شناسهٔ خبر: 50253453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس مرکز بهداشت شهرستان:

۸۲ درصد اردستانی ها دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

مرتضی عسگری

رئیس مرکز بهداشت اردستان گفت: جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان ۳۶۶۵۸ نفر هستند که تاکنون ۸۲ درصد از آنها دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

رضا اشرفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان اردستان حدود ۴۰۳۴ نفر به این ویروس مبتلا شدند و هم‌اکنون با اعلام سامانه وزارت بهداشت، شهرستان اردستان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارد.

وی با بیان اینکه اردستان به دلیل بروز بیماری در رتبه نهم استان و به لحاظ بستری بیمار در رتبه شانزدهم استان قرار دارد، افزود: این شهرستان به لحاظ فوت بیماران کرونایی رتبه نهم استان را دارد.

رئیس مرکز بهداشت اردستان افزایش چند برابری شناسایی و بستری  بیماران کرونایی شهرستان در یک هفته گذشته را یکی از نگرانی‌های اصلی کادر درمان و شبکه بهداشت عنوان کرد و افزود: ممکن است فردی که واکسن کرونا زده است، به بیماری کووید۱۹ مبتلا شود، اما دچار نوع شدید بیماری نمی‌شود و به صورت سرپایی درمان می‌شود.

اشرفی تأکید کرد: باید تلاش شود باورهای غلطی که در جامعه در خصوص واکسیناسیون وجود دارد از بین برود، زیرا هم‌اکنون افرادی در شهرستان وجود دارند که هنوز هم برای دریافت واکسن مقاومت می‌کنند.

 ۵۸۰۰ نفر در اردستان دوز اول واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند

وی با اشاره به اقدامات شبکه بهداشت و درمان در خصوص واکسیناسیون، افزود: اجرای موفق طرح واکسیناسیون ویروس کرونا، مستلزم فرهنگ‌سازی صحیح در جامعه است.

رئیس مرکز بهداشت اردستان با بیان اینکه در شهرستان حدود ۳۰۱۳۳ نفر که ۸۲ درصد از جامعه هدف را تشکیل می‌دهند دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: تقریباً ۵۸۰۰ نفر در شهرستان اردستان هنوز دوز اول واکسن کرونا را دریافت نکردند.

اشرفی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان گفت: حدود ۲ هزار و ۹۵۰ نفر جامعه هدف دانش‌آموزی هستند که حدود ۴۰۴ نفر از آنها که یک درصد از جامعه هستند، هنوز برای دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۸۲ نفر دانش‌آموز و ۱۱ نفر معلم از بخش زواره و ۳۲۲ نفر دانش آموز و ۴۱ نفر معلم از حوزه شهر اردستان هنوز واکسن کرونا دریافت نکردند.

رئیس مرکز بهداشت اردستان با اعلام اینکه تعداد ۳۴۱۴ نفر در شهرستان عضو اتحادیه‌های صنفی اداره صمت اردستان هستند، گفت: از این تعداد، ۸۶۱ نفر هنوز واکسن کرونا نزده‌اند. همچنین تعداد ۵۵۱ نفر بهره‌بردار عضو جهاد کشاورزی شهرستان هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند.

اشرفی با بیان اینکه در برخی از مناطق اردستان در حوزه واکسیناسیون استقبال به نسبت سایر نقاط کمتر است، افزود: هم‌اکنون با تلاش‌هایی که در اجرای این طرح شده در قله اجرای طرح واکسیناسیون قرار داریم و امیدها برای ریشه‌کنی کرونا و بازگشت به زندگی عادی در جامعه زیاد شده است.

انتهای پیام

نظر شما