفی را حفظ کرده‌ایم و سندهای تاریخی را در آنجا ترمیم می‌کنیم.

خاموشی یادآور شد: اوایل انقلاب اسلامی یک بخشی را به سازمان اوقاف واگذار شد و آن بخش فعالیت‌های مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بود؛ ما در کشورمان استان به استان مسابقه برگزار می‌کنیم و پس از مسابقات ملی، نفرات که انتخاب شدند در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کنند؛ در دوره مسابقات بین‌المللی اخیر با وجود شیوع ویروس کرونا، به‌صورت مجازی مسابقات را با حضور نمایندگانی از ۶۷ کشور جهان برگزار کردیم.

قائم مقام وزیر اوقاف و امور دینی عمان نیز خواستار انتقال تجربیات سازمان اوقاف و امور خیریه جمهوری اسلامی ایران و وزارت اوقاف و امور دینی عمان شد.

همایش ملی یاوران وقف و نمایشگاه وقف سازمان اوقاف و امور خیریه روز چهارشنبه ۲۱ مهر با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه گشایش یافت.

نظر شما