شناسهٔ خبر: 50262691 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دادستان قزوین:

اشتغال زایی برای زندانیان امری ضروری است

دادستان قزوین گفت: باید به دنبال ایجاد شغل دائم برای زندانیان باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، قاسمی دادستان قزوین در سومین جلسه هم اندیشی اشتغال دائم زندانیان گفت: باید به دنبال ایجاد شغل دائم برای زندانیان باشیم و می‌خواهیم حرفه و شغل را به زندانیان آموزش دهیم تا در ادامه زندگی زندانی و خانواده بهبود یابد.

وی افزود: برای رفع مشکلات زندانی به دنبال حمایت و کمک تمامی دستگاه‌ها هستیم.

وی افزود:زندانی‌ها به دلایل مختلف باید دوران محکومیت خود را با مجازات سپری کند اگر تنها فرد را مجازات کنیم مسائل اجتماعی را در نظر نگرفته ایم و اگر ما به کمک افراد نیاییم امکان بازگشت فرد خاطی به جامعه سخت خواهد بود و جامعه را در معرض خطر قرار می‌دهد و تمام حمایت‌های ما کمک به جامعه است.

جهانگیری مدیر کل زندان‌های استان هم گفت: اکثرزندانیان واجدشرایط در کارخانجات زندان فعالیت می‌کنند.

وی افزود:درخصوص درخواست شرکت‌هایی که تقاضا داده ا ند، بازدید‌ها انجام شده است و آماده به کارگیری ۳۰۰ نفر هستیم.

به گفته جهانگیری، هزار و ۳۰۰ نفر مددجو در مجموعه‌های بنیاد تعاون فعالیت دارند.

بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی قزوین هم گفت: در یک سال اخیر اتاق بازرگانی با توجه به ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی خود در حوزه حمایت از زندانیان با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان گام‌های خوبی برداشته و در همین راستا برای آموزش زندانیان با همکاری فنی و حرفه‌ای طرحی را به صورت مشترک به عنوان مرکزهیات امنایی اجراکرده است.

وی افزود: بعد از انعقاد تفاهم نامه همکاری، در واحد شماره دو خواهران زیر نظر اتاق، مباحث آموزشی آغاز شده و در گام بعدی، مجموعه شماره ۱ ویژه آقایان راه اندازی خواهد شد.

بخشنده تاکید کرد: به دنبال اجرای طرح آموزش پایدار به زندانیان هستیم و با همکاری اداره کل فنی حرفه‌ای، تاسیس اولین کارخانه نوآوری را پیگیری خواهیم کرد.

محمد علی ابوترابیان ازبازرگانان باسابقه استان گفت:در راستای اشتغال زندانیان با همکاری اتاق بازرگانی به دنبال ایجاد یک شغل هستیم تا آورده‌ای به عنوان وام بدون بهره به زندانیان تعلق گیرد و مجموعه‌ای را زیر نظر نهاد‌های استان فعال و زندانیان را سهام دار کنیم تا هم در زمان زندان و بعد از آزادی سرمایه اولیه داشته باشند.

مددی مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان هم تصریح کرد:برای ایجاد اشتغال پایدار نیاز به تعریف فرم‌های مختلف آموزشی است تا بازار کار برای زندانیان ایجاد شود.

مددی افزود: برای کاهش معضلات اجتماعی مشکلی در آموزش نداریم و با توجه به استعدادیابی زندانیان می‌توانیم بر اساس توانمندی آن‌ها اموزش‌های فنی و حرفه‌ای را داشته باشیم.

حق گویان، مدیر کل کمیته امداد استان یادآور شد: هزار و ۷۰۰ نفر از خانواده زندانیان تحت پوشش کمیته امداد هستند و سرویس اشتغال هم در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

درپایان این نشست، مقررشد کمیته‌ای مشترک برای پیگیری طرح پیشنهادی اتاق بازرگانی مبنی برتوانمندسازی زندانیان استان وایجاداشتغال پایدارآن‌ها تشکیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما