شناسهٔ خبر: 50255122 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه هنری | لینک خبر

معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور در یاسوج مطرح کرد: کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ منابع انسانی غنی است/ فعالیت‌های این استان ارزشمند و ماندگار است

صاحب‌خبر -

عبدالحمید قره‌داغی معاون اداری و مالی حوزه هنری، طی سفری به استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس و کارکنان حوزه هنری این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، در این دیدار که مهدی حبیبی مدیرکل منابع انسانی و محمد ملک‌ثابت مدیرکل حقوقی حوزه هنری حضور داشتند، قره‌داغی به مشکلات اداری و مالی کارکنان اشاره کرد و گفت: آمدم تا از طرف خودم و رئیس حوزه هنری به همکاران این مرکز خداقوت و خسته نباشید بگویم و از نزدیک مشکلات و نارسایی‌های کارکنان را بررسی کنم.

وی گفت: این استان شاید از لحاظ امکانات محروم باشد، اما از نظر منابع انسانی و موهبت‌های الهی غنی است و نیازمند مدیریت و حمایت‌های همه جانبه است.

قره‌داغی عنوان کرد: آنچه در این استان دیدیم و شنیدیم، فعالیت‌های ارزشمند و ماندگاری است که می‌بایست این روند تقویت و ادامه پیدا کند.

معاون اداری و مالی حوزه هنری به نبود سالن سینما در یاسوج اشاره کرد و گفت: این شهر به عنوان مرکز استان با جمعیت بالا حتی یک سالن سینما ندارد و زیبنده این شهر نیست.

قره‌داغی، سینما را یک تفریح سالم و کم هزینه دانست و گفت: وجود سالن‌های سینما در این شهر می‌توانست ظرفیت تفریحی خوبی با هزینه کمتر برای مردم و خانواده‌ها داشته باشد، اما متأسفانه در این زمینه کاری صورت نگرفته است.

وی افزود: حوزه هنری به عنوان متولی سینماداری در کشور هم اکنون دارای ۱۶۳ سالن سینما با چراغ روشن است که ۶۳ سالن را ایام کرونا ساخته و راه‌اندازی کردیم و این را ماحصل تلاش شبانه‌روزی همکاران می‌دانیم.

قره‌داغی تصریح کرد: با رایزنی‌هایی که با شهرداری و شورای شهر یاسوج انجام دادیم، امیدواریم با همکاری و تعامل بتوانیم یاسوج را هم به دایره سینمای کشور اضافه کنیم و مردم عزیز این شهر را از وجود این نعمت برخوردار سازیم.

رئیس حوزه هنری استان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها و محرومیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان از نظر منابع طبیعی و انسانی، استانی غنی است، اما هنوز از این غنای خود نتوانسته در راه رشد و توسعه‌اش بهره‌مند شود.

شریف اسلامی افزود: کهگیلویه و بویراحمد از سوی رژیم پهلوی مورد ظلم واقع شد و به عمد در محرومیت نگه داشته شد و هر چه این استان اکنون دارد به برکت انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: محرومیت‌های مانده از گذشته در کنار جغرافیای کوهستانی و صعب‌العبور استان منجر شده تا هنوز این استان به نسبت سایر استان‌ها با مشکلات عدیده‌ای در بحث توسعه دست به گریبان باشد.

اسلامی به محرومیت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: نبود و کمبود اماکن و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری از جمله سینما، فرهنگسرا، سالن تئاتر، نگارخانه و … با توجه به رشد روزافزون جمعیت در این شهر نگران کننده است.

وی بیان داشت: حوزه هنری نیز به عنوان یکی از نهادهای مؤثر و معتبر هنری در استان، سال‌هاست که در ساختمان‌های استیجاری ساکن است و به رغم پیگیری‌های متعدد طی سال‌های اخیر، هنوز این معضل برطرف نشده است.

اسلامی تصریح کرد: به رغم همه این محرومیت‌ها و محدودیت‌ها، اما هنرمندان جوان این استان با استعداد ناب خود توانسته‌اند در جشواره‌های ملی و بین‌المللی بدرخشند و برای استانشان افتخار کسب کنند.

وی در پایان بر همکاری و همیاری مسئولین استانی و ملی برای رفع مشکلات و موانع فرهنگی و هنری در این استان تأکید کرد.

دیدار با شهردار و رئیس شورای شهر یاسوج و رایزنی برای ساخت سینما و مجتمع فرهنگی و هنری، از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور به یاسوج بود.

انتهای پیام/

نظر شما