شناسهٔ خبر: 50253805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

لبخند ساوجبلاغ به بومی‌سازی؛

وقتی کشور با تولید "اکسل پیچشی" خودروی تارا در استان البرز خودکفا شد/ صرفه‌جویی ارزی ۱۷.۵ میلیون دلاری در سال؛ آورده یک محصول ایرانی

این روزها با تولید داخلی اکسل پیچشی خودرو در شهرستان ساوجبلاغ هزینه ساخت آن بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، استان البرز طی روزهای اخیر و برای اولین بار در کشور میزبان خط تولید اکسل پیچشی خودرو شد.  

به گفته مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، اکسل خودروی تارا بومی سازی شد که قطعه بسیار مهم و فوق ایمنی هر خودرو محسوب می شود.
 
با تولید داخلی قطعه مذکور، هزینه ساخت بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و راه اندازی این خط تولید حاصل تلاش ۸ ماهه متخصصین جوان کشورمان است. 
 
یکی از الزامات کاهش مصرف سوخت، کاهش وزن خودرو است، جوشکاری محور هفتم اکسل پیچشی خودروی تارا فناوری پیچیده ای دارد.
 
 
مهندسان داخلی توانستند با راه اندازی این خط تولید وابستگی کشورمان به خارج را به صفر برسانند و گام بلندی در راستای خودکفایی بردارند.
 
شاهین فر مدیرعامل این مجموعه خودرویی ساوجبلاغ در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید، اکسل پیچشی آخرین و به روز ترین فناوری تولید اکسل در دنیا است.
 
وی ادامه داد: رویه مذکور به شدت روی سبک سازی خودرو تاثیر می گذارد افزایش راندمان خودرو و ارزان سازی آن را به همراه خواهد داشت.
 
و اما این خط تولید تائیده های مراکز داخلی و خارجی را به دست آورده است، مسئله ای که مدیر اجرایی پروژه هم به آن اشاره می کند.
 
طالبی نسب در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ این خط تولید تست های سنگین و مختلفی دارد و در حال گذراندن این مراحل هستند و البته موفق هم بوده ایم.
 
 
و اما برای رسیدن به این خودکفایی نقش پر رنگ کارگران را نمی توان نادیده گرفت و نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی هم به آن تاکید دارد.
 
علی حدادی در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ یکی از مباحث بسیار مهم امنیت شغلی کارگران و بیمه آنها است که به صورت ویژه مورد توجه قرار می گیرد.
 
بومی سازی خودروهای ساخت داخل، علاوه بر افزایش اشتغال موجب کاهش هزینه تمام شده خودروها خواهد شد که در نتیجه افت قیمت خودرو را در بازار به دنبال دارد.
 
این خط تولید در مرحله نخست سالیانه ۱۷.۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهد  داشت و ایران را می تواند قدم به قدم به استقلال در زمینه تولید خودرو نزدیک کند.
 
انتهای پیام/

نظر شما