شناسهٔ خبر: 50262626 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون انرژی خبر داد:

ارزیابی مثبت مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از روند سوخت‌رسانی در زمستان 

علی قورچیان

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

صاحب‌خبر -

مصطفی نخعی در گفت وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به منظور ارائه برنامه‌ خود حضور یافت. ایشان ضمن ارائه برنامه مدنظر خود و چالش‌های پیش‌رو، خبر از آماده‌سازی اساسنامه شرکت ملی پالایش و پخش داد.

وی در ادامه اظهار کرد: به گفته وی این اساسنامه به هیات دولت ارسال شده است و درصورت تایید به مجلس جهت تصویب تقدیم خواهد شد، همچنین احکام بودجه‌ای مربوط به شرکت را نیز آماده کرده ‎اند و به سازمان برنامه و بودجه جهت اعمال در لایحه بودجه سال 1401 ارسال شده است.      

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این جلسه روند سوخت‌رسانی در زمستان را مثبت ارزیابی کرد. ایشان معتقد بود خوشبختانه اکنون ذخایر خوبی در زمینه نفت گاز نیروگاهی و نفت کوره نیروگاهی داریم و اگر این روند ادامه پیدا کند به‌یقین مشکلات ما در بحث خاموشی برق و توقف فعالیت نیروگاه‌ها به دلیل کمبود سوخت بسیار کمتر خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: بحران خاموشی موضوعی جدی است. روند ناترازی میان تولید گاز و مصرف انرژی در زمستان روز به روز در حال افزایش است و حتی اگر سال جاری این ناترازی مدیریت شود به‌یقین برای سال‌های آتی همچنان ادامه خواهد داشت مگر آنکه در برنامه‌های میان مدت و بلندمدت موضوع افزایش تولید گاز و اصلاح الگوی مصرف را جدی‌تر دنبال کنیم تا سال‌های آینده شرایط پایدارتری را پشت سر گذاریم. ایشان همچنین از برنامه‌ریزی برای ساخت یک پتروپالایشگاه 300 هزار بشکه‌ای نفت خام، با سهامداری پالایشگاه‌ها، دولت و مجموعه‌های دیگر خبر داد.

وی در پایان بیان کرد: احداث خط لوله دوم بندرعباس به رفسنجان برای انتقال فرآورده‌های تولیدی جنوب به شمال کشور از ‌دیگر برنامه‌های مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش بود. همچنین خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان به بیرجند و تربت حیدریه که از مهمترین زیرساخت‌های انتقال فرآورده‌ای نفتی به شرق کشور به شمار می رود، یکی‌دیگر از برنامه های مهم وی بود.

انتهای پیام

نظر شما