شناسهٔ خبر: 50261574 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرح‌های واکسیناسیون معلولان در منزل و مدرسه‌محور اجرا می‌شود

مسئول طرح واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: طرح‌های اتوبوس‌محور و مدرسه محور واکسیناسیون کرونا در مناطق حاشیه شهر مشهد اجرا می‌شود و طرح واکسیناسیون خودرویی ویژه معلولان در منزل در دستور کار قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد مقضی مسئول طرح واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: طرح‌های اتوبوس محور و مدرسه محور واکسیناسیون کرونا با همراهی ۱۰ مرکز واکسیناسیون اتوبوسی و همچنین ۶ مدرسه گردشی در مناطق حاشیه شهر مشهد اجرا می‌شود.

او افزود: طرح واکسیناسیون کرونای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در مساجد مناطق حاشیه شهر مشهد آخر هفته گذشته به اتمام رسید و اکنون طرح‌های اتوبوس‌محور و مدرسه‌محور واکسیناسیون کرونا متناسب با نیاز آموزش و پرورش در این مناطق در حال اجراست.

مسئول طرح واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی ادامه داد: در طرح قبلی ۱۵۸ هزار نفر واکسینه شدند که از این میزان ۴۰ درصد آنان هر ۲ دوز را دریافت کرده‌اند و ۶۰ درصد دیگر هم در نوبت دوز دوم قرار دارند که می‌‎توانند به مراکز واکسیناسیون اتوبوسی مراجعه کنند.

مقضی بیان کرد: در طرح جدید که به تازگی آغاز شده، مدارس ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان و اتوبوس‌ها برای عموم مردم است در این اتوبوس‌ها روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر (هر اتوبوس بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر) و در مدارس به صورت روزانه نزدیک به ۹۰۰ نفر (حدود ۱۵۰ نفر در هر مدرسه) واکسینه می‌شوند.

او تصریح کرد: طرح جدید واکسیناسیون کرونای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی حداقل تا پایان فصل پاییز اجرا خواهد شد و در صورت نیاز این زمان تمدید می‌شود در مراکز واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی فقط واکسن کرونا تزریق می‌شود و مردم جهت دریافت واکسن آنفلوآنزا به این مراکز مراجعه نکنند.

مسئول طرح واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی تاکید کرد: اگر برنامه‌ای از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تزریق واکسن آنفلوآنزا به بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی اعلام شود و واکسن مربوطه هم در اختیار این مجموعه قرار بگیرد، بلافاصله اطلاع‌رسانی لازم به مردم صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام//ا.د

نظر شما