شناسهٔ خبر: 50255401 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

میانگین سنی مربیان لیگ برتر از لالیگا، سری A و لیگ برتر انگلیس کمتر است

لیگ برتر در تعقیب بوندسلیگا

جام جم آنلاین نوشت: لیگ برتر ایران به نسبت گذشته، نیمکت‌های جوان‌تری دارد. اگر یک روز میانگین سنی مربیان لیگ بالای ۵۰ سال بود، حالا زیر ۵۰ سال رفته و به میانگین ۴۸ سال و ۲۹۲ روز رسیده است. جوان ترین مربی لیگ برتر ایران محرم نویدکیاست که تنها ۳۸ سال سن دارد و پیرترین فیروز کریمی که ۶۵ ساله است.

صاحب‌خبر -

 از این حیث بوندسلیگا  یک انقلاب به پا کرده. آنها که در دوره پرولاینسس خود مربیان زیادی تربیت کردند، حالا پائین‌ترین میانگین سنی را بین لیگ‌های مطرح دارد؛ ۴۱ سال. ناگلزمن سرمربی بایرن تنها ۳۴ سال دارد. پیرترین مربی بوندسلیگا کریستین استریچ ۵۶ ساله است که در لایپزیش فعالیت می‌کند.

در لیگ برتر انگلیس میانگین سنی مربیان به عدد ۵۱ سال و ۱۸۲ روز می رسد. در فوتبال جزیره کلودیو رانیری سرمربی واتفورد با ۶۹ سال مسن‌ترین است و آرتتا سرمربی آرسنال با ۳۹ سال جوان ترین. در سری A میانگین سنی ۵۲ سال و ۵۴ روز است. زانتی ۳۸ ساله روی نیمکت ونتزیا جوان ترین است و آندرآ زولی ۶۷ ساله روی نیمکت آمپولی پیرترین. در لالیگا هم میانگین سنی به ۵۱ سال ۳۴۵ روز رسیده. آندونی ایرائولا ۳۹ ساله عنوان جوان ترین را روی نیمکت رایوایکانو یدک می کشد و مانوئل پلگرینی ۶۸ ساله هم روی نیمکت بتیس، پیرترین است. 

قیاس میانگین سنی لیگ برتر با لیگ های مطرح اروپا نشان می‌دهد نسل مربیان ایرانی هم جوان و جوان‌تر می‌شوند. در لیگ یک مربیان جوان زیادی هستند که سرمایه‌های آینده لیگ برتر به حساب می‌آیند. گویا زمان آن رسیده فکرهای کهنه و قدیمی جای خود را به اندیشه‌های جوانی بدهد که آرزوهای بزرگی در سر دارند.

۲۵۶ ۲۵۱

نظر شما