شناسهٔ خبر: 50279300 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

درخواست ریاست جمهوری ترکیه برای تمدید عملیات نظامی در سوریه و عراق

ریاست جمهوری ترکیه یادداشتی را به پارلمان این کشور برای تمدید اجرای عملیات نظامی در سوریه و عراق برای دو سال دیگر را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به نقل از خبرگزاری آناتولی، ریاست جمهوری ترکیه امروز(چهارشنبه) یادداشتی را با امضای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور برای پارلمان فرستاد که در آن آمده است: خطرات و تهدیدات علیه امنیت ملی رو به افزایش است. "ترکیه اهمیت زیادی به حفظ ثبات و وحدت ملی و تمامیت ارضی عراق می‌دهد." از سوی دیگر ادامه حضور حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و داعش در عراق و گرایش‌های استقلال طلبی این حزب تهدید مستقیمی علیه صلح منطقه‌ای و ثبات و امنیت کشور است. این گروه‌ها در مناطق نزدیک به مرزهایمان با سوریه نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند. ترکیه اقداماتی را همسو با منافع مشروع خود درباره "امنیت ملی با هدف حفظ ثبات و آرامش" در مناطق عملیاتی اتخاذ کرده است.

در این یادداشت به ادامه خطرات و تهدیداتی اشاره شده که فعالیت‌های مربوط به تحکیم ثبات و امنیت در چارچوب روند آستانه در استان ادلب سوریه را تهدید می‌کند.

در این یادداشت آمده است: ما از پارلمان می‌خواهیم دوره اختیارات داده شده به رئیس جمهور برای اجرای عملیات نظامی در سوریه و عراق را برای دو سال دیگر از ۳۰ اکتبر تمدید کند.

ریاست جمهوری ترکیه همچنین یادداشت دیگری را به پارلمان درباره تمدید مأموریت‌های نیروهای مسلحی که در راستای نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان"یونیفل" فعالیت می‌کنند برای یک سال دیگر تمدید کند./ ایسنا

نظر شما