شناسهٔ خبر: 50261278 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بر اساس مصوبه کمیسیون آموزش مجلس؛

سامانه الکترونیکی مدارس غیردولتی راه اندازی می‌شود

تهران- ایرنا- اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند حداکثر ظرف مدت ۶ ماه سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت، نظارت و ارزیابی کلیه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را راه اندازی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،«رضا حاجی پور» در گفت وگویی در تشریح نشست امروز -سه شنبه-کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در نشست امروز بررسی شور دوم طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی ادامه یافت.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به بررسی ۱۱ ماده این قانون بیان کرد: بر اساس مصوبه امروز وزارت آموزش و پرورش مکلف شد حداکثر ظرف مدت ۶ ماه سامانه الکترونیکی یکپارچه مدیریت، نظارت و ارزیابی کلیه مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را راه اندازی کند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: براساس ماده ۹ این طرح مقرر شد تمامی آمار کارکنان، دانش آموزان، فضا، تجهیزات آموزشی، مجوزهای تاسیس و راه اندازی، شاخص‌های ارزیابی، میزان شهریه، درآمدها و هزینه های آن ها و هر نوع تسهیلات و حمایت های دریافتی را به طور جامع، دقیق و شفاف در این سامانه درج کند.

حاجی پور گفت: همچنین براساس بندی از ماده ۱۱ این طرح مقرر شد آموزگاران دوره ابتدایی تمام وقت محسوب شوند و ساعات تدریس و حضور سایر معلمان و کارکنان آموزشی تمام وقت غیررسمی مدارس و مراکز ۳۰ ساعت در هفته تعیین شود.

وی یادآور شد: ادامه بررسی این طرح در نشست بعدی کمیسیون مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت تا این طرح به صحن علنی مجلس ارجاع شود.

نظر شما