شناسهٔ خبر: 50280722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان های کشور :

بازدید از بخش جرایم سخت زندان تهران و ایده شکل گیری یک جشنواره/ حاج قاسم جلوتر از مدعیان کار فرهنگی، در دلها نفوذ کرد

عزیزیان گفت: به نظر ما که مدعی کار فرهنگی در زندان هستیم، حاج قاسم جلوتر رفته و در دل زندانیان نفوذ کرده لذا ما خواستیم با برگزاری جشنواره آثار هنری مکتب حاج قاسم، انس و الفت زندانیان و خانواده های آنان و... را به جامعه نشان دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حمیدرضا عزیزیان، چهارشنبه(۲۸ مهر) در آیین اختتامیه اولین جشنواره و نمایشگاه آثار هنری مکتب حاج قاسم با عنوان " لبخند ماه" در گلزار شهدای کرمان گفت: بخش عمده ای از شهدای نظام جمهوری اسلامی از جمله حاج قاسم و شوشتری برای وحدت شیعه و سنی خیلی تلاش کردند که امروز حلقه گمشده مبارزه با استکبار جهانی است.

 

 


مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان های کشور  با بیان اینکه شهادت بار دیگر معجزه خود را در عرصه نسل سوم و چهارم انقلاب به ما نشان داد و نمونه بسیار خوب آن حضور گسترده مردم در تشییع حاج قاسم بود؛ افزود: شهید سلیمانی جریان سازی آخرالزمانی ایجاد کرد و شهادت ایشان در بستری است که جهان اسلام برای اتصال به جریان انقلابی آخرالزمانی نیاز دارد.

 

 

وی با اشاره به اینکه ایده اولیه برگزاری این جشنواره بازدید از بند جرایم سخت زندان تهران اتفاق افتاد؛ ادامه داد: در آن بازدید مسئولین متوجه عکس بریده شده ای از حاج قاسم شدند که یک زندانی از روزنامه جدا کرده بود و در کنار تخت خود قرار داده و عکس دو فرزند خرسال او هم زیر آن عکس بود و وقتی با آن زندانی صحبت شد، او گفت تا الان حبس می کشیدم از این پس تعصب او را می کشم.

 

 
عزیزیان با افزودن این نکته که هر آنچه از خوبی ها برای دوری از رذائل می خواهیم، در مکتب حاج قاسم وجود دارد؛ تصریح کرد: به نظر ما که مدعی کار فرهنگی در زندان هستیم، حاج قاسم جلوتر رفته و در دل زندانیان نفوذ کرده لذا ما خواستیم با برگزاری این جشنواره انس و الفت زندانیان و خانواده های آنان و... را به جامعه نشان دهیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه نزدیک سه هزار اثر از زندان های سراسر کشور به این جشنواره رسید که برای نخبگان جامعه حتی جای تعجب داشت؛ اظهار کرد: کار به جایی رسید یک زندانی در یکی از دلنوشته های خود نوشته بود« حاج قاسم دنیا به من یاد داد وحشی باشم اما تو به من یاد دادی مشتی باشم»

 

 

این مسئول به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید زندان ها را تبدیل به آموزشگاه نیکی ها کنید؛ تصریح کرد: برای این امر باید ابتکار و خلاقیت به خرج داد که یکی از آنها ترویج فرهنگ شهدا است‌.

 

 

وی گفت: ما از سال گذشته یک تقویم درست کردیم که شهدای گمنام را در زندان های استان ها تشییع می کنیم و تاکنون در ۱۵ استان کشور این اتفاق افتاده و احساس کردیم اگر پیوست فرهنگی خوبی با تشییع اتفاق بیفتد به قله می رسیم.

 


عزیزیان در پایان بیان کرد: دبیرخانه دائمی جشنواره مکتب حاج قاسم را در کرمان راه اندازی کردیم و ابتکار دور دوم جشنواره این است از امروز آغاز می شود و تا دومین سالگرد حاج قاسم ادامه دارد و گفتیم در همه استان ها در گلزارهای شهدا و یا یک مکان مقدس باشد.

 

 

حجت الاسلام مهدی عرب پور، دبیرستاد اقامه نماز استان نیز در این مراسم با اشاره به نام بردن قرآن از زنان و مردانی که برای آرمان و عقیده و فکر خویش مقاومت می کنند؛ افزود: حاج قاسم علاوه بر دعوت مردم به سوی حق، خود مرد میدان و الگو بود.

 

 

وی ادامه داد: این الگو شدن برای او منظومه ای در عمل و فکر ایجاد کرد که به تبعیت از اسلام و پیامبر اسلام بود زیرا همیشه خود را سرباز اهل بیت می دانست و در این میدان ایستادگی کرد و در کنار مقاومت و ازخودگذشتگی که برگرفته از عشق به خدا و مکتب اهل بیت بود، رفتارش هم برای همه الگو شد.

 

 

حجت الاسلام عرب پور خاطرنشان کرد: تلاش های فرهنگی حاج قاسم از جمله در کرمان، زبانزد است.

 

در این مراسم ضمن تجلیل از برگزیدگان جشنواره اول، از پوستر جشنواره دوم نیز رونمایی شد.

پایان پیام/80

نظر شما