شناسهٔ خبر: 50253588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت آبفا و آموزش و پرورش خوی

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب خوی گفت: به منظور استفاده از توانمندی‌های اداره کل آموزش و پرورش شهرستان خوی در بهینه‌سازی مصرف آب، تفاهم نامه همکاری در امر سازگاری با کم آبی منعقد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوی، اظهار داشت: با توجه به شرایط خشکسالی و کمبود آب شرب شهرستان خوی این شرکت بر استفاده از توانمندی‌های دستگاه‌های مختلف به منظور سازگاری با کم آبی تاکید کرد که در این راستا بین اداره کل آموزش و پرورش و شرکت آب و فاضلاب خوی برای توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه مدیریت مصرف آب، استفاده سالم و پایدار از آب و نقش دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها به امضا رسید.

وی به همکارهایی که در قالب این تفاهم‌نامه باید اجرایی شود پرداخت و افزود: با همکاری سازمان دانش‌آموزی، تعدادی از دانش‌آموزان علاقمند و داوطلب آموزش‌های سازگاری با کم آبی به عنوان مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب در مدرسه و کلاس درس مشغول به فعالیت می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی با بیان اینکه امسال اداره کل آموزش و پرورش بخشی از جلسات انجمن اولیا و مربیان را به موضوع کم‌آبی اختصاص داد، خاطرنشان کرد: در سال جاری آموزش و پرورش شهرستان، طبق برنامه‌ایی مدون اولیای مدارس را در جریان وضعیت بحرانی آب قرارداده و سپس نسبت به انتقال این آموزش‌ها در تمام جلسات آموزشی اولیاء و مربیان مدارس اقدام می‌کنند.

سلطانی با تاکید بر اینکه اداره کل آموزش و پرورش بخشی از مسابقات فرهنگی هنری را به موضوع اهمیت آب و وظایف مصرف‌کنندگان اختصاص دهد، گفت: در این زمینه بسته‌های فرهنگی و آموزشی برای توزیع بین دانش آموزان، اولیا تهیه و در دسترس قرار می‌گیرد به برگزیدگان مسابقات جوایز توسط شرکت آبفا اهدا می‌شود.

وی مدیریت مصرف آب از سوی تمام مردم را بسیار مهم خواند و اعلام کرد: متأسفانه با اینکه در چندسال اخیر اقلیم آب و هوایی کشور تغییر کرده است و اقلیم برخی از نقاط کشور از نیمه خشک به خشک تبدیل شده است اما هنوز بعضی از مردم آب را درست مصرف نمی‌کنند و بدمصرفی هنوز در میان برخی از مردم رواج دارد در حالیکه باید مردم به این باور برسند که پایداری رفاه و آرامش آنها در گرو اعمال مدیریت مصرف آب است.

مدیرعامل شرکت آبفا شهرستان خوی ادامه داد: زنگ آب نماد پررنگتر شدن تفاهم‌نامه میان آموزش و پرورش و آبفا است و با مدیریت صحیح می‌توان از این بحران عبور کرد چرا که خیل عظیم دانش‌آموزی شهرستان خوی پتانسیل قابل توجهی در راستای فر هنگ‌سازی مصرف بهینه آب در جامعه به شمار می‌آید.

مدیرآموزش و پرورش خوی تصریح کرد: این تفاهم با هدف آگاهی بخشی و ارتقاء دانش و کودکان و نوجوانان نامه نسبت به مقوله مدیریت مصرف آب با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی، تدوین و انتشار محتوای آموزشی متناسب با گروه هدف، حفظ سلامتی مخاطبان و شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا و آموزش توأمان فرزندان خانواده با توجه به مشارکت آن‌ها در فرایند آموزش مجازی و آموزش‌های همگانی منعقد شد.

غلامرضا نظرعلیلو بیان داشت: از جمله موضوعات مدنظر در این تفاهم‌نامه، بهره‌گیری از توان، تجربیات، امکانات حضوری و مجازی و ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش برای آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان درباره ارزش آب و اهمیت مدیریت مصرف بهینه این نعمت الهی است.

وی تولید محتوای فرهنگی هنری و ادبی در قالب‌های مختلف به خصوص کتاب، قصه، شعر، موشن‌گرافی، اینفوگراف، کلیپ و دیگر آثار فاخر با موضوع بهینه‌سازی مصرف آب توسط شرکت آب و فاضلاب خوی  را اقداماتی تأثیرگذار در این مقوله دانست و افزود: آشنا کردن دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان کشور نسبت به مسائل و چالش‌های بخش آب و انتقال این فرهنگ در سطح خانواده‌ها و تغییر نگرش نسبت به مصرف آب بخش دیگری از این همکاری دو جانبه است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوی با بیان اینکه اپلیکیشن شاد ظرفیت عظیمی دارد ، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت، آثار فاخر فرهنگی و هنری دانش‌آموزان در حوزه مسائل محیط زیست، آب و منابع طبیعی بارگذاری شده و طی جشنواره‌ای مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و اختصاص بخشی از مسابقات فرهنگی هنری مدارس به موضوع اهمیت آب و مدیریت مصرف نیز در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

لازم به ذکر است که این تفاهم نامه با نام سه شنبه‌های شادابی منعقد شده و هر هفته روز سه‌شنبه برنامه‌های متنوعی با همکاری شرکت آب و فاضلاب و اداره آموزش و پرورش شهرستان خوی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما