شناسهٔ خبر: 50253255 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه علوم کشاورزی گرگان:

دانشگاه ها نقشی اثرگذار در سیاست گذاری عمومی جامعه داشته باشند

گرگان- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: جای پیشرفت های دانشگاه در جامعه خالی است که باید نقشی اثرگذار در سیاست گذاری عمومی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدرضا طاهری ظهر سه شنبه در آئین نکوداشت آغاز شصت و پنجمین سالگرد تأسیس دانشگاه علوم کشاورزی گرگان ضمن تبریک میلاد پیامبر (ص) و آغاز هفته وحدت، اظهارکرد: از خصوصیات رسول خدا (ص) این بود که وجود مقدس ایشان رحمت للعالمین بوده و رحمت وی برای همه عالمیان و موجودات است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: تزکیه و تعلیم کتاب و حکمت دو مؤلفه ای بود که خداوند برای فرستادن رسول در نظر گرفته لذا باید این دو در کنار هم باشند و اگر تزکیه تضعیف شود به تعلیم آسیب وارد خواهد کرد.

وی با اشاره به برخی از ویژگی دانشمندان و فضلا، گفت: تکبر و غرور مانع از رشد انسان‌ها شده و افراد باهوش زیادی در دنیا وجود داشتند اما همه استاد تأثیر گذار نمی‌شوند زیرا صفات حسنه اخلاقی لازمه رشد آدمی است.

طاهری بیان کرد: دانشگاه هم اکنون به یک درخت تناور تبدیل شده و می‌تواند در جامعه مثمر ثمر باشد و جامعه باید از ثمرات دانشگاه بهره لازم را ببرند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: ما هنوز نتوانستیم آن برداشت و بهره لازم را از دانشگاه داشته باشیم و جای پیشرفت‌ها و دستاوردهای دانشگاه در جامعه خالی است و باید مسئولان هر امری را که در مورد آن تصمیم گیری می‌کنند باید از دانشگاه نظرخواهی کنند.

نظر شما