شناسهٔ خبر: 50270215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همایش بین‌المللی ایران شناسی در جهان با میزبانی دانشگاه گیلان آغاز شد

رشت - ایرنا - نخستین همایش دوسالانه بین المللی ایران شناسی در جهان با میزبانی دانشگاه گیلان و به صورت ویدئو کنفرانسی برای مدت ۲ روز از صبح چهارشنبه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

دانشیار تاریخ دانشگاه گیلان و دبیر اجرایی همایش دوسالانه بین المللی ایران شناسی در جهان، صبح چهارشنبه درباره جزئیات این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش با تلاش مرکز مطالعات ایران، بالکان و اروپای مرکزی، دانشگاه گیلان، دانشگاه علامه طباطبائی، پژوهشگاه مطالعات علوم انسانی، دانشگاه صوفیه بلغارستان و انجمن ایرانی تاریخ برگزار شده است.

دکتر عباس پناهی با بیان اینکه در این همایش کشورهایی از جمله آذربایجان، روسیه، ژاپن، بلغارستان، رومانی، کانادا، سارایوو، ترکیه، افغانستان، پاکستان، گرجستان و ارمنستان مشارکت دارند، اضافه کرد: مقالات ارسالی به همایش نشان دهنده توجه به پژوهش های ایران شناسی در داخل و خارج از ایران است. 

وی اظهار داشت: ۲۲۵ مقاله از پژوهشگران خارجی و داخلی به دبیرخانه همایش دوسالانه بین المللی ایران شناسی در جهان ارسال شد که در مجموع ۱۴۰ مقاله به تایید داوران علمی این همایش رسید.

پناهی با بیان اینکه ۶۰ مقاله امتیاز لازم را برای ارائه در همایش کسب کرده اند، گفت: طی ۲ روز برگزاری این همایش، ۲۴ مقاله توسط پژوهشگران خارجی و ۳۶ مقاله از سوی پژوهشگران داخلی به صورت سخنرانی ارائه می شود.

وی ادامه داد: در این همایش اساتید و پژوهشگران داخلی و خارجی در رشته هایی از جمله تاریخ، باستان شناسی، زبان و ادبیات فارسی، جامعه شناسی، مطالعات فرهنگی، علوم سیاسی، روابط بین الملل و جغرافیا مقاله ارائه خواهند داد.

دبیر اجرایی همایش با بیان اینکه مشارکت پژوهشگران از دانشگاه های ایران و دپارتمان های کشورهای یاد شده نشانگر اهمیت مطالعات ایرانی در خارج از مرزهای ایران است، افزود: امید است این همایش گامی دیگر در جهت شناسایی فرهنگ و مطالعات ایرانی در جهان باشد.

نظر شما