شناسهٔ خبر: 50263073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان:

استخدامی‌های غیرقانونی مهمترین آسیب و معضل شهرداری‌ها است

سنندج- ایرنا- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان گفت: در سال های اخیر یکی از آسیب ها، مشکلات و معضلات مهم شهرداری ها استخدامی‌های غیرقانونی توسط برخی افراد در بدنه شهرداری‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا جمشید اسدی روز سه‌شنبه در جلسه تودیع و معارفه شهردار جدید سروآباد با تبریک آغاز هفته وحدت و ماه ربیع الاول اظهار داشت: شهرداری سروآباد بیش از ۵۰ نفر نیرو و پرسنل مشغول فعالیت هستند که تامین حقوق و مزایای این تعداد نیرو بسیار مشکل ساز است در صورتی که در سروآباد که شهری کوچک است ۲۰ نفر نیرو در شهرداری می تواند جوابگو باشد.

وی با بیان اینکه استخدام غیرقانونی خط قرمز ما است تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی دوره ششم و شهردار جدید سروآباد به این نکته توجه کنند که هیچ استخدامی جدیدی در شهرداری این شهر صورت نگیرد و توصیه و سفارش هیچ مسوولی را قبول نکنند.

وی بر لزوم تعامل و همکاری مثبت و سازنده اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تاکید کرد و گفت: شهردار باید در چهارچوب قانون با اعضای شورای اسلامی همفکری و تعامل داشته باشد و به غیر از موارد غیرقانونی با آنها ارتباط نزدیک و صمیمی داشته باشد.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان یادآور شد: در شهر سروآباد که پنج نفر شورای رسمی دارد شهردار باید به عنوان نفر ششم شورای اسلامی فعالیت داشته باشد و در راستای رفع مشکلات شهروندان و مدیریت شهری تلاش و کوشش کنند و خدمت صادقانه و بی منت را سرلوحه کاری خود قرار دهند.

وی خطاب به شهردار جدید سروآباد گفت: بحث پیگیری کمیسیون ماده ۱۰۰ و کمیسیون ماده ۷۷ باید به صورت ویژه در دستور کار شهردار جدید سروآباد باشد و براساس کمیسیون ماده پنج نیز پیشنهادات خود را به استان اعلام کند.

اسدی اضافه کرد: اولین اولویت شهرداری سروآباد باید پیگیری و پرداخت حقوق و مزایای نیرو و پرسنل آن باشد و حتی الامکان نباید به تعویق بیفتد و در این راستا نیز از استان پیگیر کمک مالی به شهرداری سروآباد خواهیم بود.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان تاکید کرد: تداوم خدمت شورای اسلامی شهر و تصدی پُست شهرداری نیازمند رضایت مردم از شورا و شهردار است لذا در سالی که مزین به تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها است همه باید تلاش کنیم این شعار محقق شود و مردم به عینه بحث مانع زدایی ها را در مدیریت شهری ببینند و مشکلات شهری برطرف شود.

استخدامی‌های غیرقانونی مهمترین آسیب و معضل شهرداری‌ها است

امام جمعه سروآباد نیز در ادامه با تبریک هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام (ص) اظهار داشت: شهرداری سروآباد نیازمند حمایت و پشتیبانی مسوولان شهرستانی و استانی است.

ماموستا سید عبدالقادر حسینی افزود: متاسفانه شهرداری سروآباد در بحث درآمد ثابت و پایدار شهری با مشکل روبرو است و کارکنان و نیروهای خدوم این سازمان در بحث دریافت به موقع حقوق و مزایا مشکل دارند که می طلبد مشکلات این قشر زحمتکش جامعه در اولویت مسوولان باشد.

وی یادآور شد: شهردار جدید سروآباد انسانی زحمتکش، دلسوز و آگاه به وضعیت موجود است و امیدواریم با درایت و مدیریت قوی وی که بر همگان ثابت شده مشکلات شهرداری سروآباد برطرف شود.

استخدامی‌های غیرقانونی مهمترین آسیب و معضل شهرداری‌ها است

شهردار سروآباد نیز در این جلسه با تبریک ماه ربیع الاول و آغاز هفته وحدت تاکید کرد: تمام توان و تلاش خود را برای حل مشکلات شهری و رضایت شهروندان بکار گیرد.

آرمان شهبازی افزود: یکی از مشکلات مهم شهرداری سروآباد بحث ایجاد درآمد ثابت و پایدار است که تلاش خواهیم کرد با همفکری اعضای شورای اسلامی شهر و مسوولان شهرستانی در راستای رفع این مشکل قدم های مثبتی برداریم.

به گزارش ایرنا، شهر سروآباد مرکز این شهرستان دارای پنج عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل در شورای اسلامی است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

نظر شما