شناسهٔ خبر: 50280109 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد دانشگاه صنعتی شریف

جزئیات ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد. سامانه پذیرش غیرحضوری دانشگاه به نشانی: edu.sharif.edu://https برای بارگذاری مدارک، از ساعت ۱۸ روز پنج شنبه ۲۹ مهر تا روز سه شنبه  ۴ آبان در دسترس  دانشجویان خواهد بود.

توصیه می شود، به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص پذیرفته شدگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مراجعه و سپس نسبت به تهیه

مدارک زیر اقدام کنید:

تصویر اسکن شده شناسنامه و کارت ملی در قالب یک فایل

عکس جدید و تصویر آن با ابعاد ۳۰۰ در ۴۰۰ پیکسل

مدرک فراغت از تحصیل مقطع کارشناسی دارای معدل

تبصره ۱: پذیرفته شدگانی که دانشجوی سال آخر بوده و قادر به ارائه مدرک کارشناسی نیستند، لازم است گواهی تأییدشده توسط دانشگاه کارشناسی خود

فرم مدرک کارشناسی و معدل مطابق اطلاعیه اعلام اسامی سازمان سنجش که در آن تاریخ احتمالی فراغت از تحصیل مشخص شده باشد فارغ التحصیلان شریف می توانند از طریق سامانه آموزش / منوی خدمات آموزشی / گواهی احتمال فراغت از تحصیل و معدل، این فرم را از طریق اداره دانش آموختگان تهیه کنند؛ و فرم مخصوص میانگین تعداد واحد گذرانده تا تاریخ ۳۰/۱۱/۹۹ ارائه کنند. فارغ التحصیلان شریف می تواند از طریق سامانه آموزش/ در منوی خدمات آموزشی/ درخواست‌های آموزشی/ گواهی فرم میانگین معدل، این فرم را از طریق اداره سوابق تهیه کنند).

تبصره ۲: لازم است کلیه پذیرفته شدگان به نشانی: ir.msrt.estelam://https مراجعه و با تکمیل اطلاعات، کدپیگیری استعلام مدرک تحصیلی

کارشناسی خود را دریافت کنند و در سامانه ثبت نام دانشگاه وارد کنند.

۴ -آقایان مدرکی دال بر وضعیت نظام وظیفه: کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم یا برگه اعزام بدون غیبت. یا روگرفت گواهی فراغت مقطع کارشناسی را در صورتی که در فرجه یکساله قرار دارند (دانشجویانی که سال آخر دوره کارشناسی بودهاند و هنوز فارغ التحصیل نشده اند، روگرفت گواهی فراغت مطابق تبصره ۱ ( هر یک از مدارک ذکرشده به طور جداگانه در قالب یک فایل (فایل‌های تصویری تا حجم ۴۰۰ کیلوبایت و فایل‌های pdf با حجم ۴ مگابایت) بارگذاری شود.

مراحل ورود به سامانه آموزش

برای ورود به سامانه آموزش به نشانی: edu.sharif.edu://https مراجعه و در قسمت دریافت شماره دانشجویی با ارائه کد ملی کلیک کنید. سپس کدملی خود را به صورت ده رقمی وارد و پس از واردکردن عبارت امنیتی با زدن دکمه نمایش، شماره دانشجویی خود را مشاهده کنید. 

۲ -مجدداً به نشانی بالا مراجعه و شماره دانشجویی به عنوان شناسه کاربر و کد ملی را به عنوان رمز عبور ثبت کنید و به سامانه آموزش دانشگاه وارد شوید.

مراحل پذیرش غیر حضوری

در سامانه آموزش قسمت امور پذیرش را انتخاب و نسبت به تکمیل چهار مرحله:

 ویرایش مشخصات توسط دانشجو 

بارگذاری

مدارک دانشجویان ورودی جدید 

درخواست معافیت تحصیلی

فرم سلامت اقدام کنید.

 ویرایش مشخصات توسط دانشجو

ابتدا گزینه ویرایش مشخصات توسط دانشجو را انتخاب کنید. اکنون وارد صفحه اطلاعات شخصی و تحصیلی خود شدهاید. جا‌های خالی را تکمیل و سپس با فشردن دکمه در پایین صفحه، اطلاعات شخصی و تحصیلی خود را ثبت کنید.

عکس شما از فایل دریافتی از سازمان سنجش آموزش کشور روی صفحه اطلاعات دانشجو در سامانه آموزش دانشگاه (در بالای صفحه) قرارگرفته است.

فایل عکس جدید خود را در قسمت ثبت تصویر قرار داده تا پس از بررسی، عکس جدید جایگزین عکس قبلی شود. لازم است پذیرفته شدگان سهمیه استعداد درخشان عکس جدید با مشخصات گفته شده در بالا را بارگذاری کنند. این عکس برروی کارت دانشجویی شما قرار خواهد گرفت.

 بارگذاری مدارک دانشجویان ورودی جدید

از منوی امور پذیرش گزینه بارگذاری مدارک دانشجویان ورودی جدید را انتخاب و مدارک خود را بارگذاری کنید. کلیه مدارک توسط کارشناسان آموزشی بررسی و هرگونه اشکال به شما اعلام و تا رفع آن، ثبت نام شما قطعی نیست و در سامانه آموزش غیرمجاز و امکان انتخاب واحد برای شما فراهم نخواهد بود.

 درخواست معافیت تحصیلی

ضروریست آقایان مدرکی دال بر وضعیت نظام وظیفه: کارت پایان خدمت، کارت معافیت دائم، برگه اعزام بدون غیبت یا روگرفت گواهی فراغت مقطع کارشناسی را در صورتیکه در فرجه یک ساله قرار دارند، بارگذاری کنند.

 توجه: مطابق دستورالعمل مندرج در قسمت درخواست معافیت تحصیلی، معافیت مقطع کارشناسی ارشد خود را اخذ و تاپایان آبان ماه ۱۴۰۰ بارگذاری کنید.

در صورت عدم ارائه معافیت تحصیلی تا دی ماه ۱۴۰۰، در سامانه آموزش غیر مجاز شده و امکان انتخاب واحد در نیمسال دوم را نخواهید داشت.

 شروع کلاس‌ها شنبه ۸ آبان ماه و تاریخ برگزاری جلسه معارفه برای انتخاب واحد توسط دانشکده‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد. قبول شدگان نوبت دوم برای اطلاع از دستورالعمل پرداخت و ثبت نام، به نشانی اداره آموزش‌های آزاد edu.sharif.pedu مراجعه کنند.  برنامه ثبت نام پذیرفته شدگان ورودی بهمن  ۱۴۰۰ در پایان دی ماه ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما