شناسهٔ خبر: 50264465 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

مس رفسنجان نیمه اول را هوشمندانه از ما گرفت؛

نویدکیا: اینطور بازی کنیم به مشکل بر خواهیم خورد

محرم نویدکیا در کنفرانس خبری پس از پیروزی مقابل مس رفسنجان به بازیکنانش هشدار داد که با نمایش‌هایی شبیه این مسابقه به اهدافشان دست پیدا نخواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، محرم نویدکیا سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پس از پیروزی تیمش برابر مس رفسنجان در اولین مسابقه لیگ برتر اینطور حرف‌هایش را در رابطه با پیروزی 2 بر صفر برابر شاگردان محمد ربیعی آغاز کرد: نیمه اول خیلی بازی دلچسبی نبود، خیلی شرایط خوبی نداشتیم. 10 دقیقه اول بازی فوق العاده معمولی که اصلا انتظار آن را از تیمی مثل سپاهان نداشتم. بعد از آن مقداری ما و مقداری مس رفسنجان کنترل بازی را در دست گرفتیم. بازی پایاپای و معمولی بود با اینکه یکی دو موقعیت نصفه و نیمه داشتیم اما از دید من نوع فوتبالمان معمولی بود با اینکه به گل هم رسیدیم. در نیمه دوم شرایط بهتر شد. 


او سپس در بخش بعدی حرف‎‌هایش با اشاره به تعویض‌های تیم مس رفسنجان توضیح داد: تیم ما خوب بازی می‌کرد اما واقعیت این است که از دقیقه 70 مس رفسنجان با تعویض‌هایی که کرد تصمیم گرفت بازی انتحاری کند تا شانسشان را امتحان کنند. از آنجا به بعد با تعویض‌هایی که کردیم انتظار داشتیم خیلی بهتر بازی کنیم. باید از موقعیت‌ها خیلی بهتر استفاده می کردیم که متاسفانه سازماندهی خوبی در مسائل هجومی نداشتیم. اگر کمی ساختار و نظم و انضباط مان در حمله بهتر بود، اگر کمی از خودگذشتگی داشتیم شاید شرایط خیلی بهتر می‌شد و به اما و اگر، پنالتی دقیقه آخر و آن اتفاقات نمی‌کشید، اما در 20 دقیقه آخر حریف فضاهای خیلی خوبی به ما داد ولی متاسفانه خیلی بچه‌گانه موقعیت ها را از دست دادیم. باید در مورد این مسائل خیلی با تیم صحبت کنیم. اگر بخواهیم این طور بازی کنیم قطعا به مشکل می‌خوریم. باید منطقی تر بازی کنیم. نباید فضاهای بازی را از دست بدهیم. دقایق ابتدایی که از دست دادیم خیلی بد بود و باید در این مورد خیلی خوب تصمیم بگیریم و برنامه ریزی کنیم.


سوال بعدی از سرمربی سپاهان در رابطه با این موضوع بود که شاید تیمش در مقابل تیم‌هایی که دفاعی‌تر بازی خواهند کرد، به مشکل بخورد و نویدکیا با تایید دیدگاه خبرنگاری که این سوال را مطرح کرده بود، عنوان کرد: حرف شما را قبول می کنم چون بازی اول است و ظاهر آن را می‌بینید. این سوال منطقی است. از همین روز اول مشخص است این مشکلات را داریم. باید این واقعیت را قبول کنیم که تیم‌ها در نقش جهان به دنبال امتیاز هستند. حتی تصمیم می‌گیرند با سیستم هایی بازی کنند که فشردگی بیشتری در هافبک و دفاع داشته باشند. باید راهکارهای بهتری داشته باشیم تا به حریفان ضربه بزنیم ولی مشکل من بعد از دقیقه 70 بود که موقعیت‌های خوبی به دست آوردیم و فضاهای خیلی خوبی به ما دادند که متاسفانه نتوانستیم از آن‌ها استفاده کنیم.


نویدکیا در مورد اعتراضاتی که نیمکت این تیم در بازی انجام می داد، با خنده اینطور واکنش نشان داد: اعتراض نبود. به خاطر اخطاری که مرزبان گرفت شما سوال می کنید. اعتراض داوری نبود. به خاطر اینکه بازی از جریان نیفتد پایش را در زمین گذاشت و برداشت. از لحاظ قانونی نباید این کار را می کرد. داور به این خاطر به مرزبان اخطار داد و بحث داوری نبود.


از نویدکیا در رابطه با عملکرد بازیکنان جدید تیم پرسیده شد و در واکنش به این سوال بیان کرد: از هر 4 نفر و حتی فرشاد احمد زاده که در نیمه دوم اضافه شد، راضی بودم. خیلی خوب به تیم کمک کردند. هر 4 بازیکن تا اینجا واقعا خوب به تیم کمک کردند و امیدوارم همینطور در آینده هم بتوانند کمک کنند.


بخش بعدی صحبت های نویدکیا در رابطه با نمایش مس رفسنجان بود و ضمن تمجید از عملکرد این تیم در نیمه اول، گفت: به تیم مس رفسنجان هم باید به خاطر نیمه اول و بازی کاملا هوشمندانه‌ای که با این وسیله تمام فضاهای مرکز زمین و جلوی مدافعین را از ما گرفته بودند، خسته نباشید بگویم.


او در پایان از هواداران تیم نیز تشکر کرد که پیش از مسابقه با رفتاری که از خودشان نشان دادند، سبب شدند اتوبوس تیم بدون دردسر به نقش جهان برسد و در این مورد گفت: از هوادارانمان تشکر می کنم. امروز با اینکه تعدادشان زیاد بود و اتوبوس را همراهی کردند، هیچ کس جلوی اتوبوس نیامد. به راحتی به ورزشگاه رسیدیم. امیدوارم همیشه همینطور به ما کمک کنند که مشکلی برای تیم به وجود نیاید.

نظر شما