شناسهٔ خبر: 50287068 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

نیازی به تزریق عمومی دُز سوم واکسن کرونا نیست

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به نیاز کادر درمان و گروه‌های پرخطر برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا، گفت: فعلا نیازی به تزریق عمومی دُز سوم واکسن کرونا نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمد مهدی گویا بعد از ظهر امروز در ستاد استانی کرونا، اظهار کرد: یک میلیون و ۵۸۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه واجد شرایط واکسیناسیون است که از این تعداد تاکنون ۷۵ درصد نوبت اول و ۴۵ درصد هر ۲ نوبت را تزریق کرده اند و طبق برآوردها به زودی این میزان به ۸۵ درصد می‌رسد.

 
وی تاکید کرد: این موفقیت حاصل همکاری و مدیریت دقیق و حساب شده همه دستگاه‌ها است.
 
معاون وزیر بهداشت به تجلیل از اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در استان کرمانشاه پرداخت و گفت: این طرح با کمک نیروی مقاومت بسیج، هلال احمر، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، مجموعه وزارت کشور و نیروهای مسلح توانست خانواده‌های ۱۶ میلیون نفر بیمار را آزمایش و در صورت لزوم درمان کند.
 
وی تاکید کرد: واکسیناسیون تنها یکی از ارکان است و حتی اگر همه مردم ۲ نوبت واکسن را هم تزریق کنند در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها مطمئن باشید به آن نتیجه مطلوب نمی رسیم.
 
معاون وزیر بهداشت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسن هراسی را ۲ مشکل مهم کرمانشاه دانست و گفت: چطور به خودمان حق می‌دهیم که با امتناع از تزریق واکسن با جان مردم بازی کنیم.
 
گویا خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه جز سه استان آخر کشور در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است و این زنگ خطری برای شهروندان به شمار می‌رود.
 
وی گفت: واکسن‌های موجود هیچ فرقی با هم ندارند و طبق بررسی‌های علمی، واکسن‌های ایرانی کمترین عارضه جانبی را دارند.
 
معاون وزیر بهداشت و رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کادر درمان و گروه‌های پرخطر در اولویت تزریق دوز سوم واکسن کرونا هستند گفت: در حال حاضر عموم مردم نیازی به تزریق دُز سوم واکسن ندارند.
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما