شناسهٔ خبر: 50287989 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

‍ دستور پرداخت برای مشارکت بانکها در آزادراه مراغه - هشترود صادر شد

نماینده مردم هشترود وچاراویماق در مجلس شورای اسلامی خبر داد

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا،  نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی پس از پیگیری‌ها و بر اساس ماده ۵۶ قانون تنظیم مالی دولت، با مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومانی کنسرسیوم بانکی در تکمیل ۴۸ کیلومتر از آزادراه مراغه – هشترود موافقت کرد و دستور پرداخت آن صادر شد.

سیدحمزه امینی در گفت‌وگو با خبرنگاران در این باره افزود: ۲۲۰ میلیارد تومان از این اعتبار را بانک ملی، ۱۰۰ میلیارد تومان آن را بانک تجارت و ۸۰ میلیارد تومان دیگر را نیز بانک رفاه تامین خواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این طرح با سهم ۶۰ درصدی دولت و ۴۰ درصدی «خاتم‌الانبیاء و بانک سپه» اجرا می‌شود و شخصا تخصیص اعتبار دولتی برای تکمیل آن را هم در دولت قبلی و دولت فعلی پیگیری کرده‌ام.

امینی بیان کرد: با پرداخت ۴۰۰ میلیاردتومان از سهم دولت و نیز سهم‌ ۲۰ درصدی بانک سپه و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ع) طی این مرحله، شاهد تسریع در عملیات اجرایی و تکمیل بخشی از این آزادراه خواهیم بود.

به گزارش رکنا ، محور مراغه - هشترود که شهرستان‌های جنوبی آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی را به اتوبان پیامبر اعظم(ص) متصل می‌کند، از جاده‌های پرخطر منطقه به شمار می‌رود و تکمیل آن پس از حدود ۲۰ سال اصلی‌ترین مطالبه مردم این مناطق محسوب می‌شود.

بر همین اساس نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر نیز با جدیت به دنبال تامین اعتبار این طرح و افتتاح بخشی از آن در سریع‌ترین زمان ممکن است و روز اول مهرماه نیز با حضور در محل اجرای آن، از اخذ موافقت وزارت راه و شهرسازی و صدور دستور لازم برای تامین سهم اعتباری دولت جهت تکمیل آزادراه مراغه - هشترود خبر داده بود.

«سیدفرسید موسوی» از اعضای هیئت مدیره بانک ملی نیز مشارکت کنسرسیوم بانکی در تامین بخشی از سهم دولتی این پروژه را پیگیری کرده و در حقیقت با مشارکت مسئولان، گام بزرگی در جهت تکمیل بخشی از این آزادراه برداشته شده است.

تا جایی که «سیدعلی موسوی»، فرماندار مراغه نیز در جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت مدیره بانک ملی گفته بود که با تشکیل این کنسرسیوم اقدامی بی‌سابقه در تامین مالی آزادراه مراغه - هشترود اتفاق افتاده است.

 

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • فیلم دیده نشده از  پلیس درباره قتل هولناک بابک خرمدین + تصویر بازسازی قتل

    فیلم دیده نشده از پلیس درباره قتل هولناک بابک خرمدین + تصویر بازسازی قتل

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما