شناسهٔ خبر: 50271933 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لیگ قهرمانان اروپا؛

سولشر و کومان به دنبال خروج از بحران / یاران سردار آزمون در آزمونی دشوار

در ادامه مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا امشب (چهارشنبه) ۸ دیدار برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی‌های شب دوم از هفته سوم مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا امشب (چهارشنبه) از ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه آغاز و ۸ مسابقه برگزار خواهد شد که طی آن‌ها تیم‌های صاحب نام بارسلونا، یوونتوس، بایرن مونیخ، منچستریونایتد و چلسی برابر حریفان خود به میدان خواهند رفت.

بارسلونا - دیناموکیف

در یکی از دو دیداری که از ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه برگزار خواهند شد، تیم فوتبال بارسلونا در ورزشگاه نوکمپ میزبان تیم دیناموکیف اوکراین از خواهد بود. بارسلونا این فصل شرایط نابسامانی را تجربه می‌کند و در واقع در هر دو رقابت داخلی و قاره‌ای فصل نتایج ناخوشایندی کسب کرده است.
شاگردان رونالد کومان در لالیگا در رتبه هفتم قرار دارند و در گروه پنجم لیگ قهرمانان در کمال ناباوری بدون امتیاز از ۲ بازی قعرنشین هستند. در این گروه دینامو کیف با یک امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد.

  • بارسلونا پس از فصل ۷۸-۱۹۹۷ چهار بار متوالی این دینامو را شکست داده است که دوباره آن در فصل مرحله گروهی فصل گذشته بود.
  • دینامو از ۶ بازی خارج از خانه برابر بارسا در رقابت‌های اروپایی یک بازی را برده،۴ بار شکست خورده و یک تساوی به دست آورده است. آخرین پیروزی دینناموکیف برابر بارسا به نوامبر سال ۱۹۹۷ برمی‌گردد که با هتریک شفچنکو ۴ بر صفر بارسا را شکست داد.
  • بارسلونا در سه بازی خانگی آخر خود در لیگ قهرمانان شکست خورده است که این بدترین عملکرد خانگی آن‌ها در رقابت‌های اروپایی است و این در حالی است که آن‌ها پیش از این ۳ شکست، در ۷۴ بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان در خانه فقط ۳ بارشکست خورده بودند ۵۹ پیروزی و ۱۲ تساوی داشتند.
  • دیناموکیف از ۴ بازی خارج از خانه با هدایت لوچسکودر لیگ قهرمانان در هر سه بازی اخیر خود شکست خورده است.
  • ۲۵ درصد از شکست‌های خانگی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا (۳ شکست از ۱۲ بازی) با هدایت رونالد کومان بوده است. او تنها مربی بارسلونا که در خانه در رقابت‌های اروپایی بیش از ۲ شکست داشته است.

منچستر یونایتد - آتالانتا

امشب از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه ۶ بازی به طور همزمان برگزار خواهد شد که در یکی از این بازی‌ها منچستر یونایتد در ورزشگاه اولدترافورد میزبان تیم آتالانتا خواهد بود.

یونایتد‌ها این روز‌ها شرایط خوبی ندارند و با وجود داشتن ستاره‌هایی همچون کریستیانو رونالدو، پل پوگبا و برونو فرناندز در ترکیب خود در حال حاضر در لیگ جزیره در رتبه ششم قرار دارند و در جدول گروه ششم لیگ قهرمانان هم با ۳ امتیاز از دو بازی در رتبه سوم جای دارند این در حالی است که آتالانتا با ۴ امتیاز از ۲ بازی صدرنشین گروه است.

نتایج اخیر یونایتد‌ها در رقابت‌های داخلی و خارجی شایعه اخراج سولشر سرمربی نروژی این تیم را بر سر زبان‌ها انداخت، اما هیئت مدیره من یونایتد به حمایت از مربی خود برخاست گرچه بعید به نظر می‌رسد که با یک شکست دیگر همچنان این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

  • منچستر یونایتد و آتالانتا در هیچ رقابتی تاکنون با هم روبرو نشده اند و آتالانتا هفتمین تیم متفاوت ایتالیایی است که شیاطین سرخ در رقابت‌های اروپایی با آن‌ها مواجه شده است.
  • آتالانتا از ۶ بازی خود مقابل تیم‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان سه پیروزی، یک تساوی و دو شکست داشته به دست آورده است.
  • منچستر یونایتد از هفت بازی اخیر خانگی خود در لیگ قهرمانان اروپا برابر تیم‌های ایتالیایی در ۶ بازی پیروز شده است. این تیم در آخرین بازی خود برابر یک تیم ایتالیایی در اکتبر سال ۲۰۰۸ شکست خورد (یک بر صفربرابر یوونتوس).
  • منچستریونایتد در ۱۲ بازی که با هدایت سولشر در لیگ قهرمانان انجام داده در ۷ بازی یعنی در ۵۸ درصد بازی‌ها شکست خورده است. این بیشترین شکست در میان مربیانی است که هدایت تیم‌های انگلیسی را در لیگ قهرمانان بر عهده داشته است.

زنیت - یوونتوس

در یکی دیگر از بازی‌های همزمان ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه یاران سردار آزمون در تیم زنیت سن پترزبورگ در ورزشگاه کرستوفسکی میزبان تیم یوونتوس ایتالیا خواهند بود.

زنیت در حال حاضر از ۱۱ بازی در لیگ روسیه ۲۳ امتیاز کسب کرده و صدرنشین رقابت‌ها است یوونتوس، اما در این فصل از رقابت‌های داخلی شرایط خوبی ندارد. این تیم از ۸ بازی سری آ ۱۴ امتیاز کسب کرده و در رتبه هفتم جدول رده بندی جای گرفته است. با این وجود بیانکونری‌ها در لیگ قهرمانان اروپا هر ۲ بازی اول خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و با ۶ امتیاز بالاتر از چلسی و زنیت در صدر جدول قرار دارند و زنیت با ۳ امتیاز از دو بازی در رتبه سوم قرار گرفته است.

سردار آزمون مدتی است که به دلیل مصدومیت و دور بودن از شرایط مسابقه از دوران اوج فاصله گرفته است. هرچند او آخرین باری که به میدان آمد موثر بازی کرد و پاس گل داد (در بازی ایران مقابل کره جنوبی). باید دید آیا سردار امشب قادر خواهد بود در برابر هواداران زنیت دروازه یووه را باز کند یا خیر.
زنیت و یوونتوس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فقط فصل ۰۹ -۲۰۰۸ با هم بازی کردند که دیدار رفت در تورین را یوونتوس یک بر صفر برد و دیدار برگشت در روسیه بدون گل مساوی شد.

یوونتوس در ۸ بازی قبلی خود با تیم‌های روسی در همه رقابت‌ها هرگز شکستی نداشته و۷ پیروزی و یک تساوی به دست آورده، ۱۸ گل زده و فقط ۳ گل خورده است.
زنیت در رقابت‌های اروپایی در پنج بازی خانگی آخر خود برابر تیم‌های ایتالیایی ۲ پیروزی، ۲ تساوی و یک شکست داشته است.

یووه به دنبال آن است که پس از فصل ۱۹- ۲۰۱۸ سه بازی اول خود را در لیگ قهرمانان با پیروزی پشت سر بگذارد.

زنیت هم که بازی برابر مالمو را با پیروزی پشت سر گذاشته در تلاش خواهد بود تا برای اولین بار پس از نوامبر ۲۰۱۵ در دو بازی پیاپی لیگ قهرمانان پیروزی برسد.

بنفیکا - بایرن مونیخ

در دیگر بازی گروه پنجم بایرن مونیخ در پرتغال به مصاف تیم بنفیکا لیسبون خواهد رفت.

بایرن مونیخ صدرنشین بوندسلیگا با ۶ امتیاز از دو بازی اول خود در لیگ قهرمانان در صدر جدول گروه ۵ قرار دارد و بنفیکا با چهار امتیاز از همین تعداد بازی در رتبه دوم است.

  • این دو تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ۱۰ بار با هم بازی کرده اند که بنفیکا هرگز نتوانسته است تیم آلمانی را شکست دهد و برابر این تیم ۷ شکست و ۳ تساوی داشته است. آخرین رویارویی دو تیم به فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ لیگ قهرمانان برمی‌گردد که در هر دو بازی بایرن مونیخ پیروز شد.
  • بایرن مونیخ در ۸ مسابقه خود برابر بنفیکا در رقابت‌های اروپایی شکست نخورده است که این طولانی‌ترین روند شکست ناپذیری یک تیم برابر تیم دیگری پس از سال ۱۹۵۵ است.
  • بایرن مونیخ پس از سپتامبر سال ۲۰۱۷ که سه بر صفر به پاری‌سن‌ژرمن باخت، رکورد ۱۹ بازی بدون شکست خارج از خانه را در کارنامه دارد. باواریایی‌ها در این ۱۹ بازی ۱۵ بار پیروز شده و ۴ بار به تساوی دست یافته و ۵۴ گل به ثمر رسانده است.

  • ۳۵ درصد از گل‌هایی که بایرن مونیخ در این ۱۹ بازی زده توسط رابرت لواندوفسکی ستاره لهستان این تیم به ثمر رسیده است.
  • بنفیکا در ۳ مسابقه اخیر خود در لیگ قهرمانان کلین شیت کرده است.از ابتدای فصل گذشته بایرن مونیخ به طور متوسط در هر بازی ۳.۲ گل به ثمر رسانده که بالاترین رکورد در بین تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان است.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما