شناسهٔ خبر: 50287465 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دیداراستاندار هرمزگان با علمای اهل سنت استان

استاندار هرمزگان در نشستی با علمای اهل سنت استان دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،مهدی دوستی ، استاندار هرمزگان در این نشست با بیان اینکه انحصار، ایجاد محدودیت و قوانین پیچیده مجوزها، مردم و کشور را دچار مشکل کرده است، گفت: به جای اعطای مجوز واردات با حجم‌های بالا به یک نفر، می‌توان از ظرفیت مجوز‌ها برای تقویت بازارچه‌های مرزی بهره برد و آن را به افرادی که به صورت سنتی و با لنج کار واردات را انجام می‌دهند واگذار کرد که مردم محلی نیز از منافع همجواری با دریا بهره‌مند شوند.

دوستی ضمن تبریک میلاد رسول مکرم اسلام (ص)، امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، دغدغه مردم در خصوص اشتغال و برخورداری از رفاه را یک دغدغه درست و به‌حق دانست و افزود: اگر در هرمزگان خواهان پیشرفت هستیم، باید بستر گفتگو و مشارکت مردم در تصمیم گیری‌ها فراهم شود.

بیشتر بخوانید

او با اشاره با گلایه از بی تحرکی در برخی بخش ها، گفت: تلاش‌هایی که در هرمزگان برای پیشرفت صورت گرفته است، در برخی از بخش‌ها در خور توجه بوده، اما به اندازه‌ای نبوده است که بتواند بستر پرظرفیت هرمزگان را برای دستیابی به تحول و توسعه به حرکت درآورد.

استاندار هرمزگان با طرح این پرسش که چرا هرمزگان با مساحتی مشابه بسیاری از کشور‌های همسایه و برخورداری از ظرفیت‌های فراوان باید از نظر شاخص‌های رشد و توسعه یافتگی دچار عقب‌ماندگی باشد؟ گفت: باید برای جبران این عقب ماندگی، نخبگان و مردم دست به دست هم بدهند که پیشرفت توأم با عدالت مدنظر رهبر معظم انقلاب محقق شود.

دوستی گفت: آن بخش از توسعه‌ای که در استان اتفاق افتاده است، توأم با عدالت نیست؛ در حوزه جغرافیایی که منطقه‌ای برخوردار همچون کیش در مقابل بشاگرد با آن همه محرومیت وجود دارد و همچنین توسعه نامتوازن صنعتی که مبتنی بر ایجاد بنگاه‌های صنعتی بزرگ مقیاس است و منفعت چندانی برای مردم هرمزگان نداشته است.

او با انتقاد از پیچیده کردن فرآیند راه اندازی کسب و کارها، گفت: مسئولان باید زمینه تسهیل کسب و کار‌ها را فراهم کنند و مانع ایجاد محدودیت در این زمینه شوند.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به کمبود منابع دولتی، تنها راه پیشرفت استان، استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران، تکریم و تسریع در کار آنان به عنوان برنامه محوری دولت در هرمزگان است.

دوستی همچنین از آغاز فرآیند شناسایی پهنه‌های آماده سرمایه گذاری و اخذ مجوز‌ها در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: اعطای مجوز سرمایه گذاری در پهنه‌های خالی از مجوز در نقاط مختلف استان، با ایجاد مزیت نسبی، تمایل به سرمایه‌گذاری در این مناطق را افزایش می‌دهد.

در این نشست علمای اهل سنت مناطق مختلف هرمزگان هم ضمن اعلام آمادگی برای افزایش تعامل بین جامعه اهل سنت و همکاری با دولت جدید و استاندار هرمزگان، پیشنهادات و درخواست‌های خود را در حضور استاندار هرمزگان مطرح کردند.

انتهای پیام /ع

برچسب‌ها:

نظر شما