شناسهٔ خبر: 50253746 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

دانشگاه معرف سطح علم، تفکر و فرهنگ هر جامعه است

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه معرف سطح علم، تفکر و فرهنگ هر جامعه است و ویترین اندیشه و فرهنگ جوامع به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه معرف سطح علم، تفکر و فرهنگ هر جامعه است و ویترین اندیشه و فرهنگ جوامع به شمار می‌رود.

هادی عسکری در جشن دهمین سال تأسیس دانشگاه کوثر که با حضور مسوولان استانی و کشوری در این دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه های تک جنسیتی از جمله دانشگاه کوثر در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و اسناد بالادستی فعالیت می‌کنند از این رو باید نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: دانشگاه در سایه کنش مسئولانه کارکنان، هیأت علمی و دانشجویان فرهیخته باید به گونه ای موثر باشد که به رصد و تحلیل مسائل پیرامون جامعه خود بپردازد و برای حل مسائل دولت کمک کند. بر این اساس ما نیازمند دانشگاه های اجتماعی هستیم. دانشگاه اجتماعی دانشگاهی است که نمی تواند نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت باشد و سعی می‌کند با نهادسازی و تکیه بر منابع انسانی ارزشمند به تحلیل مسائل کمک کند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر وجه برجسته دانشگاه اجتماعی که زیست دانشجویی است، بیان داشت: در این دانشگاه های نگاهی از جنس بلوغ عقلانی، تکامل شخصیتی و کنکاش در لایه های مختلف اجتماع در ضمیر دانشجویان شکل می گیرد و ما شاهد آن هستیم حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها به خصوص دانشگاه کوثر تمهیدات گسترده اندیشیده اند و زحمت فراوان کشیده است و زمینه مشارکت گسترده دانشجوها را حتی در دوران کرونا فراهم آورد و دانشگاه توانست به استناد مأموریت ها و دستاورد هایی که در زمینه علم و فناوری داشته است تولید محتوا نماید.

عسکری اذعان داشت: وزارت علوم برای توانمند سازی دختران برنامه های ویژه‌ای دارد که در همین راستا جشنواره مد و لباس و صنایع دستی، جشنواره پروین اعتصامی وارد فاز اجرایی شدند تا دختران فرهیخته و متعهد بتوانند خودشان را برای پذیرفتن نقش‌های مدیریتی، مادری و همسری آماده کنند و در حالت کلی از بانوان یک کنشگر ارزشمند اجتماعی بسازند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های دانشگاه کوثر، افزود: این مجموعه در بسیاری از جشنواره‌ها و رویدادها موفق عمل کرده است و مسیری سراسر افتخار و پیشرفت را طی کرده است لذا باید با سیاست گذاری درست از ظرفیت این مجموعه بهره برد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: دانشگاه کوثر در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و اسناد بالادستی فعالیت می‌کند بنابراین باید نقش خود را بیش از پیش ایفا کند.

تمام تلاش خود را در مسیر تحقق و تثبیت دانشگاه به کار گرفتیم

علیرضا حسینی نیز با بیان اینکه دانشگاه کوثر در سال ۱۳۹۰ با مجوزهای لازم از مبادی ذی ربط تأسیس شد، گفت: تمام رشد و شکوفایی دانشگاه به خاطر تلاش های هیأت موسس، هیأت امنا، رؤسای سابق، همکاران هیأت علمی و غیر هیأت علمی و دانشجویان است؛ این موفقیت را به خانواده بزرگ دانشگاه کوثر با ظرفیت چهار هزار دانشجو تبریک و شادباش عرض می کنم.

وی ادامه داد: در سال های اخیر در کنار توجه ویژه به آموزش و پژوهش، به زیرساخت هم توجه کرده ایم و از دفتر مقام معظم رهبری تقدیر و سپاس ویژه داریم که با تخصیص اعتبار برای ساختمان دانشگاه در سفر پر خیر و برکت ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۱، ۲۲۰۰ متر از پروژه دانشگاه نهایی شده است و فقط دستگاه های خدمات رسان مانده اند که انشاالله بتوانیم فضای آموزشی در خور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشیم.

رییس دانشگاه افزود: در حالی به سمت دانشگاه های نسل سه و چهار حرکت می‌کنیم که دانشگاه های کارآفرین و در ارتباط با صنعت و جامعه هستند، همکاران را برای فرصت مطالعاتی به ادارات برای طرح های پژوهشی معرفی می‌کنیم. در سال ۱۳۹۸ رتبه ۳۱ و در سال ۱۳۹۹ رتبه ۴۲ کشوری را بنابر اطلس ISC کسب کردیم.

حسینی با بیان اینکه کتابخانه مطهر با کمک خیران در دانشگاه تأسیس شد، گفت: برای تربیت و تعلیم بانوان ایران زمین در دانشگاه به حمایت معنوی و مادی خیرین نیاز داریم و دست آنها را به گرمی می فشاریم.

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر شما